تنزل دلار، تبعیت سکه

تنزل دلار، تبعیت سکه

یکشنبه بورس تهران توانست پس از عبور از فشار تحریم صنعت پتروشیمی به روند صعودی بازگردد و قله تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. دیروز شاخص کل ۳/ ۱ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲۲۹ هزار و ۸۰۹ واحد ایستاد.

کد خبر : ۷۰۵۳۶
بازدید : ۷۳۹۲
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
تداوم قله نوردی‌های بورس
یکشنبه بورس تهران توانست پس از عبور از فشار تحریم صنعت پتروشیمی به روند صعودی بازگردد و قله تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. دیروز شاخص کل ۳/ ۱ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲۲۹ هزار و ۸۰۹ واحد ایستاد. باوجود ظرفیت بنیادی سهام کالایی، سیگنال‌های نامساعد از سمت بازار جهانی از جذابیت این گروه کاسته و طی روز‌های اخیر شاهد اقبال به سهام غیر کامودیتی‌محور هستیم.
در همین راستا گروه خودرویی بازهم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و نماد‌های وابسته عموما تا سقف مجاز قیمتی رشد کردند. گروه‌های دارویی، غذایی، سیمانی، انبوه‌سازان و لاستیک‌سازان نیز از جمله گروه‌های پرطرفدار دیروز بودند.
شکست حمایت روانی بازار ارز
بازار ارز
تنزل دلار به زیر مرز روانی
هر دلار آمریکا طی معاملات روز گذشته ۴۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رفت. افت ۲/ ۳ درصدی دیروز شاخص ارزی کشور سنگین‌ترین کاهش روزانه از ۳۰ اردیبهشت بود و نرخ ارز را به کمترین حد خود از ۲۸ بهمن رساند.
برخی از فعالان بازار معتقدند که افزایش عرضه و اسکناس‌های نقدی در بازار توسط بازارساز از کاهش دلار حمایت کرد و تداوم افت نرخ حواله درهم به این روند شدت بخشید. گروه دیگری نیز عدم توانایی دلار در شکست مقاومت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی در چند روز اخیر را عامل اصلی ورود آن به کانال جدید می‌دانند. افزایش حجم خالی‌فروشی معامله‌گران بزرگ از اواسط شنبه نیز بر افت دلار اثرگذار بود.
شکست حمایت روانی بازار ارز
بازار سکه
تبعیت مجدد سکه از دلار
ساعت ۱۶ دیروز هر سکه طرح جدید به بهای ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد و افت روزانه ۱۳۰ هزار تومانی را تجربه کرد. تداوم ریزش دلار و ورود این ارز به کانال ۱۲ هزار تومانی برای نخستین بار در سال ۹۸ اثر افزایشی اونس طلا بر سکه را خنثی کرد و منجر به افت ۸/ ۲درصدی این دارایی ارزشمند شد.
پیش از این سکه در تاریخ ۱۴اسفند قیمت‌های پایین‌تر را تجربه کرده بود. طی معاملات روز قبل مقاومت مهم ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی شکسته شد، با این حال معامله‌گران این بازار امیدوارند با تداوم رشد اونس طلا و توقف روند نزولی نرخ ارز، بهای سکه دوباره به بالای مرز مذکور بازگردد. دیروز حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده در ارتفاع ۷۹ هزار تومان ایستاد.
شکست حمایت روانی بازار ارز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید