بازار بزرگ استانبول در تور استانبول سفر باتو

بازار بزرگ استانبول در تور استانبول سفر باتو

یکشنبه ها بازار مذکور تعطیل بوده و در بقیه روزها برای بازدید تمام عموم باز می باشد. بسیاری از گردشگران بازدید در فصل بهار و تابستان را در اولویت های خود قرار می دهند که در این فصل ها گردشگران بسیار زیادی از این بازار دیدن می کنند.

کد خبر : ۷۱۴۷۶
بازدید : ۹۷۹۵

بازار بزرگ استانبول در تور استانبول سفر باتو

شهر استانبول با داشتن جاذبه های گردشگری بی نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. از مهمترین جاذبه های این شهر می توان بازار بزرگ استانبول اشاره کرده که توانسته نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده و سالانه از میلیون ها گردشگر استقبال می کند.

آیا شما نیز به دنبال بازدید از بازار بزرگ استانبول در تور استانبول سفر باتو هستید؟ آیا می دانید که چه نوع محصولاتی را می توانید در بازار بزرگ استانبول خریداری و تهیه کنید؟ از شما دعوت می کنیم که برای پاسخگویی به این سوالات ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

شهر استانبول یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای ترکیه می باشد که با داشتن جاذبه های بسیار بی نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جذب کند. از مهمترین جاذبه های این شهر می توان به بازار بزرگ استانبول اشاره کرد که با داشتن قدمت بسیار طولانی و شکوه خود توانسته است توجه میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب کند.

این بازار توانسته است نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت کرده و به عنوان یکی از شاهکارهای خلاقیت انسانی به شمار بیاید. تاریخ ثبت این مکان در لیست میراث فرهنگی یونسکو سال 1985 می باشد. همچنین توجه داشته باشید که این مکان در سال 2014 یکی از پربازدیدترین بازارها در کل جهان به شمار می آید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد بهترین زمان بازدید و معماری بازار بزرگ استانبول توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

بازار بزرگ استانبول در تور استانبول سفر باتو

بهترین زمان بازدید از بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین و بی نظیرترین جاذبه های دیدنی شهر استانبول می باشد که از زمان های بسیار دور روزانه هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی از این بازار دیدن کرده و این بازار نیز توانسته است سهم بسیار زیادی را در اقتصاد این شهر داشته باشد.

توجه داشته باشید که یکشنبه ها بازار مذکور تعطیل بوده و در بقیه روزها برای بازدید تمام عموم باز می باشد. بسیاری از گردشگران بازدید در فصل بهار و تابستان را در اولویت های خود قرار می دهند که در این فصل ها گردشگران بسیار زیادی از این بازار دیدن می کنند.

اگر قصد دارید تا در غیاب هجوم گردشگران از بازار بزرگ استانبول بازدید کنید می توانید فصل زمستان را به همین منظور انتخاب کنید.

معماری بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول از دو ساختمانی که در نزدیک هم واقع شده اند تشکیل شده است که با داشتن خیابان های مسقف شده خود توانسته است توجه بسیاری از معماران را به سوی خود جذب کند. توجه داشته باشید که میزان نور رسیده به این بازار بسیار کم بوده و همین امر سبب شده است که بسیاری از مغازه داران در ساعات مشخصی از روز فعالیت کنند. توجه داشته باشید که بسیاری از گردشگران و توریست ها خارجی با مشاهده معماری و طراحی راسته های مختلف بازار بزرگ استانبول به وجد آمده و علاقه مندی زیادی را برای بازدید از این بازار نشان می دهند.

قسمت های مختلف بازار بزرگ استانبول

همانطور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، گردشگران و مسافران می توانند در بازار بزرگ استانبول از انواع محصولات و کالاها تهیه کرده و بهترین سوغاتی ها را برای دوستان خود خریداری کنند از مهمترین قسمت های مختلف این بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کیف و کفش: این راسته از بازار دارای با کیفیت ترین و بهترین کیف و کفش های چرمی می باشد.

- پوشاک چرم و پوست: چرم کشور ترکیه از مشهورترین چرم های دنیا بوده و شما می توانید بهترین و بی نظیرترین محصولات چرمی را در این قسمت مشاهده کنید.

- ادویه های و گیاهان دارویی: این راسته پر از انواع دمنوش ها و ادویه جات می باشد که توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند.

- صنایع دستی سنتی: توجه داشته باشید که این قسمت از بازار دارای آثار با ارزشی از جمله کاشی، آثار چوبی، گلیم، آثار تذهیب و خوشنویسی می باشد.

- وسایل عتیقه: یکی از پربازدیدترین راسته های بازار بزرگ استانبول می باشد که شما می توانید انواع محصولات شیک و بی نظیر را در این بازار مشاهده کنید.

بازار بزرگ استانبول در تور استانبول سفر باتو

جاذبه های اطراف بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول با قرار گرفتن در بهترین موقعیت جغرافیایی توانسته است دسترسی بسیار نزدیکی را با بسیاری از جاذبه های گردشگری داشته باشد که از مهمترین این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- کاخ موزه توپکاپی

- موزه ایاصوفیه

- مسجد سلطان احمد

- مسجد بایزید

- مسجد نور و سمانیه

- باسیلیکا سیسترن

گردشگرانی که قصد بازدید از بازار بزرگ استانبول را دارند می توانند به راحتی از این جاذبه های گردشگری نیز دیدن کرده و بهترین لحظات را برای خود به ارمغان بیاورند.

توجه داشته باشید که این بازار دارای 3 هزار مغازه در 60 خیابان سرپوشیده دارد که این امر نشان دهند عظمت بازار بزرگ شهر استانبول می باشد. گردشگران و مسافران می توانند با در دست داشتن آدرس زیر به راحتی خود را به بازار بزرگ برسانند:

آدرس: Grand Bazaar, BeyazıtMh, Fatih, İstanbul, Turkey

توجه کنید که گردشگران می توانند توسط خودروی شخصی یا اتوبوس های خود را به این جاذبه ی گردشگری برسانند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید