خودرو در ژاپن برای هر کاری جز رانندگی کرایه می‌شود!

خودرو در ژاپن برای هر کاری جز رانندگی کرایه می‌شود!

این رفتار غیرعادی زمانی کشف شد که یک شرکت اجاره خودرو به نام «اُتو اُریکس» فهمید ۲۳۰۰۰ کاربر ثبت شدۀ این شرکت هرگز با خودرو‌هایی که اجاره کرده‌اند رانندگی نکرده‌اند.

کد خبر : ۷۱۵۰۹
بازدید : ۷۸۳۳
فرادید | شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو در ژاپن متوجه شده‌اند که تعدادی از مشتریانشان خودرو را بر‌می‌گردانند درحالیکه کمتر از یک‌مایل در ساعت با آن رانندگی کرده‌اند.
خودرو در ژاپن برای هر کاری جز رانندگی کرایه می‌شود

بر‌طبق مطالعاتی که دست اندرکاران این صنعت انجام داده‌اند، از هر ۸ راننده‌ای که خودرو اجاره می‌کنند، ۱ نفر هرگز از مکان الف. به مکان ب. جا‌به‌جا نمی‌شود و از خودرو به عنوان مکانی برای چرت زدن، تقویت مهارت زبان و انجام کار‌های عقب‌افتاده اداری و شغلی استفاده می‌کند.

این رفتار غیرعادی زمانی کشف شد که یک شرکت اجاره خودرو به نام «اُتو اُریکس» فهمید ۲۳۰۰۰ کاربر ثبت شدۀ این شرکت هرگز با خودرو‌هایی که اجاره کرده‌اند رانندگی نکرده‌اند. به‌دنبال این ادعا، شرکت‌های اجاره خودرو دیگر نیز متوجه این رفتار مشتریان شدند و تلاش کردند از اسرار آن‌ها سردربیاورند.

شرکت «تایمز ۲۴» که بیش از ۱.۲ میلیون کاربر ثبت‌شده دارد، دریافت مشتریان او برای خوابیدن، کار کردن یا انبار کردن وسایل شخصی یا چمدان‌هایشان در خودرو، این خودرو‌ها را اجاره می‌کنند.
روزنامه آساهی ژاپن به نقل از یکی از اجاره‌کنندگان خودرو نوشت: «من خودرو اجاره کردم که بتوانم غذایم را که از یک فروشگاه خریداری کرده بودم بخورم، چون هیچ‌جایی برای خوردن غذا وجود نداشت.»

بر‌اساس روزنامه آساهی، در ژاپن کرایه خودرو چیزی در حدود ۲.۹۵ پوند برای نیم‌ساعت است و افراد می‌توانند به‌صورت آنلاین برای اجاره خودرو ثبت‌نام کنند. این خودرو‌ها در بیش از ۱۲۰۰۰ مکان در ژاپن قابل دسترسی هستند.
یک شرکت اجاره خودرو دیگر به نام «ان تی تی دوکومو» در سال ۲۰۱۸ دریافت از هر ۸ نفری که از این شرکت خودرو کرایه کرده بودند، ۱ نفر از خودرو به عنوان مکانی برای صحبت کردن با تلفن یا خوابیدن استفاده کرده بود.
خودرو در ژاپن برای هر کاری جز رانندگی کرایه می‌شود

برخی معتقد بودند که خودرو مکان آرامی برای تماشای تلویزیون یا تمرین آواز یا زبان انگلیسی است.
شرکت دوکومو به آساهی گفت: «خودرو می‌تواند به عنوان یک مکان خصوصی استفاده شود. مردم خودرو‌های ما را به روش‌هایی غیر از انتظار ما به کار می‌گیرند.»

شرکت اُریکس اقدام مشتریان خود را که از خودرو برای انجام کار‌هایی غیر از رانندگی استفاده می‌کنند، نادرست خواند و گفت: خودرو در حالت توقف نباید روشن باشد.
«روشن نگه‌داشتن خودرو در حالت توقف به منظور استفاده از تهویه یا آواز خواندن یا خوابیدن محیط‌زیست را آلوده می‌کند.»
«ما هرگز به مشتریان خود توصیه نمی‌کنیم خودرو را برای کاری غیر از رانندگی کردن کرایه کنند. ما گمان می‌کنیم برای خودروهایمان بهتر است که رانندگی کنند.»

روایت کرایه‌کنندگان خودرو حاکی از آن است که پایین بودن بهای اجاره خودرو در ژاپن باعث شده، افراد برای برخی ملاقات‌های خود یا برای صرف ناهار دور از محیط کاری و سایر همکاران از خودرو استفاده کنند.
همچنین تمرین آواز یا صرف شام‌های تک‌نفره یا همراه میهمان در خودرو‌ها رو به افزایش است.
خودرو در ژاپن برای هر کاری جز رانندگی کرایه می‌شود

نیاز ژاپنی‌ها به مکانی برای استراحت نیم‌روزی با توجه به اینکه به‌طور متوسط ۶ ساعت و ۳۵ دقیقه خواب شبانه دارند - کمترین حد خواب شبانه در دنیا - واضح است. ژاپنی‌هایبیشترین میزان کم‌خوابی را در جهان دارند که از علل اصلی آن می‌توان به طی مسافت‌های طولانی برای رسیدن به محل کار یا اضافه‌کاریِ تنبیهی اشاره کرد.

یک پژوهش جداگانه که توسط یک تولید‌کننده محصولات بهداشتی انجام شده است نشان می‌دهد ۹۲.۶ درصد از ژاپنی‌های بالای ۲۰ سال از کم‌خوابی رنج می‌برند.

منبع: گاردین
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید