آشنایی با پارک آبی قشم در تور های قشم

جزیره قشم علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد و جذابی برخوردار است در سالیان اخیر نیز از امکانات تفریحی خوبی بهره مند شده است.

کد خبر : ۷۱۴۴۲
بازدید : ۱۴۴۲۹

در زمانی که اسم جزیره به میان می آید بلافاصله انسان به یاد آب و آببازی می افتد و صد البته آب بازی با وسایل مختلف می تواند لذت بیشتری به انسان بدهد به همین منظور در مکان هایی که از نعمت آب فراوان برخوردار هستند پارک های آبی بسیاری را درست کرده اند، به همین صورت در کشور ما که دارای سواحل بسیار زیاد و جزایر زیبا و پرتعدادی است نیز از این نوع پارک ها ساخته شده که از جمله این پارک ها پارک آبی قشم می باشد.

جزیره قشم علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد و جذابی برخوردار است در سالیان اخیر نیز از امکانات تفریحی خوبی بهره مند شده است.

در این پارک در تور قشم تفریحاتی مانند اسکی روی آب، بنانا سواری، شاتل سواری، غواصی و تفریحات آبی دیگری را می توانید استفاده کنید البته قیمت این تفریحات هم بسیار مناسب است و خانواده ها بدون درد سر می توانند از آن ها بهره بگیرنداین پارک با بودجه ای به اندازه بیست و سه میلیارد ریال ، و در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و در کنار کرانه های خلیج فارس ساخته شده است .

این پارک دارای امکاناتی مانند استخر بزرگ ، سالن بیلیارد ، چاله فضایی ، شیب مستقیم ، سرسره های منحنی ، کافی شاپ ، حمام و سونا و جکوزی است که می توانید برای استراحت یا تفریح به این پارک بروید و از امکانات آن بهره مند بشوید . بیشتر یخوانید: قشم؛دیدارباعجایب در خلیج‌فارس

یکی از تفریحات در این پارک پاراسل است که یکی از تفریحات پر هیجان است و آن به این صورت است که یک یا چند نفر باهم سوار یک چتر به نام پراسل می شوند که به وسیله طناب بلندی به یک قایق موتوری وصل شده است ، این قایق کم کم سرعت خود را زیاد می کند که این مسئله باعث می شود که پاراسل اوج بگیرد و به آسمان برود و در واقع کسی که سوار پاراسل است به نوعی پرواز می کند ، این کار هیجان زیادی دارد اما کودکان میان پنج تا ده سال هم می توانند که در این بازی شرکت کنند که البته قوانین خودش را هم دارند که از جمله:

-زمان استاندارد برای بچه ها شش دقیقه است

- بچه ها فقط تا ارتفاع هفتاد تا نود متر می توانند بالا بروند

- همه افراد چه کودک چه بزرگسال باید جلیقه نجات بر تن داشته باشد

- در زمانی که هوا مناسب نیست پاراسل سواری انجام نمی شود

شاتل سواری هم تفریح دیگری در پارک جزیره در تور ارزان قشم است که آن به این صورت است که شما سوار یک تیوپ ویژه می شوید و با یک قایق پر سرعت کشیده می شوید ، برای من که خیلی آشنا است همان تیوپ سواری خودمان است که در کانال ها و راه آب ها انجام می دادیم . شاتل سواری به نسبت قیمت مناسب تری دارد و قانون آن اینطور است که هر چهار نفر سوار یک تیوپ می شوند و از جلیقه و کلاه ضربه گیر استفاده می کنند .

بنانا سواری بسیار شبیه شاتل سواری است با این تفاوت که تیوپ شما شبیه یک موز دراز است که همین امر باعث می شود که سرعت شما بیشتر شود، در این بازی می توانید یک نفره هم سواری کنید . فلای برد سواری که یک تفریح با استفاده از تکنولوژی جدید است که البته همانند بسیاری تکنولوژی های جدید بسیار گران می باشد ، این بازی به این صورت است که شما به یک جت اسکی متصل می شوید و با حرکت جت اسکی و حرکت آب از روی سطح چند متر به بالا می روید البته پیش از انجام این بازی باید به شما آموزش های لازم داده می شود که در موقع انجام آن به مشکل برخورد نکنید .

به گزارش سفر باتو ، اما برای افرادی که طبع ملایمی دارند غواصی را پیشنهاد می کنیم ، غواصی در آبهای نیلگون خلیج فارس و شنا کردن با آبزیان زیبای این دریا و تماشای مناظر بکر و دست نخورده آن بسیار دلچسب عالی است ، دیدن آن مناطر زیبا و با ابهت مانند آن است که به دنیای پریان دعوت شده اید و جانداران دریایی را همان پری های دریایی افسانه ای می پندارید ، در صورتی که مهارت های غواصی را نمی دانید در مدرسه غواصی قشم به شما آموزش داده می شود هر بیست دقیقه آموزش می توانید ( بسته به استعداد یادگیری خودتان ) در عمق دو تا پنج متر غواصی نمایید .

اما جالبترین وسیله موجود در پارک آبی قشم در تور قشم لحظه آخری اسکوتر زیر دریایی است، این وسیله احتیاجی به آموزش خاصی ندارد، شبیه یک موتور است که به یک کپسول اکسیژن متصل شده و اندکی از کف دریا فاصله دارد و شما می توانید از مناظر آن به نحو احسن لذت ببرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید