چرا خوردن سیب از پزشک بی‌نیازتان می‌کند؟

چرا خوردن سیب از پزشک بی‌نیازتان می‌کند؟

تنوع میکروبیوم (ریزاندامگان همزیست) برای داشتن معده‌ای سالم ضروری است و محققان می‌گویند در سیب‌های ارگانیک تنوع باکتریایی به مراتب بیشتر است.

کد خبر : ۷۱۶۸۸
بازدید : ۲۵۷۲۳
۱۰۰ میلیون باکتری در روز از پزشک بی‌نیازتان می‌کند
فرادید │ دانشمندان می‌گویند: ضرب‌المثل «خوردن یک سیب در روز از پزشک معافتان می‌کند»، ممکن است مربوط به باکتری‌های مفیدی باشد که سیب حمل می‌کند و در معده ساکن می‌شوند.

پروفسور گابریله برگ از دانشگاه «گراز» در اتریش که یکی از نویسندگان این پژوهش است می‌گوید: نتایج نشان می‌دهد، یک سیب معمولی بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری دارد. بعضی از این میکروب‌ها برای سالم نگه‌داشتن محیط معده یا میکروبیوم ضروری‌اند.

«محققان باکتری سیب‌هایی که از فروشگاه خریداری شده‌اند را با باکتری سیب‌های ارگانیک مقایسه کردند. در این پژوهش ساقه، پوست، گوشت، دانه و کاسه گل سیب را جداگانه مطالعه کردند.»

آیا غذای ارگانیک سالم‌تر است؟
اگرچه سیب‌های ارگانیک و غیرارگانیک هر دو تعداد باکتری‌های یکسان داشتند؛ دانشمندان دریافتند که در سیب‌های ارگانیک تنوع و تعادل باکتریایی بیشتر بود که به گفته آن‌ها این خاصیت سیب‌های ارگانیک را در مقایسه با سیب‌های غیر‌ارگانیک سالم‌تر و خوشمزه‌تر می‌کند.

تنوع میکروبیوم برای داشتن معده‌ای سالم ضروری است و محققان می‌گویند در سیب‌های ارگانیک تنوع باکتریایی به مراتب بیشتر است.

«سیب‌هایی که به‌صورت ارگانیک پرورش پیدا می‌کنند، تنوع باکتری‌هایی چشمگیری دارند. انتظار است این تنوع و تنوع رشد بی‌رویه گونه‌ها را محدود کند؛ تحقیقات گذشته نیز بین فراوانی باکتری‌های بیماری‌زای انسانی و تنوع میکروبیوم در تولیدات ارگانیک همبستگی منفی کشف کردند.»

به عبارت دیگر؛ هرچه رژیم غذایی متنوع‌تری داشته باشید، باکتری‌های مضر کمتری در شما شناسایی خواهد شد.

این پژوهش همچنین افرادی را که ادعا می‌کنند باچشیدن قادرند بین محصولات ارگانیک و معمولی تمایز قائل شوند، تبرئه می‌کند. برگ می‌گوید: میکروبی به نام «میتلوباکتریوم» - که معروف است به اینکه طعم ترکیباتی با طعم توت‌فرهنگی را بهتر می‌کند - در سیب‌های ارگانیک به وفور پیدا شد.

بریجیت واسرمن، از دانشگاه تکنولوژی گراز که هدایت این پژوهش را برعهده داشت گفت، قدم بعدی تعیین این نکته است که «تنوع میکروبیوم غذایی تا چه اندازه به تنوع میکروبی معده منجر شده و می‌تواند در بهبود سلامتی موثر باشد».

او همچنین گفت: این اطلاعات ممکن است روزی روی برچسب محصولاتی که افراد از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند درج شود.

«میکروبیوم و پروفایل آنتی‌اکسیدانی محصولات تازه روزی در کنار اطلاعات تغذیه‌ای مانند میزان ویتامین، ریزمغذی‌ها و مواد معدنی درج خواهد شد.»

منبع: گاردین
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید