راههای تقویت دستگاه ایمنی بدن

وقتی در بهترین حالت سلامتی خود قرار ندارید زندگی سخت می‌شود: انجام دادن کارهای روزمره، اهمیت دادن به خانواده و حتی لبخند زدن خیلی دشوارتر می‌شود.

کد خبر : ۷۲۲۱
بازدید : ۳۸۰۷

فرادید | وقتی در بهترین حالت سلامتی خود قرار ندارید زندگی سخت می‌شود: انجام دادن کارهای روزمره، اهمیت دادن به خانواده و حتی لبخند زدن خیلی دشوارتر می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از Prevention، وقتی که هوا سرد می‌شود، کارهای سادۀ زیر را انجام دهید تا خودتان را در طول فصل سرد سالم نگاه دارید:

ورزش منظم: وقتی که ورزش می‌کنید، آنتی‌بادی‌ها و سلولهای سفید خون سریعتر در بدنتان گردش می‌کنند، و این باعث ممانعت از بیمار شدن شما می‌شود. فقط زیادی جوگیر نشوید، وگرنه ورزش برایتان نتیجۀ عکس خواهد داشت. توصیه می‌شود که عصرها با یک دوست به پیاده‌روی بروید و از مناظر پاییزی لذت ببرید.

خوب غذا بخورید: آنتی‌بادی‌ها از پروتئین تشکیل شده‌اند، بنابراین خوردن غذاهای سرشار از پرئتین برای حفظ سلامتی و مدیریت وزن ضروری است. چه سر کار باشید و چه در راه، غذاهای فریز شده راه مناسبی است تا از اینکه مواد مغذی کافی به بدنتان خواهد رسید اطمینان حاصل کنید.

لباس مناسب بپوشید: چند لایه لباس بپوشید تا مطمئن شوید در هر دمایی هیچ وقت زیاد سرد یا زیاد گرمتان نخواهد شد. با این کار خوش‌تیپ‌تر هم می‌شوید.

آب بدنتان را تامین کنید: حتماً این را از دکترتان شنیده‌اید که حتماً مقدار زیادی مایعات باید بنوشید. سلولهای ایمنی بدن شما اگر بدنتان آب کافی نداشته باشد، نمی‌توانند با سرماخوردگی یا ویروس مبارزه کند.

از مکمل‌ها استفاده کنید: مکمل‌ها یا پروبیوتیکهای روزانه‌ای انتخاب کنید که ویتامین C و آنتی‌اکسیدانهای فراوانی داشته باشند که با مشکلات تنفسی‌ای که با سرد شدن هوا بروز می‌کنند، مبارزه کنید.

خانه‌ را تمیز نگاه دارید: وقتی که فرد بیمار به چیزی دست می‌زند، میکروبها تا 8 ساعت می‌توانند در سطح آن چیز زنده بمانند. در نتیجه، به طور منظم خانۀتان را تمیز کنید، به خصوص زمانی که یک نفر در خانۀتان بیمار است. ضمناً زیاد دستهایتان را بشویید.

از ناهار لذت ببرید و به خودتان برسید: وقتی که خوشحال هستید، استرس کمتری دارید و در کل بهتر از خودتان مراقبت می‌کنید. در هنگام ناهار وقت کافی بگذارید و غذایی بخورید که سوخت بدنتان را تامین کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید