فصل داغ اکران سینما‌ها

فصل داغ اکران سینما‌ها

با اتمام ماه مبارک رمضان، سینمای ایران فصل تازه اکران‌هایش را آغاز خواهد کرد؛ فصلی که برخی فیلم‌ها برای مخاطبانشان کنجکاوی‌برانگیزند و بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درمورد اقبال مخاطبان به فیلم‌های پیش‌رو و بالطبع فروش آن‌ها در گیشه داغ شده است.

کد خبر : ۷۰۳۶۳
بازدید : ۱۴۸۲
فصل داغ اکران سینما‌ها
با اتمام ماه مبارک رمضان، سینمای ایران فصل تازه اکران‌هایش را آغاز خواهد کرد؛ فصلی که برخی فیلم‌ها برای مخاطبانشان کنجکاوی‌برانگیزند و بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درمورد اقبال مخاطبان به فیلم‌های پیش‌رو و بالطبع فروش آن‌ها در گیشه داغ شده است.
فیلم سینمایی «سرخ‌پوست»، به کارگردانی نیما جاویدی، از جمله فیلم‌های تازه‌اکران است. از ساخت «ملبورن»، نخستین ساخته این کارگردان جوان، سال‌ها می‌گذرد و دومین تجربه جاویدی حال‌وهوای متفاوت‌تری دارد و البته واکنش‌های مخاطبان پس از تماشای این فیلم در جشنواره فیلم فجر هم یکی از نکات قابل‌توجه فیلم بود.
«سرخ‌پوست» در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، جایگاه دوم آرای مردمی را به خود اختصاص داد و سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد و از اقبال خوبی بین مخاطبانش برخوردار شد.

«سرخ‌پوست» تا چند روز آینده با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از اعلام رسمی محمدزاده مبنی‌بر غیبت کوتاه‌مدت از بازی در سینما، بازی متفاوت او در نقش سرگرد نعمت جاهد (رئیس زندان)، آخرین فیلمی است که از او اکران خواهد شد.
«شبی که ماه کامل شد»، ساخته نرگس آبیار، دیگر فیلمی است که اکرانش را به زودی آغاز خواهد کرد. شاید زمانی که آبیار ساخت فیلمش را آغاز کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این فیلم همان فیلمی است که آرزوی کارگردانش برای کسب سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برآورده می‌کند، اما این فیلم با روایت داستانی واقعی از داستانی که برای بسیاری آشنا و تلخ بود، موفق شد نگاه بسیاری را به سمت خود جلب کند.
الناز شاکردوست بعد از بیماری و استراحت طولانی‌مدتش، سر صحنه فیلم نرگس آبیار حاضر شد و نقش دشواری را ایفا کرد. الناز شاکردوست و هوتن شکیبا با حضورشان بسیاری از مخاطبان این فیلم را غافلگیر کردند.

«شبی که ماه کامل شد» با دست‌پر از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر خداحافظی کرد و برای اکران عمومی آماده شد و باید دید اقبال مخاطبان به این فیلم سینمایی چطور خواهد بود؟ تازه‌ترین فیلم کمال تبریزی؛ «ما همه با هم هستیم»، بعد از ماه‌ها از زمان ساخت به اکران عمومی می‌رسد و از جمله فیلم‌هایی است که به دلیل حضورنداشتن در جشنواره فیلم فجر درباره کیفیت فیلم نمی‌توان اظهارنظر دقیقی داشت.
اما تا به اینجا می‌توان گفت: این فیلم با حضور بازیگران پرتعدادش، ازجمله محمدرضا گلزار، مهران مدیری، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی و مهران غفوریان یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران محسوب می‌شود.

حواشی دستمزد‌های زیاد بازیگران فیلم و هزینه‌های بالای ساخت آن واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت و به نظر می‌رسد این حواشی بعد از اکران فیلم داغ‌تر هم خواهد شد. این فیلم از جمله فیلم‌های کمدی اکران‌های جدید سینماست و باید دید همکاری کمال تبریزی در مقام کارگردان و رضا میرکریمی در مقام تهیه‌کننده از مخاطبانش نمره قبولی خواهد گرفت یا خیر؟ «زهرمار»، نخستین فیلم سینمایی جواد رضویان از دیگر فیلم‌هایی است که می‌تواند گزینه مخاطبان علاقه‌مند به سینمای کمدی باشد.

هرچند که این فیلم از نگاه منتقدان در جشنواره فیلم فجر راضی‌کننده نبود، اما عوامل این فیلم خودشان را برای رقابت در اکران عمومی آماده کرده‌اند و باید دید در هفته‌های آینده واکنش‌ها به این فیلم چه خواهد بود. سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب‌اهری و سیامک ادیب در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

قربان محمدپور بعد از تجربه ساخت «سلام بمبئی» در هند و فروش خوبی که در گیشه تجربه کرد، بار دیگر برای ساخت فیلم «دختر شیطان» به این کشور سفر کرد و این‌بار با حضور حمید فرخ‌نژاد به‌عنوان بازیگر اصلی از ایشا گوپتا، جکی شروف، گلشن گروور و سیمران میشکروتی در ساخت فیلم کمک گرفت.
حمید فرخ‌نژاد همچنان انتخاب‌هایش را بیشتر روی سینمای کمدی متمرکز کرده و گویا این فیلم با حال‌وهوایی متفاوت‌تر از نقش‌های سال‌های اخیر او راهی اکران می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید