۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

اگر فرد تنفس نداشته باشد، ضربان قلب او متوقف خواهد شد. انجام CPR (ماساژ قفسه سینه و تنفس مصنوعی) برای کمک به گردش خون و دریافت اکسیژن در بدن است.

کد خبر : ۷۰۴۰۸
بازدید : ۱۶۲۸۱
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی
انجام CPR یا عملیات احیای قلبی ریوی می‌تواند دو یا سه برابر شانس زنده ماندن فردی را که دچار سکته قلبی شده است، بیشتر کند. در حال حاضر این راهنمای عملیات احیا قلبی ریوی را می‌توانید مطالعه کنید تا در صورتی که یک فرد نیاز به CPR داشت، بدانید در مواقع اضطراری چه کاری باید انجام دهید.

اگر فرد تنفس نداشته باشد، ضربان قلب او متوقف خواهد شد. انجام CPR (ماساژ قفسه سینه و تنفس مصنوعی) برای کمک به گردش خون و دریافت اکسیژن در بدن است. استفاده از دستگاه AED یا همان شوک الکتریکی در صورت در دسترس بودن، می‌تواند یک قلب با ریتم غیر طبیعی را راه اندازی مجدد کند.

ابتدا راه‌های هوایی را برای بررسی اینکه آیا نفس می‌کشد یا نه، باز کنید (اگر که بیمار به طور معمول تنفس می‌کند، تنفس مصنوعی را انجام ندهید). در صورتی که فرد دیگری در کنار شما حضور داشت از او کمک بگیرید. از شخص بخواهید که از اورژانس درخواست کمک کند، از وی بخواهید به مسئول اورژانس توضیح دهد که وضعیت تنفسی شخص بیمار در چه وضعی قرار دارد. سپس مراحل CPR که در زیر بیان شده است را دنبال کنید:

۱. دست خود را مطابق تصویر زیر قرار دهید. اطمینان حاصل نمایید که پشت بیمار روی یک سطح ثابت قرار دارد. در کنار بیمار زانو بزنید و پاشنه دست خود را در مرکز قفسه سینه قرار دهید.
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

۲. انگشتان دست خود را قفل کنید (درست مانند تصویر زیر): بازو‌های خود را راست نگه دارید، دست اول را با پاشنه دست تان روی بیمار بگذارید و انگشتان هر دو دست را به هم قفل کنید. انگشتان دست خود را بالا ببرید تا قفسه سینه بیمار را لمس نکنید.
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

۳. به قفسه سینه فشار وارد کنید (مانند تصویر زیر). به جلو خم شوید به طوری که شانه‌های تان مستقیما روی قفسه سینه بیمار قرار گیرد و قفسه سینه بیمار را به سمت پایین فشار دهید در حدود ۲ اینچ فشار را آزاد کنید، اما نه دستان خود را و اجازه دهید قفسه سینه به عقب بر گردد.

تا ۳۰ بار فشار روی قفسه سینه را در سرعت ۱۰۰ بار در هر دقیقه انجام دهید.
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

توجه: انجمن قلب آمریکا توصیه‌هایی را برای CPR دارد. (CPR بدون تنفس مصنوعی که در زیر شرح داده شده است) برای افراد مبتلا به اختلالات قلبی خارج از بیمارستان است. به گفته AHA انجمن قلب آمریکا، تنها ۳۹ درصد از افرادی که دچار حمله قلبی خارج از بیمارستان می‌شوند، قبل از دریافت کمک‌های حرفه ای، کمک‌های فوری دریافت می‌کنند. انجام CPR با دست و فشار بر قفسه سینه، ممکن است آسن‌تر از انجام تنفس مصنوعی برای تعدادی از افراد عادی باشد و این احتمال را که آن‌ها بتوانند آن را انجام دهند، بیشتر است. AHA هنوز CPR را با ماساژ قفسه سینه و کمک نفس برای نوزادان و کودکان و قربانیان غرق شدن، مصرف بیش از حد مواد مخدر و یا دارو یا افرادی که به علت مشکلات تنفسی رخ می‌دهد، توصیه می‌کند.

۴. راه هوایی را باز کنید (طبق تصویر زیر). به سمت سر بیمار بروید. سر بیمار را آزاد (شل) کنید و چانه اش را بلند کنید تا مجددا راه هوایی را باز کنید. دهان بیمار را کمی باز کنید.
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

۵. تنفس مصنوعی. سوراخ بینی را با دستی که روی پیشانی قرار دارد، ببندید و چانه بیمار را با دست دیگر خود نگه دارید. یک نفس طبیعی بکشید، دهان خود را روی دهان بیمار قرار دهید، و نفس تان را در دهان بیمار بدمید تا زمانی که ببینید قفسه سینه بیمار بالا آمده است.
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

۶. به پایین رفتن قفسه سینه توجه کنید. دهان خود را از دهان بیمار بیرون جدا کنید و به قفسه سینه نگاه کنید، مراحل ۵ و ۶ را یک بار تکرار کنید.
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

۷. فشار دادن قفسه سینه و تنفس مصنوعی را تکرار کنید. دست‌های خود را روی قفسه سینه قرار داده و چرخه فشار ۳۰ تایی را تکرار کنید، سپس دو تنفس مصنوعی را تکرار کنید. این چرخه را ادامه دهید. این راهکار‌ها را انجام دهید تا زندگی فرد مذکور را نجات دهید.
۷ گام برای انجام CPR یا احیای قلبی ریوی

منبع: rd
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید