گفتگو با گروه هکرهای ناشناس

گفتگو با گروه هکرهای ناشناس

با کسی می‌خواهم گفتگوی تصویری انجام دهم که هیچ کس از موقعیت جغرافیایی او اطلاعی ندارد؛ افشای هویت، آن‌ها را به قطع به چالش خواهد کشید.

کد خبر : ۷۰۶۲
بازدید : ۶۱۶۵
ما برای آزادی می‌جنگیم
اطلاعات کارت اعتباریت را من هک کردم!

فرادید | با کسی می‌خواهم گفتگوی تصویری انجام دهم که هیچ کس از موقعیت جغرافیایی او اطلاعی ندارد؛ افشای هویت، آن‌ها را به قطع به چالش خواهد کشید.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، پس از رد و بدل کردن صدها پیام مستقیم و چندین نام کاربری در برنامه اسکایپ، موفق شدیم با عضو یکی از شبکه‌های هکری گفتگوی کنیم. گروه هکرهای ناشناس (Anonymous) یکی از مطرح‌ترین گروه‌های هکری در جهان است که چندی پیش گروه تروریستی داعش را تهدید به حملات سایبری کرده بود.

آن‌ها به عملیات‌های «هکاکانه» خود مشهورند. هر کسی از آژانس‌های دولتی گرفته تا گروه‌های تروریستی و بانک‌ها می‌تواند هدف گروه هکرهای ناشناس قرار گیرد. آن‌ها نقاب‌های «گای فوکس» شبیه آنچه در فیلم «وی مثل وندتا» شاهد بودیم را به صورت می‌زنند و گاها پیش می‌آید که بر سر هدف با همدیگر به توافق نمی‌رسند، اما می‌دانیم که هر کس به دلیلی خاص این کار را انجام می‌دهد.

گروه هکرهای ناشناس به صورت نامتمرکز عمل می‌کند. اعضای گروه ناشناس در فروم‌های اینترنتی با یکدیگر ملاقات کرده و حملات متعدد سایبری خود را در همان‌جا برنامه‌ریزی می‌کنند.

یکی از رایج‌ترین روش‌های هک این گروه «حمله‌ی منع سرویس» (Denial of Service Attack) است. در این روش، ترافیک پایگاه مورد نظر آن‌قدر زیاد می‌شود تا از دسترس خارج شود. این گروه همچنین به افشای اطلاعات حساس و محرمانه از برخی شرکت‌های بزرگ شهرت دارد.

یکی از اعضای گروه هکرهای ناشناس معتقد است که هک کردن یک روش جدید اعتراضی است. از این رو، سی ان ان با او به گفتگو پرداخته تا از کم و کیف ماجرا باخبر شویم. او از دادن هرگونه اطلاعات شخصی امتناع می‌کند. سی ان ان در جریان حملات پیشین این گروه با وی در ارتباط بوده و مطمئن شده که او یکی از اعضای گروه هکرهای ناشناس است.

سی ان ان: چرا هک می‌کنی؟

ناشناس: این سوال پاسخ‌های گوناگونی دارد. اما از نظر گروه ناشناس، «هک کردن» روشی کاربردی برای نشان دادن این مسئله است که ما می‌توانیم چیزی را تغییر دهیم. ما هک می‌کنیم چون می‌توانیم. دولت باید بداند که قدرت تام ندارد. مردم هم باید این را بدانند. کنترل و نظارت یک توهم است که باید از بین برود.

گروه ناشناس عموما به عنوان یک گروه هکری شناخته می‌شود. شما به چه نوع فعالیت‌هایی علاقه دارید؟

وظیفه گروه ناشناس منعکس کردن صدای کسانی است که هیچ صدای آن‌ها را نمی‌شناسد. ما اولویت‌بندی خاصی برای کارهایمان نداریم. ما دوست داریم تا قدرت را به مردم انتقال دهیم. علاوه بر آن، تمایل داریم که اینترنت به عنوان یک دارایی مشترک محسوب شود. زیرساخت آن باید به نحوی تغییر کند که هیچ دولت یا سازمانی توان نظارت بر آن را نداشته باشد. رمزگذاری جهانی باید ابزاری امنیتی برای تمام شهروندان باشد تا آن‌ها بتوانند از اطلاعات شخصی‌شان محافظت کنند.

ما برای آزادی می‌جنگیم
آن‌ها نقاب‌های «گای فوکس» شبیه آنچه در فیلم «وی مثل وندتا» شاهد آن بودیم را به صورت می‌زنند

شما چگونه اهداف خودت را انتخاب می‌کنید؟

معمولا از طریق مشورت. اما گاهی اوقات، همه چیز طبیعی اتفاق می‌افتد. کمی هرج و مرج پیش می‌آید. ایده‌ای به ذهنتان خطور می‌کند و آن را نمایش می‌‎دهید. اگر ایده خوبی باشد، افراد بیشتری با شما همکاری می‌کنند. حتی می‌تواند جهانی شود. هرز گاهی پیش می‌آید که یک شخص عملیاتی را برای جلب توجه دیگران نسبت به کارشان یا حتی منافع شخصی‌شان انجام می‌دهند، اما در عمل تاثیر چندانی ندارد.

خطاب به کسانی که می‌گویند گروه هکرهای ناشناس قوانین را زیر پا می‌گذارند، چه حرفی دارید؟

اگر تغییرات باید از طریق زیر پا گذاشتن قوانین صورت بگیرد، پس همان بهتر که قوانین را زیر پا بگذاریم.

آیا شما خط قرمزی هم دارید؟

گفتنش خیلی سخت است. به شرایط، میزان فوریت و جدی بودن آن اتفاق بستگی دارد. ما نمی‌توانیم پاسخ همه را بدهیم، این را قبول کنید. اما به «منافع شخصی» نه می‌گوییم. اگر چیزی را از کسی بگیریم، باید آن را به کسی بدهیم که به آن محتاج است. یا باید آن چیز عمومی شود، مثل اطلاعات.

می‌توانی ضوابط‌ اخلاقى‌‌تان را توضیح دهی؟

هیچ ضابطه‌ی خاصی وجود ندارد. ما برای آزادی می‌جنگیم، بنابراین نمی‌توانم الان قوانینم را فهرست‌وار بگویم.

آیا اصل متحد کننده‌ای در این بین وجود دارد؟

آزادی. این همان چیزی است که ما را بدون هیچ دغدغه‌ای دور هم جمع می‌کند؛ دغدغه‌ی اصلی ما آزادی است. اگر یکی از ما را گیر بیندازی، ما تک تک ما به مشکل بر خواهی خورد. اگر یکی از ما را ساکت کنی، فریاد دیگر اعضای ما گوش شما را کر خواهد کرد.

درخواست ما بازسازی زیرساخت اینترنت است، به نحوی که به یک دارایی عمومی تبدیل شود. رمزگذاری جهانی داده‌ها مهمترین ابزار امنیتی است که ما هکرها باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم. ما فکر می‌کنیم که نقش هکر این است که از جامعه‌ی نوین حمایت کند تا اندیشه‌ی آینده‌ای بهتر را در ذهن افراد نهادینه کنیم.

منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید