افزایش قد با ۱۱ ماده غذایی مغذی

افزایش قد با ۱۱ ماده غذایی مغذی

افزایش قد برای کودکان و نو جوانان از طریق ترشح هورمون رشد انسانی (HGH)، (Human Growth Hormone) انجام می‌شود. مصرف برخی از مواد غذایی مغذی می‌تواند ترشح این نوع هورمون‌ها را تحریک کند.

کد خبر : ۷۰۸۱۸
بازدید : ۳۷۳۲۸۶
۱۱ ماده غذایی مغذی برای افزایش قد
فرادید | افزایش قد و داشتن قدی بلند و مناسب نه تنها سبب افزایش حس اعتماد به نفس می‌شود بلکه در خود شکوفایی فرد نیز تاثیر به سزایی دارد. در حالی که داشتن قدی بلند تا حدود زیادی به عوامل ژنتیکی وابسته است، اما در کنار آن روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از این روش‌ها برای افزایش قد فرزندان تان کمک بگیرید.

افزایش قد برای کودکان و نوجوانان از طریق ترشح هورمون رشد انسانی (HGH)، (Human Growth Hormone) انجام می‌شود. مصرف تعدادی از مواد غذایی مغذی می‌تواند ترشح این نوع هورمون‌ها را تحریک کند.

مهم‌ترین قدم برای رشد قد داشتن رژیم غذایی سالم، کنترل قند خون و حفظ وزن در حالت ایده آل است.

۱. ملاتونین (Melatonin)

برای بلند شدن قد به ملاتونین نیاز است. ملاتونین هورمونی است که در غده صنوبری، غده کوچکی در مغز، تولید می‌شود و به تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن کمک می‌کند. ملاتونین باعث می‌شود تا بهتر بخوابید و بدن بتواند هورمون HGH بیشتری را تولید کند.

مواد غذایی غنی از ملاتونین شامل، گیلاس ترش، بادام زمینی، ذرت، مار چوبه، گوجه فرنگی، انگور، انار، زیتون، کلم بروکلی، خیار، برنج، جو، جو دوسر، گردو، آفتابگردان و دانه کتان می‌شود.

برای اثر گذاری بهتر و بهره گیری موثر‌تر از این ماده غذایی برای رشد قد ، به یاد داشته باشید که این مواد غذایی را در هنگام میان وعده‌های غذایی مصرف کنید.
رشد قد با ملاتونین

۲. آرژینین (Arginine)

آرژنین یکی از بیست اسید آمینه‌ٔ اصلی یاخته‌های زنده است که در بدن انسان نوعی اسید آمینه نیمه ضروری به شمار می‌رود. آرژنین سبب افزایش هورمون رشد انسانی HGH در بدن و در نتیجه بلندی قد می‌شود. تحقیقات اخیر که در این زمینه انجام شده است نشان می‌دهد، بدن انسان به حدود ۱۵-۲۰ گرم در روز به این نوع اسید آمینه نیاز دارد. سینه بوقلمون دارای بالا‌ترین مقدار آرژنین است و این میزان در حدود ۱۶ گرم به ازای هر سینه است.

سایر مواد غذایی حاوی آرژینین شامل گوشت قرمز، مرغ، دانه کدو تنبل، سویا و بادام زمینی است. به منظور پیشگیری از ابتلای به اضافه وزن، فرد مصرف کننده ممکن است نیاز به اضافه کردن غذا‌های غنی از آرژنین به رژیم غذایی خود داشته باشد.
خوراکی های مفید برای افزایش قد
پروتئین ماده غذایی مؤثری برای استحکام و رشد استخوان‌هاست

۳. پروتئین

برای رشد مناسب قد ، بدن به پروتئین نیاز دارید. اسید‌های آمینه پروتئین در بدن نقش کلیدی در تشکیل بافت‌های بدن مانند اندام ها، ماهیچه و استخوان دارند. اخیرا مشخص شده است که گوشت گاو حاوی است L-orthinine از اسید آمینه‌های پروتئینی است که به حفظ سلامت سلول‌ها و بدن کمک می‌کند.

مصرف گوشت گاو تغذیه شده با چمن، مرغ و تخم مرغ غنی شده با اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند به بدن در تأمین پروتئین مورد نیاز کمک کند.

پروتئین‌های گیاهی دارای مزایای مشابهی با پروتئین گوشتی سالم هستند، بنابراین استفاده از چنین منابعی بسیار مفید است و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
رشد مناسب قد با مواد غذایی

۴. ویتامین D

ویتامین D دارای فواید و مزایای فراوانی برای بدن است از جمله کمک به داشتن استخوان‌هایی سالم و بهبود عملکرد بدن. به طور کلی ویتامین ویتامین D. (کوله کلسیفرول) را می‌توان از منابع طبیعی از جمله نور خورشید دریافت کرد. ویتامین D برای سلامتی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل با مصرف مواد غذایی مانند تن ماهی، ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، شیر غنی شده، جگر، گوشت گاو، پنیر و زرده تخم مرغ به طور متعادل می‌توانید این ویتامین را دریافت کنید.

البته در مصرف خود سرانه مکمل‌های این ویتامین اجتناب کنید و قبل از مصرف در ابتدا با پزشک خود درباره مصرف آن مشورت کنید، زیرا با توجه به اینکه این ویتامین، ویتامینی محلول در چربی است، مقادیر مصرفی بالای این ویتامین می‌تواند در بدن ذخیره و با افزایش آن بیشتر از مقدار معین و در نتیجه سبب مسمومیت فرد شود.

ویتامین D می‌تواند بدن را در برابر سرطان، فشار خون بالا و دیابت نوع یک محافظت کند، در حالی که کمبود این ویتامین ممکن است منجر به بروز نرمی استخوان در فرد شود. به طور کلی مصرف ویتامین دی برای بلند شدن و افزایش قد کودکان و نوجوانان بسیار مفید و ضروری است.
افزایش قد کودکان و نوجوانان

۵. کلسیم

اگر می‌خواهید قد بلندی داشته باشید باید بدانید که کلسیم در افزایش قد تاثیر به سزایی دارد. این ریز مغذی به سلامت استخوان، دندان ها، تنظیم انقباض عضلانی، حفظ ارتباط مناسب بین مغز و بدن و همچنین سلامت قلب کمک شایانی می‌کند.

بدن به طور موثر بدون دریافت مقادیر کافی از ویتامین دی نمی‌تواند کلسیم را جذب کند. این بدین معنی است که مصرف و جذب مقادیر مناسبی از ویتامین دی می‌تواند باعث افزایش جذب و بهبود مقادیر کلسیم در بدن شود.

مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم مانند شیر (غالباً غنی شده با ویتامین D)، ماست، آجیل و مغز ها، لوبیا، سبزیجات با برگ سبز تیره و ساردین می‌تواند به تامین کلسیم کمک کند.
امکان افزایش قد در بزرگسالی
اگر می‌خواهید قد بلندی داشته باشید، کلسیم مصرف کنید
مواد غذایی که تامین کننده کلسیم و ویتامین دی هستند به طور طبیعی دارای مقادیر مناسبی از ویتامین‌ای (E) هستند، پس در صورت مصرف پیوسته و متناسب این مواد می‌توانید اطمینان حاصل نمایید مواد غذایی غنی از منیزیم را مصرف می‌کنید. منزیم برای رشد استخوان و افزایش قد مفید است.

مواد غذایی غنی از منیزیم شامل شکلات تیره، آووکادو، آجیل، سالمون و حبوبات مانند عدس می‌شوند. منیزیم همچنین به تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند. بدون در نظر گرفتن فوایدی که این ریز مغذی برای افزایش قد و سلامت دارد، باید بدانید که این ماده معدنی می‌تواند به طور کلی به حفظ سلامت انسان کمک کند.
رشد قد کودکان

۷. شکلات خام

روش خوب افزایش قد خوردن شکلات خام است. شکلات خام بسیار شبیه شکلات تیره است و تنها تفاوتش با شکلات تیره در این است که این شکلات گرم نشده است. شکلات تیره برای سلامت بدن مناسب است، اما شکلات خام در این زمینه مفید و موثر‌تر است. این ماده حاوی آنزیم است. شکلات خام دارای قند کمی است و دارای هیچ شکر یا شیر اضافه شده‌ای نیست.

شکلات خام همچنین به تحریک فعالیت غده هیپوفیز کمک می‌کند تا این غده هورمون HGH بیشتری را آزاد کند. همچنین این ماده غذایی حاوی اسید آمینه ضروری تریپتوفان است. این اسید آمینه در نهایت به ملاتونین تبدیل می‌شود. همانطور که در بالا ذکر شد، ملاتونین ماده غذایی است که در تامین و تجربه خواب مناسب و تولید HGH نقش مهمی دارد.
راه افزایش قد
شکلات خام، روش خوبی برای افزایش قد است
بیشتر ببینید: قد انسان در طول سال‌ها چقدر بلندتر شده است؟ ۸. روغن نارگیل
یکی از روش‌های افزایش هورمون رشد، کاهش وزن است. پخت و پز مواد غذایی با روغن نارگیل و یا اضافه کردن آن به یک اسموتی به سوخت وساز چربی و کاهش وزن بدن کمک می‌کند. مصرف یک گرم روغن نارگیل برابر است با از دست دادن دو پوند وزن اضافه که سبب افزایش سطح HGH و در نتیجه بالا‌تر رفتن احتمال رشد در فرد مصرف کننده می‌شود و در نهایت سبب بلند شدن و افزایش قد می‌شود.

از آنجایی که چربی‌های حیوانی دارای چربی اشباع شده هستند، اما روغن نارگیل حاوی مقادیر متوسطی از ماده تری گلیسیرید هستند که این امر مصرف این ماده غذای مفید را مناسب می‌سازد. MCT موجود در آن باعث افزایش نسبت سوختن کالری در مقابل چربی‌هایی می‌شود که از طریق مصرف این ماده غذایی جذب بدن می‌شود.
قد بلند شدن کودکان

۹. ویتامین C

ویتامین C از جمله ویتامین‌های است که در حفظ سلامت استخوان‌ها و بلندتر شدن قد موثر و مفید است. این ماده غذایی در تأمین کلاژن که بخش فیبری استخوان و غضروف را تشکیل می‌دهد یافت می‌شود.

انسان‌ها تنها پستاندارانی هستند که نمی‌توانند ویتامین C را سنتز کنند و در بدن خود آن را بسازند، بنابراین باید غذا‌های غنی از ویتامین C. را مصرف کنیم تا مقادیر مورد نیاز بدن تامین شود. این مواد غذایی معمولا در پرتقال، هندوانه، توت فرنگی، آناناس، کویو و نخودچی وجود دارد.

۱۱ ماده غذایی مغذی برای افزایش قد ۱۰. آهن

آهن یکی از اجزای تشکیل دهنده هموگلوبین است. وظیفه هموگلوبین انتقال اکسیژن در خون است در نتیجه کاهش میزان آهن در خون می‌تواند سبب کمبود اکسیژن و همچنین کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن شود. اگر می‌خواهید قد بلندی داشته باشید، پس بهتر است نیاز بدن به اکشیژن را به خوبی تامین کنید.

قبل از مصرف مکمل آهن بهتر است که در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. باید در کنار این مکمل و یا مواد غذایی حاوی این ماده معدنی مرکبات مصرف شود.

مصرف مواد غذایی غنی از آهن شامل اسفناج، جگر، حبوبات، گوشت قرمز و کینوآ می‌شود که برای افزایش قد مفید هستند.
افزایش قد در بزرگسالی
آهن برای افزایش قد مفید است

۱۱. گلوتامین

بلند شدن قد نیاز به پروتئین دارد. گلوتامین هم یک اسید آمینه‌ای است که برای ساخت و تولید پروتئین استفاده می‌شود. به طور معمول گلوتامین کافی در سیستم شما وجود دارد مگر اینکه تحت فشار قرار داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که مصرف مواد غذایی حاوی مقادیر فراوان تولید HGH را افزایش می‌دهند.

مواد غذایی که حاوی گلوتامین می‌شوند شامل سبزیجات با برگ سبز، پروتئین‌های حیوانی و تخم مرغ، شیر، ماست و پنیر است. شیر بز نیز دارای سطوح بالایی از این اسید آمینه است. در نتیجه تمام این خوراکی‌ها به افزایش قد کمک می‌کنند.
برای رشد قد چه بخوریم

کلام آخر

افزایش تولید هورمون رشد (HGH) می‌تواند سبب افزایش قد شود - البته در صورتی که زیر ۲۰ سال سن دارید. مصرف مواد غذایی مناسب می‌تواند موجب تأمین ریز مغذی و درشت مغذی‌های محرک و تولید هورمون رشد شود. این را به یاد داشته باشید که مصرف هر ماده غذایی سالم به میزان متعادل و متناسب می‌تواند در حفظ سلامتیفرد به میزان چشمگیری نقش داشته باشد.

مواد غذایی که حاوی ملاتونین هستند، خوابی آرام و عمیق را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین مواد غذایی که باعث کاهش وزن می‌شوند، به طور غیر مستقیم سبب تحریک تولید هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد در فرد مصرف کننده خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
  • ohki i,alkn ارسالی در

    اگر اینطوری بود این همه دکتر باید بیکار مینشستن دیگه

  • سعید سلیمانی ارسالی در

    مطالب بسیار عالی ، مفید ، کاربردی و ارزشمندی هستند .

  • زهرا ارسالی در

    درموردکرم چین وچروک صورت

  • محیب الله ارسالی در

    سلام من میخوام برایم بګوید چتور رژیم غذایی بیګیریم مثلا روزانه چه بخوریم چقدر بخوریم کدام وقت بخوریم وچه نخوریم که برای افزایش قد ما باشد

  • Amir ارسالی در

    آمپول های افزایش قد تاثیری دارند یا نه ؟

  • ناشناس ارسالی در

    تو ک همه رو گفتی دیگه چی جا موند

  • رها ارسالی در

    شما که اسم تمام ویتامین ها ومیوها و....همه روگفتید

  • وحید ارسالی در

    سلام تشکر ازمطالب خوبتون واقعا خوب هستن

  • ناشناس ارسالی در

    بد نبوداما همه همین بود واقعا تئاثیر گذار هست

  • بهزاد ارسالی در

    بجای مطالب الکی و سیاسی و حقه بازی و دروغ و خر زاده و انگل زاده
    از این نوع مطالب علمی بزارین .

  • حسن محمودی ارسالی در

    ورزش کششی مخصوصا بارفیکس فراموش نشود

  • مهدی ارسالی در

    من‌۲۰‌سالمه
    قدم‌۱۷۵‌برای‌اینکه‌عضو‌تیم‌والیبال
    شوم‌باید‌قدم‌بلند‌تر‌شود
    آیا‌بلند‌تر‌می‌شوم‌یا‌نه؟

  • امیر ارسالی در

    سلام ممنون از مقاله خوبتون من یه سوال داشتم من الان چهارده سال و هشت ماهمه قدم۱۷۰ هست میخواستم بدونم به ۱۸۰ میرسم ممنون اگه جواب بدید

  • قاسم عامری ارسالی در

    میخواهم افزایش قدداشت باشم

  • یوسفی ارسالی در

    سردرد زیاد خطر ناک است

  • ناشناس ارسالی در

    آیا۲۰ساله‌قد۱۹۰سانتی‌متربلنداست

    • سارا ارسالی در

      نه افتضاحه الان باید حداقل دو ونیم متر می بودی

  • حنا ارسالی در

    عالی استفاده کنید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام کم خونی ربطی به کوتاه قدی داره

  • ناشناس ارسالی در

    سلام کم خونی ربطی به کوتاه قدی داره

  • حمیدی ارسالی در

    سلام ببخشیدبرای قد
    من یه دختر14ساله ام قدم 155تقریبامادرم قدش کوتاهه ولی پدرم قدش متوسط وخوبه کلاخانواده مادری ام قدشون کوتاهه ولی پدری ام خوبه بنظرتون قدکوتاه میشم واینکه من اضافه وزنی ندارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید