خالق واقعی بیت‌کوین پیدا شد؟

خالق واقعی بیت‌کوین پیدا شد؟

کریگ رایت، دانشمند استرالیایی که ادعا می‌کند بیت‌کوین را ساخته، در دادرسی دادگاه فدرال در وست‌پالم‌بیچ‌فلوریدا گفته که نمی‌تواند از دستور ساخت لیستی از آدرس‌های اولیه بیت‌کوین خود تبعیت کند و حتی نمی‌تواند به این سکه‌ها دسترسی داشته باشد.

کد خبر : ۷۱۱۸۳
بازدید : ۱۰۵۶۱
ناکاموتو‌ی واقعی پیدا شد؟!
کریگ رایت
آیا مخترع بیت‌کوین کریگ‌رایت است؟ مخترع بیت‌کوین اگر همین فرد باشد و چنانچه مدعیان دیگر را هم در کنار هم قرار دهیم باز هم شک‌های زیادی وجود دارد. علائم فعلی بیشتر به گم کردن بیش از پیش ناکاموتو شباهت دارد هرچند برخی نیز این مسائل را حاصل درگیری داخلی درحلقه اصلی بیت‌کوین‌سازان می‌دانند.
مخترع ناشناس بیت‌کوین در حال دفاع در برابر اتهام دزدی بیت‌کوین و مالکیت معنوی به ارزش میلیارد‌ها دلار از سوی شریک تجاری سابق خود است. کریگ رایت، دانشمند استرالیایی که ادعا می‌کند بیت‌کوین را ساخته، در دادرسی دادگاه فدرال در وست‌پالم‌بیچ‌فلوریدا گفته که نمی‌تواند از دستور ساخت لیستی از آدرس‌های اولیه بیت‌کوین خود تبعیت کند و حتی نمی‌تواند به این سکه‌ها دسترسی داشته باشد.
ناکاموتو‌ی واقعی پیدا شد؟!
ناکاموتو
پرونده‌ای برای شناسایی مخترع بیت‌کوین
این پرونده کمک می‌کند تا مشخص شود آیا او واقعا «ساتوشی ناکاموتو» است یا نه. مساله‌ای که بسیاری در جامعه رمزارز‌ها راجع به آن تردید دارند. رایت بار‌ها به قاضی گفت که ناکاموتو است. نام مستعاری که در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط خالق ارز دیجیتال استفاده شد.
وی گفت: دیو کلیمن که وارثانش از او شکایت کرده‌اند، رد پای او را پوشانده تا مردم متوجه نشوند او همان ساتوشی است. رایت گفت: در سال ۲۰۱۰ میلادی تصمیم گرفته کار در حوزه بیت‌کوین را کنار بگذارد، چون نگران بوده از آن تا حد بالایی برای تجارت مواد مخدر و سوءاستفاده از کودکان استفاده شود.
وی گفت: «من دیو را با خود همراه کردم، چون یک دوست بود و می‌دانست من چه کسی هستم. او یک متخصص در قانون بود و من می‌خواستم هر چیزی راجع به بیت‌کوین را در ذهن عموم پاک کنم.»

۱۰ میلیارد دلار بیت‌کوین
خالق بیت‌کوین حالا حدود ۱۰ میلیارد دلار بیت‌کوین بر اساس نرخ فعلی دارد، اما نرخ واقعی از نظر وی ۹/ ۳ میلیارد دلار برمبنای قیمت‌گذاری سختگیرانه است. رایت گفت: یکسری اطلاعات مهم را به کلیمن قبل از مرگش در سال ۲۰۱۳ میلادی داده بود که ردیابی کیف پول‌های دیجیتال حاوی بیت‌کوین را سخت‌تر می‌کند. احتمال دارد او هرگز نتواند به سکه‌هایش دست‌یابد که ادعا کرد مشکلی با این مساله ندارد.
این پرونده سال گذشته وقتی آغاز شد که وارثان کلیمن از رایت برای دزدیدن صد‌ها هزار بیت‌کوین و مالکیت معنوی در زمانی که همکار بودند شکایت کردند. این فقط یکی از پرونده‌های قانونی است که رایت درگیر آن است. وی در اوایل سال جاری از ۳ نفر شکایت یا تهدید به شکایت کرد که به او اتهام زده‌اند.
آن ۳ نفر وی را متقلب خوانده بودند و گفتند باور نمی‌کنند ناکاموتو باشد. طی چند سال، چند نفر ادعا کرده‌اند که ناکاموتو هستند و رایت فقط یکی از آن‌ها است.
دارایی‌های بیت‌کوین متعلق به ناکاموتو سال‌هاست جابه‌جا نشده‌اند. منتقدان می‌گویند رایت باید هویت خود را با انتقال برخی سکه‌ها تایید کند. پیشنهادی که وی رد کرده است. وقتی شاکیان طی دادرسی ادعا کردند برخی مدارک رایت جعلی هستند، وی گفت: «من به هیچ وجه اطلاعات را دستکاری نمی‌کنم.»
ناکاموتو‌ی واقعی پیدا شد؟!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید