سنگین‌ترین افت قیمت ارز و طلا

سنگین‌ترین افت قیمت ارز و طلا

شاخص ارزی کشور با عقبگرد ۷/ ۲ درصدی روز گذشته نه تنها ۲۰ درصد از سقف ۱۵ هزار و ۵۷۰ تومانی خود در نیمه اردیبهشت فاصله گرفت، بلکه به کمترین مقدار از اواخر بهمن سال گذشته رسید.

کد خبر : ۷۱۴۵۸
بازدید : ۱۰۱۹۸
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
بازگشت دلار به کف زمستانی

بازار سهام
رکوردشکنی ممتد بورس
شاخص کل بورس تهران روز گذشته در ادامه رکوردشکنی خود ضمن رشد ۲/ ۱ درصدی به ارتفاع جدید ۲۵۳ هزار واحدی دست یافت. پس از مدت‌ها اقبال به سهم‌های کوچک، در معاملات دیروز شاهد چرخش محسوس محور تقاضا به روی سهام شرکت‌های کالایی و رشد قیمت‌ها به ویژه در بین غول‌های معدنی، پالایشی و پتروشیمی و شرکت‌های بزرگ گروه ترابری بودیم.
در این روز، سرمایه‌گذاران حقیقی دوباره با حضور پررنگ خود در سمت خرید، مالکیت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بورس تهران را به نفع خود تغییر دادند. در فضای مثبت معاملات دیروز، اغلب نماد‌های گروه‌های خودرویی، غذایی، قندی و سیمانی زیر فشار عرضه با افت قیمت مواجه شدند.
بازگشت دلار به کف زمستانی
بازار ارز
دلار در قعر ۵ ماهه
نرخ هر دلار آمریکا ساعت ۱۶ دیروز کاهش شدید ۲۵۰ تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. شاخص ارزی کشور با عقبگرد ۷/ ۲ درصدی روز گذشته نه تنها ۲۰ درصد از سقف ۱۵ هزار و ۵۷۰ تومانی خود در نیمه اردیبهشت فاصله گرفت، بلکه به کمترین مقدار از اواخر بهمن سال گذشته رسید.
به این ترتیب، با عقب‌نشینی قیمت‌ها در روز گذشته، معامله‌گرانی که از ابتدای سال دلار خریده بودند، دچار زیان حدود ۶ درصدی شدند. همگرایی فزاینده نرخ‌های بازار آزاد و نرخ‌های سامانه نیما، عرضه‌کنندگان بزرگ را وارد جریان معاملات کرد و از سوی دیگر، خروج تدریجی تقاضای غیرتجاری نیز فشار مضاعفی بر قیمت‌ها وارد آورد.
بازگشت دلار به کف زمستانی
بازار سکه
سکه زیر ضربات سنگین ارز
بهای هر سکه طرح جدید در ادامه روند نزولی خود ساعت ۱۶ دیروز ۱۰۰ هزار تومان افت کرد و به قیمت ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. سکه با ثبت هفتمین نزول متوالی خود طی روز گذشته حدود ۵/ ۶ درصد از نقطه ابتدای سال عقب‌تر نشست. پیش از این، بازار ارز و سکه در میانه اردیبهشت با تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه به بالاترین نقطه در سال جاری صعود کرده بودند و سپس با فروکش تنش‌ها در مسیر کاهشی قرار گرفتند.
با کاهش تنش‌ها تقاضای احتیاطی در بازار فلز زرد رنگ باخت و قیمت‌ها تحت فشار دلار به حرکت خود در مسیر نزولی ادامه دادند. دلار در این سیر فزاینده چنان سکه را در محاصره آورد که اثر رشد طلای جهانی به فراسوی مرز ۱۴۰۰ دلار مجال خودنمایی نیافت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید