رؤیابینی که غیب شد!

رؤیابینی که غیب شد!

تماشاچیان روی پل «هوراه» در کلکته ایستاده بودند تا از نزدیک ببینند چگونه لاهیری با ۶ قفل و غل و زنجیر خودش را نجات می‌دهد. لاهیری با دست و پای بسته از داخل یک قایق داخل رودخانۀ «هوگلی» انداخته شد؛ اما هرگز بالا نیامد.

کد خبر : ۷۰۷۹۴
بازدید : ۸۹۴۷
روؤیابین غیب شد
فرادید | یک رؤیابین معروف هندی در حال اجرای نمایش فرار از یک موقعیت خطرناک در رودخانه بنگال غربی ناپدید شد.
چانچال لاهیری، ۴۱ ساله با نام هنری «مندریک»، می‌خواست حقۀ هنرمند اهل مجارستان «هری هودینی» را تکرار کند، که یک قرن پیش اجرا کرده بود؛ اما این کار به قیمت از دست دادن جانش تمام شد.

به گزارش تایمز آو ایندیا به نقل از فرادید ، تماشاچیان روی پل «هوراه» در کلکته ایستاده بودند تا از نزدیک ببینند چگونه لاهیری با ۶ قفل و غل و زنجیر خودش را نجات می‌دهد. لاهیری با دست و پای بسته از داخل یک قایق داخل رودخانۀ «هوگلی» انداخته شد؛ اما هرگز بالا نیامد.
پلیس و گروهی از غواصان نیز نتوانستند اثری از او بیابند.

جایان شاو، عکاس روزنامه محلی که پیش از نمایش با لاهیری مصاحبه کرده بود، به بی بی سی ورلد گفت: «او می‌گفت: هدفش احیای علاقه به جادوگری است.»

«از او پرسیدم چرا جانش را به خاطر جادوگری به خطر می‌اندازد. او لبخندی زد و گفت: "اگر موفق شوم نامش جادو است. اگر اشتباه کنم، نامش تراژدی است".»

یک مقام پلیس گفت: «ما تلاش کردیم او را پیدا کنیم. اما به نظر می‌رسد جریان آب او را با خود برده است. غواصان تا عمق زیاد را جستجو کردند، اما نتوانستند اثری از او پیدا کنند.»

این افسر پلیس ادامه داد: «به خاطر تاریکی هوا مجبور شدیم جستجو‌ها را متوقف کنیم.»
بر اساس گزارش پلیس تدابیر امنیتی در محل رعایت نشده بود.

لاهیری هم از پلیس و هم از بندر کلکته مجوز اجرای برنامه را دریافت کرده بود.

مقامات بندر گفته‌اند، لاهیری به آن‌ها اطمینان داده بود که این کار فقط در قایق انجام می‌شود و تماسی با آب برقرار نخواهد شد.

اما او عملیاتی ورای مجوز خود انجام داده است و تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

لاهیری ادعا کرده بود ۲۱ سال پیش توانسته این عملیات را با موفقیت انجام دهد.

او در گفت‌وگویی با فرانس‌پرس گفته بود: «من داخل یک جعبه شیشه‌ای ضدگلوله بودم و کاملا غل و زنجیر شده بودم، این جعبه شیشه‌ای را از پل «هوراه» به داخل آب پرتاب کردند. من بعد از ۲۹ ثانیه توانستم خارج شوم.»

در سال ۲۰۱۳، لاهیری این عملیات را مجددا تکرار کرده بود، اما تماشاچیان او را متهم کردند که از در قفس که کاملا می‌شد آن را دید، بیرون آمده است.

لاهیری ادعا کرده بود که ۲۵۰۰ نمایش در سراسر جهان انجام داده است.

منبع: سی ان ان
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید