کاهش قیمت دلار، افزایش قیمت سکه

کاهش قیمت دلار، افزایش قیمت سکه

هر سکه طرح جدید طی معاملات شنبه ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت یافت و ساعت ۱۶ به بهای ۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان به فروش رفت.

کد خبر : ۷۰۲۰۹
بازدید : ۸۹۹۹
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
حرکت معکوس دلار و سکه بازار سهام
فشار نفت بر دماسنج بورس
شاخص کل بورس تهران در معاملات نخستین روز هفته ۸۵۴ واحد افت کرد و در سطح ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحدی قرار گرفت. ریزش قیمت نفت درروز‌های پایانی هفته قبل در معاملات دیروز تالار شیشه‌ای نمود پیدا کرد و ضمن ایجاد فشار بر نماد‌های مربوطه، جو عمومی عرضه را در بازار سهام حاکم کرد.
فشار فروش در ابتدای معاملات باعث شد تا افت شاخص کل به ۱۳۰۰ واحد برسد؛ هرچند با فروکش هیجان عرضه قیمت سهام پالایشی از کف روزانه فاصله گرفت، اما نماد‌های اصلی این گروه یعنی «شبندر»، «شپنا» و «شتران» بیشترین فشار را بر نماگر اصلی وارد آوردند. سهام بانکی نیز تحت فشار عرضه قرار داشت، با این حال اکثر گروه‌های کوچک و متوسط با برتری تقاضا، رشد شاخص کل هموزن را رقم زدند.
حرکت معکوس دلار و سکه
بازار ارز
بازگشت دلار به مرز روانی
دلار آمریکا هفته جدید را کاهشی آغاز کرد. طی معاملات شنبه نرخ ارز ۲۰۰ تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۴ هزار و ۵۰ تومان به فروش رفت. بازارساز از ابتدای روز نرخ فروش دلار در صرافی‌های خود را پایین آورد و این روند را چند مرتبه تکرار کرد تا نرخ فروش به زیر مرز ۱۴ هزار تومانی برسد.
این سیگنال کاهشی به همراه افزایش عرضه منجر به افت ۴/ ۱ درصدی شاخص ارزی کشور شد. علاوه بر نقش کمرنگ دلالان در افت دیروز دلار، کاهش نرخ حواله درهم نیز بر جهت‌دهی ذهن معامله‌گران اثرگذار بود. دیروز بهای درهم در نوسانی پر فرکانس ابتدا افزایش یافت و سپس تا مرز ۳ هزار و ۸۴۰ تومانی عقب نشست تا دلار نیز در آستانه مرز روانی قرار گیرد.
حرکت معکوس دلار و سکه
بازار سکه
غلبه اونس بر دلار
هر سکه طرح جدید طی معاملات شنبه ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت یافت و ساعت ۱۶ به بهای ۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان به فروش رفت. مقدمه افزایش بهای سکه با رشد اونس طلا تا سطح ۱۲۸۵ دلار در آخرین معاملات بازار جهانی کلید زده شده بود، ولی کاهش نرخ ارز منجر به محدود شدن رشد این دارایی ارزشمند شد.
به این ترتیب پس از زمانی مدید برای حرکت سکه و دلار معکوس شد و در روزی که نرخ ارز ۴/ ۱ درصد افت کرد، بهای سکه ۲/ ۰ درصد افزایش یافت. افت نرخ حواله درهم و افزایش عرضه از سمت بازارساز از جمله دلایل کاهش دلار بود. به این ترتیب حباب سکه با محاسبه مالیات ارزش افزوده به ارتفاع ۱۴۳ هزار تومان رسید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید