پایان پرونده خودکشی خانم دکتر

پایان پرونده خودکشی خانم دکتر

پریناز دارای مدرک دکترا و استاد دانشگاه بود و دختری بود که به خاطر شرایطش خواستگاران زیادی داشت، اما رامین با او کاری کرده که افسردگی شدیدی گرفته بود؛ بنابراین همچنان او را عامل خودکشی دخترشان می‌دانند.

کد خبر : ۷۰۶۵۰
بازدید : ۱۵۱۸۸
پایان رسیدگی به خودکشی دختر جوان در پارکینگ عمومی
مردی متأهل که در پی خودکشی دختری جوان با شکایت اولیای دم بازداشت شده بود، از سوی دادگاه از اتهام قتل تبرئه شد. اسفند یک سال قبل خبر مرگ دختری جوان به مأموران پلیس داده شد. کارگر پارکینگ عمومی که این گزارش را به مأموران داده بود گفت: دختری که از پشت‌بام به پایین پرت شده را قبل از این اتفاق دیدم.
او با یک خودروی پژو ۲۰۶ وارد پارکینگ شد و مردی هم همراهش بود، اما بعد مرد رفت و این دختر ماند. پارکینگ داشت تعطیل می‌شد. من به سراغ خانم رفتم و گفتم پارکینگ در حال تعطیل‌شدن است و از او خواستم اگر هم می‌خواهد ماشین را بگذارد، خودش برود بعد یک‌دفعه متوجه شدم که دختر جوان خودش را از پشت‌بام به پایین پرت کرده است.
ساعاتی بعد پلیس هویت این دختر را مشخص کرد و متوجه شد او دختری به نام پریناز است که از مدتی قبل با مردی جوان در ارتباط بود. مادر پریناز انگشت اتهام را به سمت مرد جوان گرفت و گفت: مدتی بود که دخترم با رامین ارتباط داشت.
رامین به او قول ازدواج داده بود و خیلی به او ابراز علاقه می‌کرد، اما پریناز می‌گفت: با او آینده‌ای نخواهد داشت و می‌خواست از او جدا شود. این اواخر فشار زیادی به او وارد کرده بود و دخترم را به مرز افسردگی کشاند و من هم اطمینان دارم، چون دخترم به او پاسخ منفی داده، او پریناز را به قتل رسانده است.

مأموران با توجه به این شکایت رامین را بازداشت کردند. رامین ادعا کرد در زمان مرگ پریناز در پارکینگ نبود و ساعت‌ها بعد از این موضوع مطلع شد. او گفت: من و پریناز مدتی بود که با هم آشنا شده بودیم. او به من وابسته شده بود و می‌گفت: می‌خواهد با من ازدواج کند.
اما من همسر داشتم و توضیح دادم این کار امکان‌پذیر نیست. او نمی‌خواست از من جدا شود؛ البته ما رابطه خاصی با هم نداشتیم و فقط چندباری با هم بیرون رفته بودیم. هرچند بررسی پرینت تلفن رامین نشان می‌داد که پیامک‌هایی از سوی پریناز به او فرستاده شده و نشان می‌داد که متوفی مورد خشونت رامین قرار گرفته و از او کتک خورده است، اما دوربین‌های مداربسته پارکینگ هم مشخص کرد رامین قبل از مرگ پریناز از ساختمان پارکینگ بیرون رفته و ساعاتی بعد پریناز خودش را به پایین پرت کرده است.
ضمن اینکه آزمایش‌های سم‌شناسی نشان می‌داد این دختر قبل از اینکه خودش را از پشت‌بام به پایین پرت کند مقدار زیادی دارو مصرف کرده بود. این دارو‌ها برای بیماران با افسردگی حاد استفاده می‌شود و خانواده مقتول نیز تأیید کردند که دخترشان به دلیل فشار روانی شدید ناشی از رابطه‌ای که با رامین داشت، به افسردگی مبتلا شده بود.

با توجه به اینکه مدرکی علیه رامین درخصوص قاتل‌بودن او پیدا نشد اولیای دم این بار از او شکایت و عنوان کردند که او مسبب خودکشی بوده است. رامین در توضیحاتش گفت: با اینکه روان‌شناس هستم، اما به‌هیچ‌وجه متوجه قصد او نشدم و اگر این موضوع را می‌دانستم حتما اقدام می‌کردم و جلوی کارش را می‌گرفتم. او به‌شدت به من وابسته شده بود درحالی‌که من هیچ رفتاری نکرده بودم که او تا این حد به من وابسته شود.

در این اتهام نیز برای رامین قرار منع تعقیب صادر شد. اولیای دم پریناز به این رأی اعتراض و درخواست رسیدگی مجدد کردند. آن‌ها گفتند پریناز دارای مدرک دکترا و استاد دانشگاه بود و دختری بود که به خاطر شرایطش خواستگاران زیادی داشت، اما رامین با او کاری کرده که افسردگی شدیدی گرفته بود؛ بنابراین همچنان او را عامل خودکشی دخترشان می‌دانند.
این توضیحات از نظر شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران به تأیید نرسید و رأی برائت صادر شد. شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور نیز رأی برائت را مورد تأیید قرار داد و رامین به طور کامل تبرئه شد.
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید