افزایش شدید قیمت خانه

افزایش شدید قیمت خانه

اثر افزایش قیمت شدید در اردیبهشت ماه در معاملات انجام شده طی روز‌های نخست خرداد نیز در قیمت‌ها مشهود است.

کد خبر : ۷۰۳۷۶
بازدید : ۱۰۵۳۳
رشد ۵/ ۱۲ درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت ماه سبب شده معاملات در روز‌های سپری شده از خرداد ماه پرتعداد نباشد. سامانه اطلاعات بازار املاک ایران طی چند روز اخیر به‌روز نشده و از این‌رو داده‌های منتشر شده در جدول این گزارش مربوط به معاملاتی است که در اوایل خرداد ماه انجام شده است.
اما آنچه روشن است، اثر افزایش قیمت شدید در اردیبهشت ماه در معاملات انجام شده طی روز‌های نخست خرداد نیز در قیمت‌ها مشهود است؛ به این معنا که معاملات جدید با سطوح قیمتی اردیبهشت انجام می‌شود و مشاوران املاک معتقدند با توجه به کاهش حضور متقاضیان در بازار مسکن، بعید به‌نظر می‌رسد در ماه جاری بازهم شاهد افزایش شدید قیمت باشیم.

مهم‌ترین اثر جهش ماهانه قیمت مسکن در ماه میانی بهار بر حجم معاملات خرداد ماه بوده است. واسطه‌های ملکی با بیان اینکه از میزان حضور متقاضیان مصرفی ملک در بازار به‌شدت کاسته شده است، می‌گویند: کسانی که در جست‌وجوی آپارتمان هستند نیز اغلب با ذهنیت قیمت‌های قبل از شروع سال جدید به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند و با اطلاع از قیمت‌های جدید، تنها به سپردن شماره تماس نزد مشاوران املاک بسنده می‌کنند؛ به این امید که در آینده مورد مناسبی برای آن‌ها پیدا شود.

با توجه به فرارسیدن تعطیلات پیش‌روی عید فطر و نیمه خرداد و از آنجا که به‌طور کلی تحت‌تاثیر جهش قیمت از میزان تقاضای موثر مسکن در بازار کاسته شده است، پیش‌بینی فعالان بازار مسکن این است که در خرداد ماه با افت قابل‌توجه معاملات روبه‌رو شویم.
پیش‌بینی واسطه‌ها از بازار مسکن در خرداد ماه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید