تبدیل گوشی اندروید به آیفون

تبدیل گوشی اندروید به آیفون

خرید کاملترین و پر امکانات‌ترین گوشی اپل که بهایش به بیش از دو هزار دلار می‌رسد، آرزوی دست‌نیافتنی بسیاری از عاشقان این نشان تجاری در کشورهایی، چون هند است.

کد خبر : ۷۰۴۴۵
بازدید : ۱۶۲۷۲
تبدیل گوشی اندروید به آیفون
در این گزارش خواهیم گفت که چگونه هندی‌ها تنها با ۴ دلار به گوشی‌های اندرویدی خود ظاهر آیفون می‌بخشند، از خاموشی پیام‌رسان بلک‌بری خواهیم گفت، از فرمان الکسا برای پاک‌سازی دستورات روزمره می‌گوییم و تلاش‌های متفاوت تولیدکنندگان گوشی برای پنهان کردن دوربین جلوی گوشی خواهیم نوشت.

حتما دیده‌اید کسانی را که تلاش می‌کنند تا یک خودروی معمولی را با انجام تغییرات روی بدنه، از نظر ظاهری تبدیل به خودرویی گران‌قیمت کنند.

بسیاری از افراد وقتی نمی‌توانند از پس خرید یک وسیله لوکس بر بیایند، سعی می‌کنند با تغییرات روی یک وسیله معمولی آن را شبیه به نمونه اصلی کنند.

خرید کاملترین و پر امکانات‌ترین گوشی اپل که بهایش به بیش از دو هزار دلار می‌رسد، آرزوی دست‌نیافتنی بسیاری از عاشقان این نشان تجاری در کشورهایی، چون هند است.

شاید به همین علت است که گوشی‌هایی ارزان‌تر با ظاهر آیفون به بازار می‌آیند و محبوب می‌شوند.

اما چیزی که این روز‌ها در فروشگاه‌های مختلف هند می‌توان دید، فروش برچسب‌های ضدآب به بهای تقریبا ۴ دلار است که با چسباندن روی گوشی‌های آیفون‌نمای ارزان، آن‌ها را هر چه بیشتر به آیفون واقعی شبیه می‌کند.

BBM (بی‌‍بی‌‍ام) پیام‌رسان شرکت بلک‌بری که به خاطر خدمات پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده معروف شد و به چت از راه موبایل معنای جدید بخشید، جمعه گذشته رسما تعطیل شد.

شرکت اندونزیایی مالک این خدمات رسما اعلام کرده که در ماه آوریل به کاربران یک ماه فرصت خواهد داد تا از آن مهاجرت کنند.

در وبلاگ شرکت Emtek نوشته شده: "ما به آنچه که تا به امروز ساخته‌ایم افتخار می‌کنیم. فناوری بسیار تغییر می‌کند و کاربران به رغم تلاش‌های چشمگیر ما به بستر‌های دیگر رفته‌اند، در همین حال ملحق شدن کاربران جدید به ما به دشواری انجام گرفته است".
تبدیل گوشی اندروید به آیفون
بلک‌بری پیش از ورود گوشی‌های هوشمندی، چون آیفون، گوشی پرفروشی بود، اما با ورود گوشی‌های هوشمند با نمایشگر‌های بزرگ و بدون صفحه‌کلید، به تدریج محبوبیت خود را از دست داد.

ورود پیام‌رسان‌هایی، چون آی‌مسیج و واتساپ با رمزنگاری سرتاسری کار و بار BBM را کساد کرد.

پیام‌رسان‌های امروزی، پیام‌ها را به صورت سرتاسری رمزنگاری می‌کنند. این بدان معناست که تنها گیرنده پیام می‌تواند آن را رمزگشایی کند. این در حالی است که شیوه رمزنگاری BBM به گونه‌ای بود که بلک‌بری می‌توانست در صورت نیاز پیام رمزنگاری‌شده را بگشاید و از این رو بار‌ها از سوی مراجع قانونی تحت فشار قرار گرفت. مراجعی که خواستار رمزگشایی پیام افرادی خاص بودند.

به گفته بلک‌بری هر چند نسخه معمولی BBM تعطیل می‌شود، اما نسخه تجاری آن همچنان به کار ادامه خواهد داد.

تبدیل گوشی اندروید به آیفون
دستوری که دستور‌ها را پاک می‌کند

آمازون پاک‌سازی دستورات صوتی را کمی آسان‌تر کرد. اکنون می‌توان با گفتن: «الکسا، همه چیز‌هایی را که امروز گفتم، حذف کن» البته به انگلیسی، به دستیار صوتی آمازون فرمان داد که تمام دستوراتی را که در روز داده شده، پاک کند. دستور جایگزین که همان کار را انجام می‌دهد، "الکسا، هر چه را گفتم، پاک کن" است.

پیش از این برای پاک کردن صدا‌های ضبط‌شده مجبور بودید آن‌ها را یک به یک از اپلیکیشن حذف گرده یا با مراجعه به وب‌سایت آمازون همه را یک‌جا پاک کنید.

آمازون همه درخواست‌ها از الکسا ظاهرا برای بهبود خدمات تشخیص صدا و امکانات دیگر ذخیره می‌کند، اما به گفته کارشناسان ذخیره بسیاری از این دستورات ضروری نیست. برخلاف گوگل، آمازون راهکاری برای غیرفعال‌سازی این ویژگی یا حذف منظم در بازه‌های مشخص در نظر نگرفته است.

نگرانی‌های زیادی برای حفظ حریم خصوصی کاربران بلندگو‌های هوشمند در جریان است که گروه‌ها و فعالان اجتماعی تلاش می‌کنند تا با تحت فشار قرار دادن شرکت‌ها در جهت تغییر شیوه ذخیره‌سازی داده‌ها، از آن‌ها بکاهند.
تبدیل گوشی اندروید به آیفون
تلاش برای پنهان کردن دوربین جلوی گوشی
نمایشگری که تمام سطح جلوی گوشی‌ها را به خود اختصاص دهند و حذف نوار سیاه بالای گوشی، شرکت‌های تولیدکننده را چند سالی است به تقلا و رقابت انداخته است.

گام اول در این راستا هر چه کوچک‌تر کردن این نوار سیاه بود. برخی از شرکت‌ها تلاش کردند تا دوربین را به شکلی طراحی کنند که از لبه بالایی گوشی به بیرون بجهد.

یکی از آخرین تلاش‌ها در این زمینه را شرکت چینی Oppo انجام داده است. اخیرا تعدادی عکس درزکرده از گوشی "رینو" این شرکت در سایت Slashleaks منتشر شد که نشان‌دهنده نوآوری سازندگان این شرکت برای طراحی خاص یک دوربین جهنده بود.

از سوی دیگر برخی از رسانه‌های کره جنوبی گزارش کرده‌اند که شرکت سامسونگ قصد دارد تا دوربین جلو را در آینده نزدیک به زیر نمایشگر منتقل کند. مشابه همان کاری که در سال‌های اخیر برای انتقال دکمه اسکنر اثر انگشت به زیر نمایشگر انجام شده است.

این شیوه طراحی نه‌تن‌ها می‌تواند به تولید گوشی‌هایی با نمایشگر تمام‌صفحه منجر شود، بلکه می‌تواند احتراز از مکانیسم دوربین جهنده را در پی داشته باشد. عملکرد مکانیکی دوربین‌های جهنده احتمال خراب شدن زودهنگام گوشی را بالا می‌برد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید