زمان شکستن تابوها رسیده است

زمان شکستن تابوها رسیده است

در برخی وزارتخانه‌ها وزرا بالاخره میان معاونین خود از زنان نیز استفاده کرده‌اند و در این مدت دیده‌ایم که عملکرد آن‌ها تا چه اندازه مثبت بوده است.

کد خبر : ۷۱۶۰۴
بازدید : ۶۰۳۹
آقای رئیس جمهور! وقت معرفی یک وزیر زن به مجلس رسیده است
فائزه هاشمی | آقای رئیس‌جمهور بار‌ها در خصوص به کارگیری زنان شایسته و توانمند صحبت کرده و وعده‌هایی داده‌اند. امروز نوبت عمل ایشان است و حالا که دولت در حال انتخاب گزینه نهایی برای وزارت آموزش و پرورش است معتقدیم وقت معرفی یک وزیر زن به مجلس فرا رسیده است.
خانم فاطمه سعیدی، نماینده فعلی تهران در مجلس و سخنگوی فراکسیون امید سابقه روشنی در آموزش و پرورش داشته و سال‌ها در بدنه این وزارتخانه تا سطوح بالا مشغول به کار بوده است. در سه سال اخیر نیز کمیسیون آموزش مجلس از حضور ایشان بهره برده است.
ما در موضوع زنان هرگز قائل به کار سیاسی نیستیم و معتقدیم زنان شایسته از هر طیف و اندیشه‌ای می‌توانند در سطوح عالی مدیریتی کشور حضور داشته باشند. خانم سعیدی گزینه انحصاری حزب کارگزاران نیست و سایر زنان اصلاح‌طلب در احزاب و گروه‌های مختلف روی ایشان نظر مثبتی دارند و معتقدیم ایشان می‌تواند وزیر آموزش و پرورش خوبی باشد.
امروز در شرایطی هستیم که دولت آقای روحانی احتیاج به بازسازی بدنه اجتماعی و افزایش مقبولیت خود دارد. همچنان برای ما سوال است که چرا آقای روحانی پس از دو دوره معرفی کابینه از وزیر زن بهره نمی‌برد.
در برخی وزارتخانه‌ها وزرا بالاخره میان معاونین خود از زنان نیز استفاده کرده‌اند و در این مدت دیده‌ایم که عملکرد آن‌ها تا چه اندازه مثبت بوده است.
به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که دکتر روحانی این تابوی اشتباه را بشکند. تمام تلاش ما این است که موضوع زنان را سیاسی و حزبی نکنیم. تمام زنان فعال از هر حزب و نگاهی می‌توانند برای رفع تبعیض‌های اشتباه گام بردارند. امروز نیز این فرصت فراهم است که در این موضوع همصدا و هم‌نظر باشیم.
منبع: روزنامه سازندگی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید