قیمت آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت به بالا

قیمت آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت به بالا

در محله‌های نسبتا گران‌قیمت منطقه ۶ همچون یوسف‌آباد و قائم مقام فراهانی که بافت مسکونی دارد، بهای املاک آپارتمانی بالای ۲۰ سال ساخت ممکن است به مترمربعی ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان نیز برسد.

کد خبر : ۷۱۵۹۶
بازدید : ۶۱۸۷
یکی از مناطقی که به نوعی کانون عرضه آپارتمان‌های با سن بنای بیش از ۲۰ سال محسوب می‌شود، منطقه ۶ پایتخت است.
اگرچه کاربری اصلی اغلب املاک منطقه مرکزی پایتخت در حال حاضر اداری و تجاری است، اما این سر و شکل به تدریج در محله‌های منطقه ۶ ایجاد شده و از سالیان گذشته بخشی از بافت مسکونی شهر تهران در همین منطقه واقع بوده است.
اما به تدریج در ساخت و ساز‌های بعدی کاربری این املاک از مسکونی به تجاری و اداری تغییر پیدا کرد. با این حال اکنون تعدادی از املاک مسکونی که البته بعضا ممکن است به‌عنوان واحد اداری در حال بهره‌برداری باشند، در بازار املاک کلنگی این منطقه وجود دارد.
گروهی از این املاک همچنان در راسته‌های مسکونی واقع هستند، اما تعداد زیادی از آن‌ها در دل بافت اداری و تجاری واقع شده‌اند و به همین دلیل با وجود کاربری مسکونی اسمی، کاربری عملیاتی آن‌ها دفتر اداری یا فروش است. به این ترتیب جست‌وجوگران املاک قدیمی مسکونی در این منطقه باید در نظر داشته باشند که قصد چه نوع بهره‌برداری از چنین ملکی را دارند و متناسب با آن جست‌وجو کنند.

در محله‌های نسبتا گران‌قیمت منطقه ۶ همچون یوسف‌آباد و قائم مقام فراهانی که بافت مسکونی دارد، بهای املاک آپارتمانی بالای ۲۰ سال ساخت ممکن است به مترمربعی ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان نیز برسد. این در حالی است که در دیگر محله‌های این منطقه که اغلب آپارتمان‌های کهنه‌ساز بیش از ۲۵ ساله هستند، قیمت‌ها به مراتب پایین‌تر است.
نگاهی به فایل‌های موجود در بازار فروش املاک نشان می‌دهد حتی ممکن است آپارتمان‌هایی به بهای ۹ تا ۱۰ میلیون تومان نیز در برخی از محله‌های نزدیک‌تر به مرکز شهر همچون اطراف میدان انقلاب و خیابان آزادی یافت. در قیمت‌گذاری این آپارتمان‌ها، مواردی که فعلا بنا بر تخریب آن‌ها نیست، به قیمت آپارتمان قدیمی‌ساز عرضه شده، اما مواردی که با بهای بالاتر و با احتساب قدرالسهم قیمت‌گذاری می‌شود، آن‌هایی هستند که احتمالا بر سر تخریب و نوسازی‌شان با سایر مالکان توافق شده است.
قیمت آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت به بالا در مرکز تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید