خانواده حجازی: نمی توان تاریخ را تحریف کرد

یک روز پس از اکران عمومی مستند ' من ناصر حجازی هستم' در جشنواره سینما حقیقت وکیل امیر قلعه نویی با طرح شکایتی در دادسرای فرهنگ و رسانه منجر به لغو اکران این فیلم شد ولی خانواده مرحوم حجازی معتقدند که نمی توان اتفاقات رخ داده در زندگی ناصر حجازی را تحریف کرد .

کد خبر : ۷۱۸۳
بازدید : ۱۹۴۸
یک روز پس از اکران عمومی مستند ' من ناصر حجازی هستم' در جشنواره سینما حقیقت وکیل امیر قلعه نویی با طرح شکایتی در دادسرای فرهنگ و رسانه منجر به لغو اکران این فیلم شد ولی خانواده مرحوم حجازی معتقدند که نمی توان اتفاقات رخ داده در زندگی ناصر حجازی را تحریف کرد.

حبیب ایل بیگی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با تایید لغو اکران مستند حجازی به ایرنا گفت: دوشنبه شب نامه ای از شعبه 10 دادگاه کارکنان دولت مبنی بر جلوگیری از اکران عمومی فیلم «من ناصر حجازی هستم» دریافت کردیم و اجرای دستور قضایی برای ما الزامی بود.

ایل بیگی با اشاره به اینکه فیلم توقیف نشده است، افزود: با توجه به شکایتی که از این فیلم شده و تشخیص قاضی دادگاه، فعلا تا تشکیل دادگاه نهایی و اعلام حکم قطعی، اکران فیلم متوقف خواهد بود.

'بهناز شفیعی' همسر مرحوم ناصر حجازی در گفت و گو با ایرنا درباره لغو موقت اکران این فیلم ،گفت: مورد خاصی در مستند حجازی دیده نشده است و ما نمی توانیم تاریخ را منحرف کنیم ،زیرا با استناد به آرشیو و منابع تاریخی این فیلم ساخته شده است.

وی گفت: تاکنون نامه ای درمورد توقیف فیلم به دست خانواده حجازی نرسیده است ولی صحبت هایی مبنی بر توقیف را شنیده ایم.

شفیعی با اشاره به شکایت امیر قلعه نویی در رابطه با ساخت این فیلم گفت: هر کس اختیار خودش را دارد ولی ما این فیلم را با حضور سه وکیل حقوقی تماشا کردیم، ولی هیچ ایراد حقوقی درباره فیلم مطرح نشد.

همسر مرحوم حجازی در ادامه گفت: من سه بار این فیلم را دیده ام و از ساخت آن راضی هستم؛ با حساسیتی که عوامل ساخت و خانواده درباره تهیه این فیلم داشتند با دقت فراوان سعی در به تصویر کشیدن واقعیت های زندگی ناصر حجازی داشته ایم.

فیلم براساس واقعیات تاریخی ساخته شده است
سعید رمضانی داماد مرحوم حجازی نیز، گفت: این فیلم بر اساس مستندات تاریخی و واقعیات غیر قابل انکار زندگی مرحوم حجازی ساخته شده است و با حضور و نظر کارشناسان حقوقی برای اکران عمومی آماده شد.

وی گفت: فکر می کنم طرح شکایت از سوی قلعه نویی، نمی تواند جنبه حقوقی داشته باشد و مانند این است که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که سید مهدی رحمتی را از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته، چند سال بعد این اقدام خود را انکار کند.

رمضانی ادامه داد: در این فیلم صد دقیقه ای، تنها حدود یک درصد درباره قلعه نویی صحبت شده است و حتی نمی خواستیم که در این فیلم نامی از وی برده شود ولی با توجه به حساسیت ها و واقعیت های تاریخی، عوامل ساخت فیلم تاکید داشتند که روایت ها مستند باشد.

رمضانی که خود در زمان مربیگری ناصر حجازی یکی از بازیکنان تیم فوتبال استقلال بوده است، با انتقاد از طرح شکایت و توقیف اکران فیلم من ناصر حجازی هستم گفت: شاید چیزهایی از نظر شاکی در این فیلم وجود داشته باشد که او از طرح دوباره آن واهمه دارد.

وی با اشاره به اکران فیلم در جشنواره سینما حقیقت،افزود: مستند حجازی، مجوز پخش از وزارت ارشاد را داشت پس نباید موردی برای اکران عمومی داشته باشد.

داماد ناصر حجازی با بیان اینکه بهتر است که با واقعیت زندگی کنیم، گفت: مردم بهترین قاضی در این مورد خواهند بود و نمی توانیم با تحریف تاریخ بگوئیم که ناصر حجازی در زمان سرمربی گری اش در تیم ملی از ترکیب تیم کنار گذاشته نشده است.

رمضانی با طرح این سوالات که آیا قعله نویی دستیار ناصر حجازی نبوده است' و آیا 'این اتفاق در تاریخ باشگاه استقلال صورت نگرفته است'، ادامه داد: در این فیلم به مسائل بسیار مهم تر دیگری از جمله اینکه ناصر حجازی چه عناوینی را کسب کرد،چگونه با زندگی سختی که داشت به موفقیت دست یافت و چرا در مقطعی به بنگلادش هجرت کرد، اشاره دارد.

داماد حجازی با انتقاد از اظهارات وکیل قلعه نویی که توقیف اکران فیلم را بهترین کادو در شب تولد ناصر حجازی دانسته است،گفت: ایشان با این جمله به ناصر حجازی توهین کرده اند. این فیلم رکورد اکران را در جشنواره سینما حقیقت از آن خود کرد و این اتفاق نشان از اشتیاق مردم برای اطلاع از واقعیت های رخ داده در زندگی مرحوم حجازی دارد.

رمضانی با اشاره به پیگیری های خانواده مرحوم حجازی درباره لغو اکران مستند حجازی، گفت: با تهیه کننده فیلم و وکیل خانواده صحبت کرده ایم تا از طریق وزارت ارشاد موضوع را پیگیری کنیم. اگر حق با ما بود و فیلم به اکران رسید آن زمان از طریق قانون نسبت به هجمه ها و خساراتی که به ما وارد شده است اقدام خواهیم کرد و آنگاه وکیل آقای قلعه نویی باید درباره جمله خود نیز پاسخ مناسب داشته باشد.

مستند' من ناصر حجازی هستم' با حمایت خانواده مرحوم حجازی درباره وقایع و رویدادهای زندگی او به نویسندگی خسرو نقیبی، کارگردانی نیما طباطبایی و تهیه کنندگی امیر رفیعی تهیه و ساخته شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید