مجازات‌های وحشتناک کارمندان در کره؛ از رقصیدن تا خوردن مدفوع

مجازات‌های وحشتناک کارمندان در کره؛ از رقصیدن تا خوردن مدفوع

کارمندان کره‌جنوبی به‌صورت سنتی از رفتار‌های آزاردهندۀ کسانی که در قدرت هستند، چشم‌پوشی می‌کنند. این پدیده آنقدر در این کشور رایج است که واژۀ “gabjil” در زبان کره‌ای برای توصیف آن وجود دارد. در سال ۲۰۱۶، یک استاد دانشگاه به دلیل آزار رساندن به دانشجوی سابق و کارمند خود زندانی شد. او کارمند خود را به دلیل استراحت کوتاه با چوب بیس‌بال کتک زد و مجبورش کرد مدفوع انسان بخورد.

کد خبر : ۷۱۵۰۸
بازدید : ۱۰۷۳۷
زندان برای کارفرمایانی که تکلیف مدرسه به کارمندان بدهند
فرادید | طبق قانون جدیدی که در کره‌جنوبی وضع شده است؛ کارفرمایانی که به شیوه‌های مختلف با کارمندان خود بدرفتاری و آن‌ها را اذیت کنند؛ زندانی خواهند شد.

کارمندان کره‌جنوبی به‌صورت سنتی از رفتار‌های آزاردهندۀ کسانی که در قدرت هستند، چشم‌پوشی می‌کنند. این پدیده آنقدر در این کشور رایج است که واژۀ "gabjil" در زبان کره‌ای برای توصیف آن وجود دارد.
تحقیقی که اخیراً توسط دولت کره‌جنوبی انجام شده نشان می‌دهد دو‌سوم کارگران به نحوی در محل کار مورد سوءاستفاده و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و ۸۰ درصد نیز شاهد این رفتار‌ها بوده‌اند.

یک گروه غیرانتفاعی که از حقوق کارگران دفاع می‌کند مثال‌های آزار و اذیت را شامل محول کردن تکالیف مدرسۀ فرزندان مدیران عامل به کارمندان، رقصیدن برای مدیران اجرایی یا حتی کندن مو‌های سفید مدیران با موچین عنوان کرده است. این قانون صاحبان شرکت‌هایی که کارگران خود را «ناعادلانه تنزل رتبه دهند یا اخراج کنند» تحت عنوان آزار و اذیت به ۳ سال حبس یا پرداخت جریمه نقدی تا سقف ۲۵۰۰۰ دلار محکوم می‌کند.

پرستاری در کره‌جنوبی یکی از بدنام‌ترین مشاغل در زمینۀ آموزش‌های سخت و خشن است. دو پرستار اخیراً به خاطر مشکلات محل کار خودکشی کرده‌اند. سلسله‌مراتب خشک و متعصب اداری، رقابت شدید برای دریافت شغل و احترام بر اساس رتبه و جایگاه به مشکلات اقتصادی در کشوری که در آن اغلب کسب و کار‌ها خانوادگی اداره می‌شوند، افزوده است.

در سال ۲۰۱۶، یک استاد دانشگاه به دلیل آزار رساندن به دانشجوی سابق و کارمند خود زندانی شد. او کارمند خود را به دلیل استراحت کوتاه با چوب بیس‌بال کتک زد و مجبورش کرد مدفوع انسان بخورد.
یکی از فعالان حقوق کارگران به نام پارک ژئوم-جیم می‌گوید، حتی با وجود این قانون جدید، «کره‌جنوبی راهی طولانی در پیش دارد؛ زیرا این قانونی نیست که قلدر را به‌طور مستقیم مجرم بشناسد، بلکه طبق آن کارفرمایانی که کارمندان خود را به دلیل افشاگری اخراج یا تنبیه می‌کنند؛ مد نظر قرار می‌دهد.»

«اما به هر حال اقدام مثبتی برای کاهش آزار و اذیت در محیط‌های کاری است.»

مایکل هرت، جامعه‌شناس در دانشگاه سئول، می‌گوید علاقه‌مندی افراطی به سلسله‌مراتب، میراث نظامی‌گری دوران جنگ و حکومت استعماری ژاپن است که بعد‌ها رهبران کره‌ای نیز آن را در پیش گرفتند.

منبع: گاردین
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید