در دیوار به دنبال ون-کافه بگردید

در دیوار به دنبال ون-کافه بگردید

اگر بین خرید محصول تویوتا و برلیانس شک دارید باید از الان خیالتان را راحت کنیم که از نظر ابعاد فرقی بین این دو خودرو نیست.

کد خبر : ۷۱۱۰۹
بازدید : ۹۹۴۶

در دیوار به دنبال ون-کافه بگردید

هر چقدر هم کمپانی‌های خودروسازی چینی در حال پیشرفت باشند باز هم هنگام تولید و طراحی خودروهای جدید نمی‌توانند بدون نگاه کردن به ژاپن و کره محصولی تولید کنند که مورد پسند بازار باشد. اگر امروز سایت دیوار را باز کنید از بین همه آگهی‌های چند دقیقه پیش حتما چندین مورد چینی پیدا می‌شود؛ مدل‌هایی که برای هر کدامشان حداقل یک همزاد تولید کشورهای غربی از قبل وجود دارد.

گاهی این تقلید نه فقط در طراحی خودرو بلکه حتی تا اسم خودرو هم کشیده می‌شود. مثلا هایس در تویوتا یا برلیانس از الف تا ی شبیه به هم هستند. از لحاظ نوشتاری تنها فرق این دو خودرو در این است که هایس تویوتا را با حرف c و هایسبرلیانس را با حرف s می‌نویسند. البته نمی‌توانیم حرف از تقلید بزنیم و به مجوز برلیانس برای این کار اشاره نکنیم. بسیاری از تقلید‌های چینی مانند آریو با مجوز انجام شده‌اند و نباید از این بابت به آنها خرده‌ای گرفت.

ون هایس برلیانس به خصوص در ناوگان تاکسی‌رانی کشور ما حضوری پررنگ دارد. این خودرو در ناوگان تاکسی‌رانی به ون هایس جین بی شناخته شده چرا که تولید کننده آن یک شرکت زیرمجموعه برلیانس به نام جین بی بوده است. همچنین این محصول را به ون هایس برلیانس h2l هم می‌شناسند .

اگر بین خرید محصول تویوتا و برلیانس شک دارید باید از الان خیالتان را راحت کنیم که از نظر ابعاد فرقی بین این دو خودرو نیست. تویوتا برای این خودرو یک پیشرانه 2.7 لیتری با چهار سیلندر طراحی کرده اما برلیانسی که پارس‌خودرو وارد می‌کند مدل استانداردبا یک قلب 2.4 لیتری و همین تعداد سیلندر است.

اگرچه در سایت سایپا مشخصات مدل پیشرفته‌تری از این ماشین برلیانس هم گذاشته شده اما تا امروز پارس‌خودرو تنهانمونهاستاندارد آن را به دست مشتری رسانده‌است . مدل فلگشیپ این خودرو مانند تویوتا موتوری 1.7 لیتری دارد که قدرت بیشتری از این محصول ژاپنی هم تولید می‌کند. برای نمونه دو مدل دلوکس و فلگشیپ گرمکن عقب، سنسور دنده عقب، آینده‌های جانبی برقی، گرمکن شیشه عقب، مه‌شکن جلو استفاده شده که در مدل استاندارد آن نیست.

محصول ژاپنی 142 اسب بخار و محصول چینی 132 اسب بخار تولید می‌کند. همچنین اولی حداکثر تا 170 کیلومتر سرعت حرکت می‌کند و دومی تا 150 کیلومتر. در هر دو خودرو ترمزهای کاسه‌ای در عقب و نوع دیسکی در جلوی خودرو نصب شده و همچنین هر دو خودرو به سیستم ترمز ضد قفل مجهز شده‌اند.

برتری که از لحاظ ایمنی در محصول چینی وجود دارد به ترمزهای EBD و ABS برمی‌گردد. سیستم توزیع الکترونیکی ترمز چرخ‌ها یا همان ebd یک سیستم هماهنگ‌کننده ترمز است وabsهم هنگام قفل کردن خودرو، چرخ‌ها را کنترل می‌کند.حجم باک هایس برلیانس مانند تویوتا 70 لیتر است و هر دو یک گیربکس پنج دنده دستی دارند.

در هر دو خودرو جای نشستن 13 نفر فراهم شده اما با برداشتن صندلی در برخی از بیمارستان‌ها از این خودروی برلیانس برای آمبولانس استفاده شده است. حتی در کسب و کارهای جدید برخی از افراد آن را به کافه‌های سیار تبدیل کرده‌اند. اگر هم دنبال خرید خودرویی برای تورهای گردشگری باشید مدل 1.7 لیتری دلوکس آن با 7 بلندگو سیستم صوتی بهتری دارد و به همراه مانیتور کوچک و مسیریابی که روی خودرو نصب شده شرایط را برای سفر بهتر خواهد کرد.

اگر سایت دیوار را بگردیم به راحتی آب خوردن نمونه‌های زیادی از این خودرو در شکل تاکسی، رستوران، کافه و نمونه‌های معمولی پیدا خواهید کرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید