بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹

کنسول‌ها اغلب سخت‌افزاری متوسط دارند و برای بسیاری از بازی‌های آنلاین و سنگین، مناسب نیستند. از سوی دیگر انتخاب و خرید یک لپ‌تاپ مختص بازی نیز کار چندان ساده‌ای نیست.

کد خبر : ۷۰۸۱۲
بازدید : ۱۵۴۷۷
شاید در گذشته‌ای نه‌چندان دور می‌شد با خرید یک لپ‌تاپ میان‌رده، بسیاری از بازی‌های کامپیوتری مشهور را در حد متوسط اجرا کرد، اما این‌روز‌ها با پیشرفت بازی‌های کامپیوتری، نیاز به استفاده از سخت‌افزار اختصاصی برای بازی، بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

گزینه‌های پیش روی کاربر برای داشتن یک سیستم سخت‌افزاری مناسب بازی، در کنسول‌های بازی و کامپیوتر‌های مناسب بازی خلاصه می‌شود. کنسول‌ها اغلب سخت‌افزاری متوسط دارند و برای بسیاری از بازی‌های آنلاین و سنگین، مناسب نیستند. از سوی دیگر انتخاب و خرید یک لپ‌تاپ مختص بازی نیز کار چندان ساده‌ای نیست.

درهرصورت اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ مناسب بازی‌های کامپیوتری را دارید، این مقاله می‌تواند راهکاری مناسب برای شناخت بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد. در این مقاله ما علاوه بر معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان، چند لپ‌تاپ اقتصادی را نیز معرفی می‌کنیم که خریدی مناسب برای بودجه‌هایی محدودتر به‌حساب می‌آیند.

Asus ROG Zephyrus S. GX ۷۰۱

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
در مبارزه شرکت‌های مختلف برای ساخت بهترین لپ‌تاپ گیمینگ جهان، علاوه بر سخت‌افزار قدرتمند، وزن، ضخامت و اندازه لپ‌تاپ نیز اهمیت دارد. Asus ROG Zephyrus GX ۷۰۱ یک لپ‌تاپ گیمینگ با ضخامت ۱۸ میلی‌متر است که به ابر پردازنده Intel Coffee Lake Core i. ۷ مجهز شده است. پردازنده گرافیکی نیز از نوع Nvidia GeForce RTX ۲۰۸۰ Max-Q است که با ۸ گیگابایت VRAM GDDR ۶ ارائه شده است.

حافظه رم لپ‌تاپ به انتخاب کاربر می‌تواند از ۸ گیگ تا ۲۴ گیگ متغیر باشد. صفحه‌نمایش نیز ۱۷/۳ اینچی است و رزولوشنی معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. در بررسی‌های تخصصی این لپ‌تاپ، هیچ بازی کامپیوتری ارائه‌شده‌ای نیست که با سخت‌افزار این کامپیوتر، هماهنگ نباشد.

درواقع Asus ROG Zephyrus S. GX ۷۰۱ هیچ نقطه‌ضعفی به‌جز قیمت ۲۵۰۰ تا ۲۹۰۰ دلاری این محصول ندارد که بسیاری از کاربران بین‌المللی را نیز فراری می‌دهد. بااین‌حال اگر قصد خرید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان را داشته باشید، Asus ROG Zephyrus S. GX ۷۰۱ می‌تواند گزینه‌ای قابل‌توجه باشد.

MSI GS ۶۵ Stealth

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
GS ۶۵ Stealth یک لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچی از شرکت ام‌اس‌آی است که با ضخامت ۱۷/۵ میلی‌متری ارائه‌شده. درواقع این لپ‌تاپ در بین کامپیوتر‌های مناسب بازی، از جمع‌وجورترین انتخاب‌های شما به‌حساب می‌آید.

صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد و از نوع وایدویو است که زوایای بسیار زیادی را پوشش می‌دهد. حافظه رم به انتخاب کاربر می‌تواند ۱۶ یا ۳۲ گیگ باشد. حافظه داخلی نیز از نوع Super RAID ۴، ۱ TB SSD و ۲۵۶ گیگی است.

پردازنده i. ۷ لپ‌تاپ گیمینگ MSI GS ۶۵ Stealth از سری Intel Coffee Lake است و به دو کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX ۱۰۶۰ و Nvidia GeForce GTX ۱۰۷۰ با ۸ گیگ VRAM مجهز شده است. قیمت MSI GS ۶۵ Stealth از Asus ROG Zephyrus S. GX ۷۰۱ مناسب‌تر است و می‌توانید این محصول را با پرداخت ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار خریداری کنید.

Razer Blade

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
چندین سال متوالی است که Razer Blade در بین بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی قرار گرفته است و البته این جایگاه بی‌دلیل نیست. Razer Blade همیشه مجموعه‌ای از سخت‌افزار قدرتمند در کنار صفحه‌نمایشی بسیار باکیفیت بوده است و همین موضوع، دلیل توفیق همیشگی این لپ‌تاپ در بین علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری است.

در مدل ۲۰۱۹ Razer Blade شاهد پردازنده Intel Core i. ۷-۹۷۵۰ H. و ۱۶ گیگابایت رم هستیم. حافظه داخلی بین ۲۵۶ گیگ تا ۵۱۲ گیگ متغیر و از نوع SSD پرسرعت است.

پردازنده‌های گرافیکی از دو نوع Nvidia GeForce RTX ۲۰۸۰ Max-Q و Nvidia GeForce GTX ۱۰۶۰ هستند که درمجموع VRAM چهارده گیگابایتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

صفحه‌نمایش Razer Blade جدید، ۱۵/۶ اینچی است و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. قیمت خرید این لپ‌تاپ در بازار جهانی، ۱۵۰۰ تا ۱۶۵۰ دلار است که با توجه به سخت‌افزار، قیمتی مناسب به نظر می‌رسد.

Lenovo Legion Y. ۷۴۰

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
Legion Y. ۷۴۰ از جدیدترین محصولات مختص بازی شرکت لنوو است که با قیمتی بین ۱۶۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. Y. ۷۴۰ به یک صفحه‌نمایش ۱۵/۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ مجهز شده است. میزان به‌روزرسانی و رفرش صفحه‌نمایش بر روی عدد فوق‌العاده ۱۴۴ Hz قرارگرفته که به بهبود کیفیت تصویر در بازی‌های کامپیوتری کمک می‌کند.

رم بین ۱۶ تا ۳۲ گیگ قرار دارد و پردازنده نیز از نوع Intel Core i. ۷-۸۷۵۰ H. است. کارت‌های گرافیک به‌کاربرده شده نیز از سری Nvidia GeForce RTX ۲۰۶۰ و RTX ۲۰۷۰ هستند که انتخابی متفاوت، اما کارآمد به‌حساب می‌آیند.

حافظه داخلی دستگاه ۲۵۶ گیگابایت SSD است که به انتخاب کاربر می‌تواند با یک ترابایت هارددرایو همراه شود. از نقاط ضعف این لپ‌تاپ می‌توان به طراحی ضعیف صفحه‌کلید و محل نادرست وب‌کم اشاره کرد.

MSI GT ۷۵ Titan

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
MSI در لپ‌تاپ GT ۷۵ Titan از تمامی توان خود برای استفاده از قدرتمندترین سخت‌افزار ممکن استفاده کرده است. این ابر لپ‌تاپ ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلاری آن‌قدر قدرتمند است که پیش‌بینی می‌شود بازی‌های کامپیوتری چندین سال آینده نیز نتوانند از تمامی توان آن استفاده کنند.

پردازنده GT ۷۵ Titan از نسل هشتم Intel Core i. ۹ است که با پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GeForce GTX ۲۰۷۰ و Nvidia GeForce GTX ۲۰۸۰ همراه شده است. حافظه رم نیز تا ۳۲ گیگابایت قابل انتخاب است.

حافظه داخلی یک ترابایتی تایتان را در کنار صفحه‌نمایش ۱۷/۳ اینچی این لپ‌تاپ بگذارید تا متوجه شوید با یک غول گیمینگ روبرو هستید. رزولوشن صفحه‌نمایش G-Sync تایتان، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید تایتان را دارید، رزولوشن بالاتر را انتخاب کنید.

Acer Nitro ۵

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
با پشت سر گذاشتن گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان، به لپ‌تاپ‌های اقتصادی‌تر موجود در لیست می‌رسیم. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که لپ‌تاپ اقتصادی مخصوص بازی، در مقایسه با لپ‌تاپ‌های عادی، یک کالای گران‌قیمت به‌حساب می‌آید.

Acer Nitro ۵ که قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار دارد، با سه پردازنده Intel Core i. ۵، Intel Core i. ۷ و AMD Ryzen ۵، ۲۵۰۰ U. قابل سفارش است. کارت گرافیک، هماهنگ با پردازنده‌های مختلف از نوع Nvidia GeForce GTX ۱۰۵۰ و یا AMD Radeon RX ۵۶۰ X. است.

میزان رم ارائه‌شده با نیترو، ۴ گیگابایت است، اما می‌توانید رم را تا ۱۶ گیگ افزایش دهید. حافظه داخلی در مدل بررسی‌شده، ۲۵۶ گیگابایت و از نوع SSD بود، اما امکان سفارش محصولاتی با هارد درایو نیز وجود دارد.

یکی از دلایل محبوبیت بالای این محصول، صفحه‌نمایش باکیفیت و IPS استفاده‌شده در نیترو است که با اندازه مناسب ۱۵/۶ اینچ و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ ارائه شده است. در نظر داشته باشید که پنل اغلب لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰۰۰ دلار از نوع TN است، اما ایسر در نیترو، از پنل IPS استفاده کرده که زوایای دید فوق‌العاده‌ای دارد.

از دیگر نکات مثبت ایسر نیترو ۵ می‌توان به کنترل دستی فن‌ها و کیفیت بالای باتری اشاره کرد. انجام اغلب بازی‌های متوسط نیز با این سخت‌افزار، به‌راحتی انجام می‌شود. شاید با توجه به قیمت دستگاه، تنها ایراد مشاهده‌شده در نیترو ۵، حاشیه بسیار زیاد صفحه‌نمایش باشد که البته یک مشکل کاربردی به‌حساب نمی‌آید.

Dell Inspiron ۱۵، ۷۰۰۰ Gaming

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
۷۰۰۰ یک محصول باکیفیت و ۷۰۰ دلاری از شرکت دل است که از پردازنده Intel i. ۵ و i. ۷ بهره می‌برد. تفاوت قیمت مدل i. ۵ با i. ۷ تنها ۱۰۰ دلار است و در هر دو مدل، کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX ۱۰۵۰ Ti مورداستفاده قرار گرفته است. میزان رم نیز ۸ تا ۳۲ گیگابایت است که نکته‌ای مثبت در انتخاب این لپ‌تاپ گیمینگ به‌حساب می‌آید.

صفحه‌نمایش از نوع IPS و ۱۵/۶ اینچی است و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. حافظه داخلی نیز ۲۵۶ گیگابایت SSD پرسرعت است. طراحی مینیمال و کیفیت بالای اجرای بازی در بازه قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار از خصوصیات مثبت این لپ‌تاپ به‌حساب می‌آید. هرچند شاید دل می‌توانست از پردازنده گرافیکی بهتری در Inspiron ۱۵، ۷۰۰۰ Gaming استفاده کند، اما در عمل، اغلب بازی‌های جدید در این لپ‌تاپ قابل‌اجرا است.

Asus TUF Gaming FX ۵۰۴ G.

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹

TUF Gaming FX ۵۰۴ G، قیمتی ۶۵۰ تا ۸۰۰ دلاری دارد و از پردازنده Intel Core i. ۵-۸۳۰۰ H. بهره می‌برد. میزان رم ۸ گیگابایت در نظر گرفته‌شده، اما می‌تواند به درخواست کاربر، افزایش پیدا کند. کارت گرافیک از نوع Nvidia GeForce GTX ۱۰۵۰ Ti است که یک انتخاب متوسط به‌حساب می‌آید.

حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت SSD است که باز هم به انتخاب کاربر، قابل‌تغییر است. صفحه‌نمایش ۱۵/۶ اینچی این دستگاه، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد، اما زوایای دید به خوبی لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده در این لیست نیست. درواقع ایسوز باید از یک پنل باکیفیت‌تر در TUF Gaming FX ۵۰۴ G. استفاده می‌کرد.

ASUS VivoBook F. ۵۱۰ UA Gaming Laptop

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
VivoBook F. ۵۱۰ UA یک لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی است که با قیمت حدوداً ۵۰۰ دلار ارائه شده است. پردازنده VivoBook F. ۵۱۰ UA از نوع Intel Core i. ۵-۸۲۵۰ U. است و ۸ گیگابایت رم نیز در اختیار کاربر قرار دارد.

صفحه‌نمایش به‌کاربرده شده در VivoBook F. ۵۱۰ UA، یک پنل متوسط ۱۵/۶ اینچی است که در این بازه قیمت، قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد. ۱ ترابایت حافظه داخلی سخت نیز، سرعت پایین اجرای بازی‌های سنگین را به موضوعی اجتناب‌ناپذیر تبدیل می‌کند.

هرچند نقاط ضعف زیادی در VivoBook F. ۵۱۰ UA قابل‌مشاهده است، اما نمی‌توان محصولی را با این قیمت و این مشخصات، در بازار فناوری جهان پیدا کرد.

Acer Aspire E. ۱۵

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی در سال ۲۰۱۹
آخرین محصول معرفی‌شده در لیست ما، یک لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچی از شرکت ایسر است که قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار دارد. صفحه‌نمایش ۱۵/۶ اینچی این دستگاه از نوع TN است، اما زوایای دید در مقایسه با محصولات قدیمی‌تر، بهبودیافته.

پردازنده Intel Core i. ۳ و ۶ گیگابایت رم، به معنی این است که اغلب بازی‌های متوسط بازار، مثل فیفا و PES در این لپ‌تاپ قابل‌اجرا است. پردازنده گرافیکی Intel UHD ۶۲۰، بهترین کارت گرافیکی است که با قیمت ۳۰۰ دلاری این لپ‌تاپ می‌توانید خریداری کنید. Acer Aspire E. ۱۵، بهترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت و مخصوص بازی موجود در بازار ایران به‌حساب می‌آید.
منبع: برترین‌ها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید