قیمت آپارتمان‌های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت

قیمت آپارتمان‌های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت

ریزش شدید معاملات مسکن در خرداد ماه که حکایت از عمیق‌شدن رکود در بازار مسکن دارد، سبب شد معدود فروشندگان واقعی باقی‌مانده در بازار به این باور برسند که دیگر امکان افزایش قیمت‌های پیشنهادی خود را ندارند.

کد خبر : ۷۱۲۹۲
بازدید : ۸۹۱۴
قیمت‌های تند اعلامی از سوی مالکان آپارتمان‌های مسکونی دست‌کم در گروه واحد‌های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت کمیاب شده و متقاضیان مسکن شاهد توقف فروشندگان در مسیر افزایش قیمت پیشنهادی دست‌کم در این گروه سنی املاک هستند.
ریزش شدید معاملات مسکن در خرداد ماه که حکایت از عمیق‌شدن رکود در بازار مسکن دارد، سبب شد معدود فروشندگان واقعی باقی‌مانده در بازار به این باور برسند که دیگر امکان افزایش قیمت‌های پیشنهادی خود را ندارند و باید به سطوح قیمتی آخرین معاملات انجام‌شده بسنده کنند؛ چراکه افزایش قیمت بدون وجود تقاضا صرفا به عمیق‌تر شدن رکود منجر خواهد شد و عملا معامله چندانی با قیمت‌های فوق‌العاده بالا انجام نمی‌شود.
عده معدودی که در این بازار اکنون مشغول معامله هستند نیز عمدتا کسانی هستند که یا به دنبال تبدیل به‌احسن ملک خود بوده یا قصد سرمایه‌گذاری دارند که طبعا این اقشار، گروه‌های هدف اصلی خانه‌دار شدن به‌شمار نمی‌آیند.

در حال‌حاضر حضور متقاضیان مصرفی مسکن در بازار به‌شدت کاهش یافته و اغلب قدرت خرید کافی ندارند و در نتیجه ناگزیر بازار را ترک کرده‌اند. در این بین حتی خانه‌اولی‌هایی که موعد دریافت وام آن‌ها فرارسیده هم به دلیل اینکه امکان خرید آپارتمان مطلوب خود را ندارند، مستاصل مانده‌اند.
انتشار اخباری مبنی بر افزایش احتمالی سقف تسهیلات مسکن نیز بر تردید آن‌ها برای «خرید آپارتمان به هر قیمت و با هر کیفیت ممکن» افزوده است و تصور می‌کنند، قدری صبر بیشتر ممکن است گشایشی به نفع آن‌ها حاصل کند.
توقف افزایش قیمت مسکن سالخورده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید