نتیجه خونین یک شوخی

نتیجه خونین یک شوخی

می‌خواستم هومن هم دست بردارد، اما این کار را نمی‌کرد. او چهره من را مسخره می‌کرد و می‌گفت: تو شبیه فلان قوم هستی. شوخی‌هایش را ادامه داد و من را خسته کرد، من هم عصبانی شدم و به او پرخاش کردم و درگیری بین ما آغاز شد.

کد خبر : ۷۰۸۰۳
بازدید : ۱۴۹۲۷
قتل؛ نتیجه خونین یک شوخی
حکم قصاص مردی که در پی یک درگیری به‌خاطر مسخره‌شدن مرتکب قتل شده بود، در دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت. این مرد جوان آبان دو سال قبل دوستش را به قتل رساند و سپس فرار کرد، اما توسط مأموران بازداشت شد.

بر اساس محتویات پرونده، مقتول که مردی ۳۰ ساله به نام هومن است، بعد از درگیری شدیدی که با دوست ۲۵ ساله‌اش، رامین داشت، به دست او کشته شد.

رامین بعد از دستگیری به مأموران گفت: سال‌های زیادی بود که با مقتول آشنا و دوست بودم. شب حادثه هم طبق معمول دورهمی‌هایی که داشتیم، به پیشنهاد یکی از دوستانم به خانه هومن رفتیم تا کمی خوش بگذرانیم. هومن طبق معمول شوخی‌های ناراحت‌کننده‌اش را شروع کرد.
من ابتدا چیزی به او نگفتم و سکوت کردم. خودم را با جوجه‌کباب‌هایی که برای شام خریده بودیم سرگرم کردم. می‌خواستم هومن هم دست بردارد، اما این کار را نمی‌کرد. او چهره من را مسخره می‌کرد و می‌گفت: تو شبیه فلان قوم هستی.
شوخی‌هایش را ادامه داد و من را خسته کرد، من هم عصبانی شدم و به او پرخاش کردم و درگیری بین ما آغاز شد. البته من نمی‌خواستم با او درگیر شوم، فقط با او تندی کردم که دست بردارد. گفتم تو ازدواج کرده‌ای و نباید این‌طور رفتار کنی و باید مثل آدم‌بزرگ‌ها رفتار کنی. او هم به من حمله کرد.

متهم گفت: هومن با یک پیچ‌گوشتی به من حمله کرد و من هم با چاقویی که دستم بود و داشتم با آن جوجه‌کباب‌ها را آماده می‌کردم به او حمله کردم و چاقو به بدنش برخورد کرد. وقتی خون از بدنش بیرون آمد، خیلی ترسیدم و فرار کردم.
آنجا تعداد زیادی آدم بود. همگی از هومن طرفداری کردند و به‌جای اینکه درگیری ما را تمام کنند بیشتر تشدیدش کردند و من هم برای اینکه جلوی حمله آن‌ها را بگیرم، مجبور شدم این کار را بکنم. ضمن اینکه بلافاصله هومن را به بیمارستان بردند. من فکر می‌کردم او زنده می‌ماند.

بر اساس نظریه پزشکی‌قانونی، مقتول به دلیل پارگی یکی از شریان‌های اصلی بدنش دچار خون‌ریزی شده و جانش را از دست داده بود. خون‌ریزی به حدی بود که قبل از رسیدن هومن به بیمارستان او جانش را از دست داد. پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.
متهم در جلسه رسیدگی اتهام قتل را قبول کرد، اما گفت که برای دفاع از خودش این کار را کرده است. هرچند او در مرحله بازجویی گفته بود مشروب نخورده بود، اما در جلسه دادگاه ادعا کرد، چون مشروب خورده در حالت عادی نبوده است.

قضات با توجه به درخواست اولیای‌دم وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. رأی صادره در دیوان‌عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد اعتراض وارد نیست و قضات حکم صادره را مورد تأیید قرار دادند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    مهم نیست بزرگ بشه یادش می‌ره ...!.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید