از هواپیمای خودران تا فرودگاه پهپاد‌ها؛ فناوری ها‌ی ضروری در سال ۲۰۳۵

از هواپیمای خودران تا فرودگاه پهپاد‌ها؛ فناوری ها‌ی ضروری در سال ۲۰۳۵

از آنجا که بخش اعظمی‌از این دستگاه‌ها، هوشمند و به اصطلاح «متصل» هستند می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت ها‌ی فناوری هوش مصنوعی، آن‌ها را مدیریت کرد.

کد خبر : ۷۱۳۳۱
بازدید : ۱۴۷۱۷
از هواپیمای خودران تا فرودگاه پهپاد‌ها
زندگی ما انسان‌ها به‌طور عجیبی با فناوری و محصولاتی که هر روز در اشکال و مجهز به قابلیت ها‌ی مختلف عرضه می‌شوند، گره خورده است. این وابستگی به‌گونه‌ای است که حتی فکر نبود برخی از این گجت‌ها مانند گوشی ها‌ی هوشمند می‌تواند برای بسیاری از افراد، آزاردهنده باشد.
با پیشرفتی که این روز‌ها در عرصه تکنولوژی شاهدیم، قطعا محصولات تکنولوژیک به یکی از اجزای بی‌بدیل زندگی انسان‌ها تبدیل خواهند شد، به نحوی که تصور زندگی بدون آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. در ادامه قصد داریم به شش مورد از این محصولات که زندگی بدون آن‌ها در سال ۲۰۳۵ میسر نخواهد بود، اشاره کنیم.

سیستم کنترل ترافیک هوشمند: اعمال فشار دولت‌ها به خودروسازان برای کاهش و به صفر رساندن عرضه خودرو‌های با سوخت ها‌ی فسیلی از یک طرف و تمایل خریداران به استفاده از اتومبیل ها‌ی خودران و دارای سوخت ها‌ی پاک از سوی دیگر، سبب شده تا رفته‌رفته خیابان‌ها مملو از اتومبیل ها‌ی خودران شوند و بی‌تردید طی سال ها‌ی آتی، این روند به اوج خود خواهد رسید.
اینجاست که اگر فکری به حال ترافیک این خودرو‌ها نشود، می‌تواند دردسرساز شود. از آنجا که این خودرو‌ها به‌صورت هوشمند هدایت می‌شوند، می‌توان از سیستم کنترل ترافیک هوشمند برای مدیریت بهتر آن‌ها بهره برد.

مدیریت امور از طریق فناوری هوش مصنوعی: سرعت تغییر و تحول در سال ها‌ی آتی، به قدری زیاد خواهد شد که با روش ها‌ی مرسوم نمی‌توان کنترل بسیاری از گجت‌ها و دستگاه‌ها را در دست گرفت و به‌طور صحیح آن‌ها را مدیریت کرد.
از آنجا که بخش اعظمی‌از این دستگاه‌ها، هوشمند و به اصطلاح «متصل» هستند می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت ها‌ی فناوری هوش مصنوعی، آن‌ها را مدیریت کرد. البته این مساله تنها به محصولات هوشمند محدود نمی‌شود و شامل مدیریت هزینه‌ها، پرداخت مالیات و قبوض و مسیریابی‌ها است.

محلی برای شارژ و پارک اتومبیل ها‌ی خودران: با سرمایه‌گذاری‌ها‌یی که اخیرا در زمینه توسعه اتومبیل ها‌ی خودران صورت گرفته، شاهد عرضه مدل‌ها‌یی مجهز به این فناوری از سوی شرکت ها‌ی بزرگ دنیا بوده‌ایم.
اما ورود این خودرو‌ها به خیابان‌ها، به پیش‌شرط‌ها‌یی نیز دارد که یکی از آن‌ها تعبیه محل‌ها‌یی مشخص برای شارژ و پارک کردن است. اگر شرکتی نتواند چنین امکانی را برای اتومبیل ها‌ی خودران خود فراهم کند، علاوه بر اینکه مجوز‌های لازم برای تردد را کسب نخواهد کرد، بسیاری از مشتریان خود را نیز از دست خواهد داد.

محلی برای فرود هواپیما‌های خودران: بی‌تردید روبات‌ها طی سال ها‌ی آتی، بخش قابل‌توجهی از امور را در دست خواهند گرفت و بسیاری از کار‌ها توسط دستگاه‌ها‌یی با قابلیت حرکت خودران انجام خواهد شد. اخیرا شرکت ها‌ی فعال در حوزه فناوری و هوافضا، به تولید هواپیما‌های خودران روی آورده‌اند که در حال حاضر، امکانات قابل‌ذکری برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد.
به این معنی که این هواپیما‌های خودران، جز فضای باز و سقف خانه‌ها راه دیگری برای فرود ندارند. به لطف پیشرفت روزافزون تکنولوژی، طولی نخواهد کشید که این هواپیما‌ها وارد دنیای ما انسان‌ها خواهند شد و اگر شرکت‌ها تدابیری برای فرود و پرواز این هواپیما‌ها نیندیشند، قطعا استفاده از این امکان سخت خواهد شد.

محلی برای دریافت بسته‌ها از سوی پهپادها: چند سالی است که پهپاد‌ها یا همان پرنده ها‌ی هدایت‌پذیر از راه دور، به دلیل کاربری ها‌ی متنوع و کاهش هزینه‌ها در کانون توجه بسیاری از شرکت‌ها و همچنین انسان‌ها قرار گرفته‌اند. یکی از کاربرد‌های این پرنده ها‌ی آهنین، حمل بسته‌ها‌یی ا‌ست که حاوی کالا‌های مورد نیاز خریداران هستند.
اما در نظر گرفتن محلی امن برای دریافت این بسته‌ها، می‌تواند بسیار ضروری باشد، چراکه در آینده بخش قابل‌توجهی از فرآیند ارسال و دریافت کالا‌ها از این طریق صورت می‌گیرد. ورودی خانه‌ها یا حیاط‌ها اگرچه می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند، اما بهترین محل برای دریافت بسته ها‌ی پهپادی، سقف یا بالکن خانه‌هاست که اگر کانالی از آنجا به داخل خانه ایجاد شود، نه‌تن‌ها کار پهپاد‌ها را آسان‌تر خواهد کرد، بلکه می‌تواند امنیت کالا را نیز ارتقا دهد.
اخیرا برخی از شرکت‌ها که بخشی از کالا‌های خود را از طریق پهپاد‌ها به دست مشتریان می‌رسانند، این پرنده‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که می‌توانند با کمک دوربین‌هایی که به آن‌ها مجهز شده‌اند، بسته‌ها را به‌طور دقیق در محل مورد نظر قرار دهند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی: واقعیت افزوده و مجازی دو تکنولوژی هستند که امروزه به‌طور گسترده استفاده می‌شوند. ساده‌ترین تفاوتی که می‌توان بین این دو تکنولوژی تشخیص داد، این است که هدست‌ها واقعیت مجازی شما را به درون یک دنیای کاملا مجازی می‌برند در حالی که واقعیت افزوده تنها برخی اشیا و عناصر مجازی را با دنیای واقعی اطراف شما ترکیب می‌کند.
ترکیب این دو باعث می‌شود کاربر از محدودیت‌های زمانی، مکانی و مقیاسی رهایی یابد. این دو آن دست تکنولوژی‎های پرطرفداری محسوب می‌شوند که اکثر تحلیلگران معتقدند به‌زودی واقعیت مجازی دنیای دیجیتال را فرا خواهد گرفت. در واقع، این تکنولوژی پیش‌شرط تمام عملیات‌ها اعم از فعالیت‎های تولیدی خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید