ویترین محصولات اپل در سال ۲۰۱۹

ویترین محصولات اپل در سال ۲۰۱۹

اپل احتمالا قابلیت لمس سه بعدی ۳ D. Touch را از مدل‌های جدید حذف کرده و دوربین سلفی آی‌فون‌های ۲۰۱۹ به قابلیت ضبط ویدئوی اسلو موشن مجهز خواهد بود.

کد خبر : ۷۱۹۱۵
بازدید : ۱۳۱۱۶
ویترین محصولات اپل در سال ۲۰۱۹
بسیاری چشم انتظار پاییز و معرفی آی‌فون‌های جدید اپل هستند هرچند شایعات حاکی از آن است که این گوشی‌ها تحولی انقلابی در بازار ایجاد نخواهد کرد. اپل همین هفته گذشته خبر داد که بخش ساخت مودم شرکت اینتل را که قادر به تولید چیپ‌های ۵ G. است حدود یک میلیارد دلار خریداری کرده، اما طبیعتا محصول مورد انتظار از این خرید پرسروصدا به این سرعت به بازار عرضه نمی‌شود. اما شایعات درمورد محصولات دیگر کامپیوتری و دیجیتالی زیاد است که در اینجا نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

آی‌فون‌هایی که پاییز می‌آیند
هر سال با نزدیک شدن به تاریخ عرضه محصولات جدید اپل، بازار شایعات و خبر‌های پیرامون آن‌ها داغ می‌شود. براساس گزارشی از ۹ to ۵ Mac که همین هفته منتشر شد، احتمالا امسال نیز باید منتظر چند مدل آی‌فون باشیم. به گفته برخی افراد نزدیک به این شرکت که معمولا هم پیش‌بینی‌هایشان درست از آب در می‌آید امسال هم سه آی‌فون خواهیم داشت.
بر اساس گزارش‌ها، این سه مدل دقیقا مشابه آی‌فون‌های سال ۲۰۱۸ هستند و حتی صفحه نمایش‌های مشابهی با آن‌ها دارند؛ یعنی اندازه‌های ۶/ ۵، ۱/ ۶ و ۵/ ۶ اینچی. حتی رزولوشن و تکنولوژی صفحه نمایش‌ها نیز ظاهرا عینا مشابه نسل قبلی است: صفحه OLED روی XS و XS Max و صفحه LCD روی مدل XR. سه مدل جدید، قابلیت Face ID خواهند داشت و دوربین سلفی آن‌ها به قابلیت True Depth مجهز خواهد بود.
تنها تفاوتی که در این گزارش به آن اشاره شده این است که اپل احتمالا قابلیت لمس سه بعدی ۳ D. Touch را از مدل‌های جدید حذف کرده و دوربین سلفی آی‌فون‌های ۲۰۱۹ به قابلیت ضبط ویدئوی اسلو موشن مجهز خواهد بود. در هیچ کدام از شایعات، از نحوه قرارگیری اسکنر‌های اثر انگشت در مدل‌های جدید، حرفی زده نشده است.

ظاهرا در هر سه آی‌فون امسال، جایگاه مربع‌شکل جدیدی برای قرارگیری دوربین در پشت دستگاه تعبیه شده است. در دو مدل XS و XS Max، در این قسمت علاوه بر لنز واید و تله فتو، یک سنسور جدید اولترا واید نیز تعبیه شده است. در گزارش جدید اشاره شده که در هر سه مدل جدید، قابلیت جدیدی به نام «Smart Frame» ارائه خواهد شد. قابلیتی که با استفاده از لنز جدید، می‌تواند محیط اطراف عکس انداخته شده را نیز ثبت کند.
این اطلاعات ظاهرا برای مدت محدودی ذخیره شده و کاربر اگر بخواهد می‌تواند برای ویرایش عکس خود به آن‌ها رجوع کند. گزارش جدید، وجود باتری بزرگ، پردازنده قدرتمند A. ۱۳ و قابلیت شارژ دوطرفه را نیز برای مدل‌های جدید تایید کرده است.
قابلیت شارژ دوطرفه (two-way charging) را در گوشی‌های سری Galaxy S. ۱۰ نیز دیده‌ایم. بر اساس این گزارش آی‌فون ۱۱ R. قرار است در دو رنگ جدید بنفش یاسی و سبز نیز عرضه شود، دو رنگ جدیدی که جایگزین رنگ زغالی و آبی سال گذشته خواهند شد. گوشی‌های جدید همچنین از یک کلید جدید برای ساکت کردن (Mute) بهره خواهند برد که در کناره دستگاه قرار دارد.

احتمالا به زودی تراشه‌های ۵ G. ساخت خود اپل را روی آی‌فون‌های آینده این شرکت خواهیم دید. همین حالا شایعه شده که در سال ۲۰۲۰ قرار است اولین نسل از آی‌فون‌های۵ G. یا تراشه‌های ۵ G. کوالکام عرضه شوند. اپل جدیدا اعلام کرده که برای خرید بخش مودم‌های شرکت اینتل، قراردادی با هزینه یک میلیارد دلار امضا کرده است.
این خبر درحالی منتشر شد که رابطه اپل و کوالکام-تولید‌کننده اصلی تراشه‌های آی‌فون‌های کنونی- مدت‌هاست که شکرآب شده است. اپل و کوالکام توافق‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن اپل می‌توانست از مودم‌های کوالکام، روی گوشی‌های خود استفاده کند. حالا با خرید بخش مودم‌های اینتل، احتمال اینکه مشارکت بین کوالکام و اپل پایان یابد، زیاد است.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
اپل به تازگی محصول جدیدی از سری مک‌بوک‌های خود معرفی کرده، اما احتمال اینکه تا پایان سال جاری، محصول دیگری از این سری عرضه کند را رد نکرده است. بر اساس گزارش وب‌سایت چینی The Economic Daily News، اپل در حال آماده شدن برای معرفی لپ‌تاپ ۱۶ اینچی جدید خود تا ماه اکتبر است که مجهز به صفحه نمایش ال‌سی‌دی ۱۹۲۰× ۳۰۷۲ پیکسل است.
از دیگر قابلیت‌های احتمالی این محصول، پردازنده بهتر و کیبورد جدیدی است که با استفاده از مکانیزم جدید scissor switch قرار است جایگزین کیبورد نه‌چندان خوشنام butterfly switch keyboard اپل شود. butterfly switch keyboard دردسر‌های زیادی برای اپل به وجود آورد. اما این ارتقا، قرار نیست ارزان تمام شود.
بر اساس گزارش جدید، قیمت مک‌بوک پروی جدید تا ۳هزار دلار خواهد رسید. در این گزارش همچنین اشاره شده که برای مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و صفحه رتینای مک‌بوک ایر نیز، قرار است به‌روزرسانی عرضه شود.

صفحه نمایش جدید اپل واچ
احتمالا اپل واچ سال آینده به صفحه نمایش متفاوتی مجهز می‌شود. گزارش دیگری در The Economic Daily News ادعا می‌کند که اپل قرار است صفحات نمایش OLED را کنار گذاشته و صفحات microLED را در اپل واچ سال آینده جایگزین کند. microLED، علاوه بر اینکه روشن‌تر است، در انرژی مورد استفاده دستگاه صرفه‌جویی کرده و عمر باتری را افزایش می‌دهد. عمر بیشتر باتری اپل واچ، می‌تواند اجرای برنامه‌های ردیابی خواب را برای این دستگاه ممکن کند.

یک سخت‌افزار جدید
دقیقا زمانی که گمان می‌کردیم، اپل توسعه عینک‌های واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده (AR/ VR) را متوقف کرده، نشانه‌هایی از ادامه این هدف نمایان شد. اپل اخیرا پتنتی از یک دستگاه ترکیبی به ثبت رسانده که متشکل از یک صفحه نمایش مجهز به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده و یک کنترل است.
این هدست، سنسور‌های مختلفی دارد که می‌تواند احساسات روی صورت انسان را تشخیص دهد. محیط اطراف کاربر نیز قابل تشخیص بوده و کنترل این دستگاه، حداقل به یک پردازنده مجهز خواهد بود. بر اساس گزارش‌ها، اپل قرار است تا سال ۲۰۲۰، هدست ترکیبی یا واقعیت افزوده خود را با صفحه ۸ K. عرضه کند.
اما گزارشی در DigiTimes منتشر شد که ادعا می‌کرد این پروژه متوقف شده، زیرا این محصول آماده نبوده است. این پتنت ثابت می‌کند که اپل هنوز هم به این حوزه علاقه‌مند است، اما تولید محصولی در این حیطه شاید کمی بیشتر از چیزی که پیش‌بینی شده بود، زمان ببرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید