مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا

مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا

تسلا در سال ۲۰۱۲ با ساخت یک سدان الکتریکی نام خود را به عنوان تهدیدی جدی برای خودروسازان لوکس مطرح کرد و حالا قصد دارد این موفقیت را در بازار وانت‌ها تکرار کند.

کد خبر : ۷۱۸۴۲
بازدید : ۲۹۴۱۶
نمایش مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا
وانت الکتریکی فورد چند سال دیگر به بازار خواهد آمد
فورد وانت الکتریکی‌اش را نمایش داد
فورد با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی برای اولین بار نمونه‌ای آزمایشی از وانت الکتریکی خود را نمایش داد.

در این ویدیو فورد ابتدا به بیننده یادآوری می‌کند که وانت F۱۵۰ این کارخانه در ۴۲ سال گذشته محبوب‌ترین وانت آمریکا و پرفروش‌ترین ماشین در این کشور بوده و سپس با کشیدن ده واگن قطار به وزن بیش از ۵۵۰ تن، قدرت مدل الکتریکی این وانت را به رخ می‌کشد.

اما این ویدیو بیشتر از آن که بیانگر توانایی‌های فنی وانت فورد باشد، واکنشی رسانه‌ای به آمدن وانت الکتریکی کارخانه تسلا است که قرار است تا سه ماه دیگر رونمایی شود.

تسلا در سال ۲۰۱۲ با ساخت یک سدان الکتریکی نام خود را به عنوان تهدیدی جدی برای خودروسازان لوکس مطرح کرد و حالا قصد دارد این موفقیت را در بازار وانت‌ها تکرار کند.

نمایش مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا وانت الکتریکی فورد با همکاری کارخانه نوپای آمریکایی به نام ریویان ساخته می‌شود

ایلان ماسک، مدیر کارخانه تسلا ادعا می‌کند وانتش از لحاظ فنی از فورد F۱۵۰ بهتر است و شتاب و سرعتش شانه‌به‌‎شانه ماشین‌های اسپرتی مانند پورشه خواهد بود. او همچنین در یکی از توییت‌هایش ادعا کرده که وانت تسلا می‌تواند بیش از ۱۳۰ تن بار بکشد.

شاید همین توییت بهانه‌ای برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی فورد شد تا این کارخانه پیش‌دستی کرده و قبل از رونمایی از وانت تسلا، در حرکتی نمایشی فعالیت‌هایش در ساخت وانت الکتریکی را به مردم یادآوری کند.

فورد که محبوب‌ترین و پرسودترین محصول خود را در خطر می‌بیند، برای ساخت وانت‌های الکتریکی در شرکتی تازه‌وارد به‌نام ریویان سرمایه‌گذاری کرده و قرار است با فولکس‌واگن همکاری کند.
نمایش مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا
ماشین پس از پیاده شدن سرنشینان برای خود جای پارک پیدا می‌کند
پارکینگ ماشین‌های هوشمند
مرسدس-بنز برای فعالیت اولین پارکینگ ویژه ماشین‌های خودران مجوز رسمی دریافت کرده است.

ماشین در این پارکینگ پس از پیاده شدن سرنشینان با ارتباط با سیستم مدیریت پارکینگ برای خود جای پارک پیدا می‌کند و با درخواست راننده دوباره برای سوار کردن سرنشینان برمی‌گردد.

این پارکینگ در موزه مرسدس-بنز در شهر اشتوتگارت قرار دارد و با همکاری شرکت آلمانی بوش ساخته شده است.

مرسدس-بنز سه سال است برای ساخت این پارکینگ با شرکت بوش همکاری می‌کند. فعالیت آزمایشی پارکینگ سال گذشته آغاز شد، اما برای احتیاط یک راننده همیشه در ماشین حاضر بود. بعد از گرفتن مجوز فعالیت، ماشین‌ها بدون راننده حرکت خواهند کرد.

برای استفاده از این پارکینگ، ماشین باید تا سطح چهار خودران باشد. توانایی‌های ماشین‌های خودران در پنج سطح طبقه‌بندی شده که در سطح چهارم، ماشین به طور کامل در فضای محدود کنترل را در اختیار دارد. در حال حاضر توانایی خودران بیشتر ماشین‌ها در سطح دو است.

مرسدس-بنز برای نمایش این پارکینگ چند ماشین از کلاس E. خود را به نرم‌افزار‌های لازم مجهز کرده است.

نمایش مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا
آئودی Q۳ اسپرت‌بک با ب‌ام‌و X۴ و مرسدس-بنز GLC کوپه رقابت می‌کند

دردسر نامگذاری
عرضه ماشین‌های شاسی‌بلند تا حدی زیاد شده که بعضی از خودروسازان برای نامگذاری مدل‌های جدید خود به دردسر افتاده‌اند.

آئودی هفته گذشته از شاسی‌بلند تازه‌ای رونمایی کرد که براساس مدل Q۳ ساخته شده، اما فرم اسپرت‌تری دارد.

قاعدتا براساس شیوه نامگذاری محصولات آئودی، این ماشین باید Q۴ نامیده می‌شد، اما Q۴ قرار است نام شاسی‌بلند دیگری در کارخانه باشد که در آینده با قوای محرکه الکتریکی ساخته می‌شود.

به همین دلیل آئودی ناگزیر شده مدل جدید خود را با نام Q۳ و با پسوند اسپرت‌بک به بازار عرضه کند.

به نظر می‌رسد ب‌ام‌و هم با مشکلی مشابه روبرو است. هفته‌نامه اتواکسپرس گزارش کرده این کارخانه در فکر ساخت یک شاسی‌بلند جدید است که از بقیه مدل‌های شرکت کوچک‌تر خواهد بود.
نمایش مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا
مزدا ناگزیر شد نام شاسی‌بلند جدیدش را برخلاف قاعده همیشگی انتخاب کند

اتواکسپرس در گزارش خود نوشته، ب‌ام‌و که هفت مدل شاسی‌بلند با نام‌های X۱ تا X۷ در محصولات خود دارد، ناگزیر شده محصول جدید را برخلاف شیوه معمول نامگذاری خود، اربن کراس (Urban X) بنامد.

پیش از این مزدا هم برای نامگذاری شاسی‌بلند جدید خود، شیوه همیشگی خود را کنار گذاشت و به جای استفاده از یک عدد یک رقمی، محصول جدیدش را با نام CX-۳۰ به بازار عرضه کرد.

رونق بازار شاسی‌بلند‌های کوچک به حدی است که خودروسازان نمی‌توانند از منفعت آن چشم‌پوشی کنند. فروش در این بخش از بازار از ۹۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۱ به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده به حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برسد.

نمایش مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا
تولید مدل‌های زیان‌ده در زیرمجموعه داتسون متوقف خواهد شد

وضعیت قرمز
نیسان با اعلام کاهش شدید سود، اعلام کرد ده درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده و تولید مدل‌های زیان‌ده خود را متوقف خواهد کرد.

سود دومین خودروساز ژاپن در سه‌ماه اول سال ۲۰۱۸ با ۹۸.۵ درصد کاهش به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ین (حدود ۱۵ میلیون دلار) رسید.

از رونق افتادن ماشین‌های دیزل در اروپا، نداشتن مدل‌های شاسی‌بلند کافی در بازار آمریکا و کاهش رشد اقتصادی در چین از جمله دلایلی است که برای عملکرد ضعیف نیسان عنوان شده است.

نیسان همچنین با جنجال بازداشت و دادگاهی شدن مدیر سابق خود، کارلوس گون هم دست به گریبان است که ماه‌ها است شرکت را با بحران روبرو کرده است.

هیروتو سایکاوا، مدیر نیسان همزمان با اعلام وضعیت مالی شرکت گفت: ۱۲۵۰۰ کارگر و کارمند کارخانه تا سال ۲۰۲۳ اخراج خواهند شد.

نیسان همچنین با بازنگری در محصولات خود، تولید مدل‌های زیان‌ده را متوقف خواهد کرد. به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این مدل‌ها، ماشین‌های کوچکی باشد که در زیرمجموعه داتسون ساخته می‌شود.

نیسان محصولات ارزان‌قیمت خود را برای بازار آسیا و روسیه با نام داتسون به بازار عرضه می‌کند.
نمایش مدل الکتریکی پرفروش‌ترین ماشین آمریکا
بایک سال‌ها است محصولات بنز را در چین تولید می‌کند

بنز چینی‌تر شد
گروه خودروسازی پکن، بایک (BAIC) با خرید پنج درصد از سهام دایملر، دومین سهام‌دار بزرگ چینی کارخانه آلمانی شد.

بایک سال‌ها است شریک اصلی مرسدس-بنز در بازار چین است و محصولات بنز را در کارخانه‌هایش تولید می‌کند.

پیش از این کارخانه، لی شوفو، مدیر خودروسازی جیلی چین هم نزدیک به ده درصد از سهام دایملر را خریداری کرده بود. این سرمایه‌گذاری به همکاری دو شرکت برای ساخت خودرو‌های الکتریکی کوچک دایملر با مارک اسمارت منجر شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید