برانکو؛ دنبال بهانه برای جدایی

برانکو؛ دنبال بهانه برای جدایی

عربستانی‌ها که هنوز هم تیتر می‌زنند برانکو به الاهلی نزدیک است و همین امروز و فردا به عنوان سرمربی جدید باشگاه معرفی می‌شود.

کد خبر : ۷۰۷۶۴
بازدید : ۴۷۵۱
برانکو؛ دنبال بهانه برای جدایی
داستان برگشتن برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس، به ایران و تداوم فعالیت‌هایش در باشگاه سرخ‌پوش تهرانی تبدیل به داستانی دامنه‌دار شده که هر روز بعد جدیدی از آن نمایان می‌شود. برانکو به دلیل آنکه مطالباتش را از باشگاه نگرفته بود، اجازه داد این‌طور درباره‌اش شایعه شود که وقتی چمدان‌هایش را بعد از قهرمانی جام حذفی با پرسپولیس بست، خیال بازگشت ندارد.
البته طبق بند‌هایی که در قرارداد او گنجانده شده بود، به درستی و با برنامه قبلی، زمینه‌چینی کرد؛ او چندماهی می‌شد که نتوانسته بود پولی از باشگاه بگیرد و با فرستادن نامه‌هایی به پرسپولیس رفته رفته زمینه خروجش از این باشگاه را فراهم می‌کرد؛ ماجرا مربوط به همان بند معروف قرارداد این سرمربی کروات است که اگر سه بار وکیلش نامه‌ای به باشگاه بفرستد و در آن اشاره کند که مطالبات برانکو به تعویق افتاده، قرارداد بدون اینکه این سرمربی کروات بخواهد هزینه‌ای بدهد، به صورت یک‌طرفه فسخ می‌شود. دو نامه نخست به باشگاه رسید و از آنجا همه چیز جدی‌تر شد.
اتفاقا شایعه مذاکرات این سرمربی با تیم‌های دیگر هم بعد از ارسال همین نامه‌ها شروع شد؛ جایی که گفته شد برانکو در ایران با تراکتورسازی و سپس با تیم الاهلی عربستان مذاکره کرده است. عربستانی‌ها که هنوز هم تیتر می‌زنند برانکو به الاهلی نزدیک است و همین امروز و فردا به عنوان سرمربی جدید باشگاه معرفی می‌شود.

امروز فرصت نهایی
پرسپولیسی‌ها هم، اما در این میان بی‌کار ننشستند؛ ایرج عرب و هیئت مدیره باشگاه وقتی حس کردند تهدیدات برانکو برای جدایی جدی‌تر از قبل است سعی کردند پول عقب‌افتاده او را جور کنند؛ رقمی نزدیک به ۶۰۰ هزار یورو! با چانه‌زنی‌های فراوان بالاخره با همکاری وزارت ورزش و وزیر ارتباطات، ایرانسل، اسپانسر باشگاه پرسپولیس پذیرفت که به این باشگاه برای تأمین بودجه مورد نظر برانکو کمک کند.
اسپانسر این پول را در اختیار باشگاه قرار داد و باشگاه هم به برانکو خبر داد که مطالبات معوقه‌اش آماده است و او می‌تواند با دادن شماره‌حسابی که مشمول تحریم‌های بین‌المللی نیست آن را تحویل بگیرد. داستان، اما پیچیده‌تر شد؛ برانکو که می‌دانست چنین شماره‌حسابی وجود خارجی ندارد سعی کرد از فرصت به‌وجودآمده استفاده کند و دوباره وکیلش را بر آن دارد تا به باشگاه پرسپولیس نامه جدیدتری بزند.

برانکو پیش‌پرداخت فصل آینده را می‌خواهد
این نامه جدید که چند روز قبل به قلم وکیل برانکو برای دفتر پرسپولیس فرستاده شده، نکته جدیدتری دارد؛ در این نامه، وکیل برانکو به پرسپولیسی‌ها هشدار داده آخرین مهلت برای پرداخت پول برانکو سی‌ام خرداد است و بعد از آن قرارداد به صورت یک‌طرفه فسخ می‌شود؛ با این حال وکیل او موضوع تازه‌ای هم به پرونده اضافه کرده است: برانکو نه تنها پول معوقه‌اش را می‌خواهد بلکه پیش‌پرداختی هم برای فصل بعد می‌خواهد!
با حساب ۶۰۰ هزار یورو بدهی باشگاه به این سرمربی و البته پیش‌پرداخت مورد نظر، باشگاه دوباره به تب و تاب افتاد تا بهانه‌ای دست برانکو ندهد؛ الان مسئولان باشگاه پرسپولیس یک میلیون یورو تأمین کرده‌اند تا علاوه بر پرداخت معوقات او، مبلغی هم بابت پیش‌پرداخت فصل آینده به او بدهند.

دیدار در ترکیه یا دوبی؟
مشکلی که از همان ابتدا هم عنوان شده بود، این است که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، پرسپولیس از واریزکردن این مبلغ به حساب برانکو ناتوان است؛ همان‌طور که برانکو هم عنوان کرده این پول فقط با «چمدان» و به صورت نقدی آماده تحویل است.
حالا، اما راهکار تازه‌تری هم پیدا شده؛ اینکه مسئولان پرسپولیس قرار است در یکی از کشور‌های همسایه که می‌تواند امارات یا ترکیه باشد، با وکیل برانکو قرار بگذارند و با تحویل‌دادن پول به او، از طرف وکیلش، مستقیما به حساب برانکو واریز شود؛ پولی که هم بدهی‌ها را صاف می‌کند و هم پیش‌پرداختی برای فصل بعد است.

بهانه‌جویی برانکو
حالا که به نظر می‌رسد مشکلات در آستانه حل‌شدنش است، برانکو برگ دیگری را رو کرده است؛ وکیل او روز گذشته نامه‌ای دیگر به باشگاه پرسپولیس فرستاده و در آن خواسته که پول دستیارانش هم پرداخت شود! یعنی او دوباره مشکل جدیدی پیش پای مسئولان باشگاه گذاشته که حسابی برای تأمین همین یک میلیون یورو سختی کشیده‌اند.
نامه روز گذشته نامه‌ای برای پرداخت مطالبات دستیار برانکو است و ارتباطی با خودش ندارد. البته اینکه او باشگاه را تهدید کرده یا نه، یکی دیگر از موضوعاتی است که نیاز به رسیدگی دارد. برانکو با پرسپولیس یک فصل دیگر قرارداد دارد؛ اگر پرسپولیسی‌ها امروز پول خودش را بدهند قرارداد او اعتبار دارد و او موظف است به همکاری‌اش با باشگاه برای فصل آینده ادامه دهد.
نکته مهم اینکه در بند قرارداد برانکو اشاره‌ای به قرارداد دستیارانش نشده و این‌طور نیست که اگر پول دستیارانش پرداخت نشود او قراردادش را می‌تواند فسخ کند. بازی جدیدی که برانکو به راه انداخته، بیشتر شبیه نوعی بهانه‌جویی برای فسخ‌کردن قراردادش با باشگاه پرسپولیس است.
به نظر می‌رسد «پروفسور» می‌خواهد از باشگاه جدا شود، ولی نمی‌خواهد پل‌های پشت سر را خراب کند؛ او می‌خواهد به گونه‌ای این جدایی را رقم بزند که در آینده دوباره جایگاهی در باشگاه و راهی برای بازگشت داشته باشد. البته که اگر امروز پولش را بگیرد، آن وقت دیگر بدون پرداخت هزینه، نمی‌تواند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند و از ایران برود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید