هیا بنت حسین؛ همسر ششم حاکم دبی که متواری شد

هیا بنت حسین؛ همسر ششم حاکم دبی که متواری شد

همسر ششم حاکم دُبی با بادیگارد انگلیسی‌اش رابطه داشته و محمد بن راشد آل مکتوم مچ‌شان را در لندن به طور ناگهانی گرفته است.

کد خبر : ۷۱۲۵۷
بازدید : ۲۱۹۹۲۱

هیا بنت حسین؛ همسر ششم حاکم دبی که متواری شد

دیلی میل نوشت: خبر فرار شاهدخت هیا از دبی بحث و جدل زیادی برانگیخت تا اینکه خانواده حاکم دبی تایید کردند که وی با بادیگارد انگلیس خود رابطه پنهانی برقرار کرده بوده و محمد بن راشد با بازگشت ناگهانی به عمارت هشتاد میلیون پوندی خود در لندن این دو را در خانه می‌بیند.

پیشتر اما منابع نزدیک به شاهزاده هیا گفته‌ بودند او اخیرا "حقایق وحشتناکی" از بازگرداندن اجباری و رمزآلود شیخه لطیفه، یکی از دختران شیخ محمد، حاکم دبی، به کشور توسط نیروهای امنیتی مطلع شده بود. آنها حدس می‌زدند، دلیل فرارو او دانستن این ماجرا و ترس از جانش باشد.

شاهدخت هیا 45 ساله، دختر ملک حسین پادشاه سابق اردن، رئیس فدراسیون جهانی اسب سواری است که برای بادیگارد خود ولخرجی هم کرده و با پول حاکم دبی هدیه‌های گرانبهایی برا او خریده است.

وی حالا تقاضای طلاق هم کرده و طلاق آنها به دلیل ثروت زیاد محمد بن راشد، بسیار جنجالی خواهد شد.

ماجرا از کجا شروع شد؟

هفته گذشته هیا بنت حسین، شاهدخت اردنی که همسر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی است گفت از بیم جانش در لندن و در خفا زندگی می‌کند.

به گزارش فرارو به نقل از بی بی سی، شیخ محمد همزمان با فرار شاهدخت هیا "شعری در اینستاگرام منتشر کرده که "خشن" توصیف شده و زنی ناشناس را به "خیانت و بی‌وفایی" متهم می‌کند.

شاهزاده هیا ششمین همسر شیخ محمد است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، ۶۹ ساله، که میلیاردری سرشناس و از غول‌های دنیای اسب‌سواری است اغلب در مسابقات این رشته در بریتانیا در کنار الیزابت دوم، ملکه بریتانیا دیده می‌شود.

او مالک مسابقات اسب‌سواری گادولفین است و در سال ۲۰۰۴ با هیا بن حسین، شاهزاده اردنی که هم اکنون ۴۵ سال دارد، ازدواج کرد.

شاهدخت هیا ششمین و جوان‌ترین همسر شیخ محمد است که گفته شده ۲۳ فرزند از این زنان دارد.

شاهزاده هیا که دختر ملک حسین، پادشاه سابق اردن است چندی پیش ابتدا به آلمان گریخت.

به گزارش فرارو، آن طور که گفته می‌شود او هم اکنون در یک خانه ۱۰۷ میلیون دلاری در محله کنزینگتون پالس گاردنز در لندن زندگی می‌کند و مشغول آماده کردن پرونده طلاق خود برای دیوان عالی بریتانیا است.

آن طور که خودش گفته نجات جانش علت فرار او از دبی و پشت سر گذاشتن زندگی اشرافی در قصر شیخ محمد بوده است.

جزئیاتی جدید از فرار جنجالی همسر حاکم دبی

منابع نزدیک به شاهزاده هیا گفته‌اند او اخیرا "حقایق وحشتناکی" از بازگرداندن اجباری و رمزآلود شیخه لطیفه، یکی از دختران شیخ محمد، حاکم دبی، مطلع شده بود.

شیخه لطیفه سال گذشته از طریق دریا و به کمک یک مرد فرانسوی از امارات گریخت اما در سواحل هندوستان شناسایی و توسط مردان مسلح به دبی بازگردانده شد.

در آن زمان هیا بن حسین در کنار مری رابینسون، رئیس‌جمهور سابق ایرلند از شیخ محمد دفاع کردند.

مقام‌های دبی در آن زمان مدعی شدند که شیخه لطیفه احتمالا در معرض "بهره‌جویی" قرار گرفته بود اما اکنون "در دوبی و در شرایط امن" به سر می‌برد. هر چند نهادهای حقوق‌بشری مدعی‌اند او بر خلاف میل خودش ربوده شده و به دبی بازگردانده شده است.

آن طور که گزارش شده، از آن زمان به بعد شاهدخت هیا از حقایق بیشتری درباره ماجرای شیخه لطیفه مطلع شده و به همین علت از سوی اعضای خانواده شیخ محمد تحت فشار قرار گرفته است تا به آنجا که دیگر در خانه حاکم دبی احساس امنیت نمی‌کرده است.

منابع نزدیک به هیا بن حسین گفته‌اند او هم اکنون از این می‌هراسد که ماموران شیخ محمد او را در لندن ربوده و به دبی بازگردانند.

سفارت امارات متحده عربی در لندن از ارایه توضیح در این باره خودداری کرده و به رسانه‌ها گفته این یک نزاع شخصی بین دو نفر است.

جزئیاتی جدید از فرار جنجالی همسر حاکم دبی

شاهدخت هیا که در این عکس در کنار پرنس چارلز و همسرش دیده می‌شود در بریتانیا درس خوانده است

با وجود این، ابعاد این ماجرا بسیار فراتر از نزاع دو نفر ارزیابی شده است.

به گزارش فرارو، شاهدخت هیا بن حسین که در مدرسه برایانستون دانشگاه آکسفورد درس خوانده گفته تمایل دارد که مقیم بریتانیا شود.

در این صورت ممکن است حاکم دبی رسما خواستار استرداد او شود و این به یک نزاع دیپلماتیک میان دو کشوری بدل خواهد شد که روابط بسیار حسنه‌ای با هم دارند.

جزئیاتی جدید از فرار جنجالی همسر حاکم دبی

همزمان این جنجال بر روابط اردن و امارات هم اثر منفی خواهد داشت. شاهدخت هیا بن حسین خواهر ناتنی ملک عبدالله، پادشاه اردن است.

حدود ۲۵۰ هزار اردنی در امارات مشغول به کارند و از محل درآمد خود میلیون‌ها دلار روانه اردن می‌کنند و به همین علت بعید به نظر می‌رسد امان تمایلی به درگیری با دبی داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید