محبوبیت بالای شیر گیاهی

محبوبیت بالای شیر گیاهی

اگرچه محبوبیت شیر‌های گیاهی در حال افزایش است، هنوز مصرف آن‌ها به اندازه شیر حیوانی رایج نیست.

کد خبر : ۷۱۶۶۷
بازدید : ۱۲۵۸۳
محبوبیت بالای شیر گیاهی در بریتانیا
طبق نتایج یک پژوهش جدید، یک چهارم بریتانیایی‌ها جایگزین‌های گیاهی را به شیر ترجیح می‌دهند.

شرکت پژوهش جهانی مینتل مطالعه‌ای را جهت مشخص کردن میزان محبوبیت شیر‌های گیاهی در بریتانیا انجام داده است.

طبق این مطالعه که در ماه فوریه انجام گرفت، ۲۳ درصد از مردم بریتانیا به جای شیر حیوانی، از جایگزین‌های گیاهی استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند که شیر تهیه شده از گیاهانی مانند بادام، سویا و نخود را مصرف کنند.

طبق این نتایج، مصرف این نوع شیر در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، افزایش یافته است. سال گذشته، ۱۹ درصد از مردم گفتند که شیر گیاهی را ترجیح می‌دهند.

مینتل این مطالعه را با نظرسنجی از دو هزار کاربر اینترنت دارای ۱۶ سال سن و بیشتر، انجام داده است.

این شرکت دریافته است که بیش از یک چهارم زنان شیر گیاهی را ترجیح می‌دهند و در بین افراد ۱۶ تا ۲۴ سال، یک سوم مصرف این نوع شیر را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این، یک پنجم بریتانیایی‌ها می‌گویند که معتقدند شیر تولید شده از میوه‌های مغزدار در مقایسه با شیر گاو، مزه و بوی بهتری به نوشیدنی‌های آن‌ها می‌دهد.

اگرچه محبوبیت شیر‌های گیاهی در حال افزایش است، هنوز مصرف آن‌ها به اندازه شیر حیوانی رایج نیست.

به گفته مینتل، در سال ۲۰۱۸ شیر گیاهی تنها چهار درصد از فروش حجمی و هشت درصد از فروش ارزشی شیر سفید را تشکیل داده است.

علاوه بر این، همه کسانی که شیر‌های گیاهی مصرف می‌کنند، از این نوع شیر برای پخت و پز یا تهیه نوشیدنی‌های گرم استفاده نمی‌کنند.

تنها یک چهارم از کسانی که شیر گیاهی می‌خرند گفته‌اند که آن را در پخت غذا به کار می‌برند، اما ۴۲ درصد گفته‌اند که از این شیر‌ها در تهیه نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌کنند.

اِما کلیفورد، دستیار مدیرعامل شرکت راهنمای رستوران‌های بریتانیا می‌گوید افزایش مصرف شیر‌های گیاهی نشانه‌ای از یک «جنبش بسیار وسیع‌تر مصرف محصولات گیاهی است».

کلیفورد می‌گوید: «ورود شیر‌های گیاهی به جریان اصلی مصرف، همچنان افزایش خواهد یافت».

این متخصص تغذیه در ادامه می‌گوید که «نگرانی‌های بهداشتی، اخلاقی، و زیست‌محیطی» باعث افزایش گرایش به غذا‌های گیاهی شده است.

در اوایل سال جاری، یکی از سازمان‌های خام‌گیاه‌خواری اعلام کرد که طرح کوپن «شروع سالم» خدمات بهداشتی بریتانیابه دلیل نگنجاندن شیر‌ها و ویتامین‌های گیاهی در این طرح، «تبعیض‌آمیز» است.

انجمن خام‌گیاه‌خواری با انتشار نامه‌ای خطاب به خدمات بهداشتی بریتانیا اعلام کرد: «قانون از اعتقادات افراد وگان حمایت می‌کند، اما در ظاهر چنین به نظر می‌رسد که طرح کوپن «شروع سالم» می‌تواند غیرعامدانه تبعیض‌آمیز باشد. بسیار مهم است که همه مردم هر روز غذا‌های سرشار از کلسیم مصرف کنند و شیر‌های گیاهی غنی‌شده، نقش مهمی در تغذیه افراد وگان ایفا می‌کند».

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید