آینده یک کمیسیون مهم

آینده یک کمیسیون مهم

با این همه باید بر این مهم تاکید کنیم که این رقابت‌های فراکسیونی، اگرچه بخشی از کار در پارلمان است، اما قطعا مانع از پیشبرد اهداف و برنامه‌های تخصصی کمیسیون نخواهد شد.

کد خبر : ۷۰۷۴۵
بازدید : ۶۰۲۹
آینده یک کمیسیون مهم
فاطمه حسینی | انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی در اجلاسیه پایانی مجلس دهم روز گذشته برگزار شد و چنان‌چه در خبر‌ها خواندیم، الیاس حضرتی موفق شد بالاتر از محمدرضا پورابراهیمی، رییس این کمیسیون در ۳ سال نخست این دوره، به عنوان رییس جدید کمیسیون، از اعضا رای بگیرد.
در روز‌های گذشته و از زمانی که بحث انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس جدی‌تر شد، تصمیم بر این شد که با رویکردی تشکیلاتی و فراکسیونی وارد این رقابت درون‌کمیسیونی شویم؛ رقابتی که درنهایت با پیروزی «امید» به پایان رسید و این پیروزی، به‌نحوی ناشی از تلاش خوب و همگرایی مثبتی بود که در میان اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون امید در کمیسیون اقتصادی شکل گرفت.

با این همه باید بر این مهم تاکید کنیم که این رقابت‌های فراکسیونی، اگرچه بخشی از کار در پارلمان است، اما قطعا مانع از پیشبرد اهداف و برنامه‌های تخصصی کمیسیون نخواهد شد. بر این اساس، امیدوارم باتوجه به زحماتی که اعضای پیشین هیات‌رییسه در ۳ سال نخست این دوره بر دوش کشیده و اقدامات مثبتی که انجام دادند، بتوانیم ادامه این مسیر در سال پایانی مجلس دهم را نیز با همان روحیه همدلی و همکاری پیش ببریم و نتیجه این فعالیت‌های درون‌کمیسیون، در ادامه در صحن علنی پارلمان نیز به‌ثمر بنشیند.
هم‌اکنون در شرایطی که بخشی از مهم‌ترین چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی است، به‌نظر می‌رسد کمیسیون اقتصادی مجلس نیز وظیفه‌ای خطیر برعهده دارد و بر این اساس، تلاش خواهیم کرد که علاوه بر پیگیری طرح‌ها و لوایح مصوب کمیسیون همچون قانون بانکداری یا مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس، اقدام به طراحی، تدوین و تصویب دیگر لوایح و طرح‌های موردنیاز کشور کرده و این موارد را نیز در صحن علنی به تصویب برسانیم.
همچنین علاوه بر مباحث تقنینی، وظایف نظارتی کمیسیون در حوزه‌های اقتصادی کشور نیز نیازمند توجه و کاری جدی است که امیدواریم با پیگیری این موارد، گامی در مسیر ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور برداریم، کما اینکه در طول این ۳ سال گذشته نیز اعضای کمیسیون تلاشی جدی در این راستا داشتند و اقداماتی مثبت را نیز به انجام رساندند که ضمن تقدیر از این تلاش‌ها، امیدواریم این مسیر تداوم یابد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید