پیکر بی‌جان فرناز دولتخواه در یخچال عروسک‌ها

پیکر بی‌جان فرناز دولتخواه در یخچال عروسک‌ها

پیکر فرناز در حوالی یخچال عروسک‌ها در منطقه‌ای بشدت ریزشی پیدا شده است. این مکان همان مختصات جغرافیایی را دارد که از ابتدا مشخص شده بود، ولی به علت پوشیده شدن با سنگ‌های ریزشی از دید نیرو‌های امدادی مخفی بوده است.

کد خبر : ۷۲۲۳۲
بازدید : ۱۹۴۹۳
پیکر بی‌جان فرناز در یخچال عروسک‌ها
جسد زنی که از ١٧ مردادماه در ارتفاعات دماوند ناپدید شده بود، پیدا شد. فرناز دولتخواه، زن ٣٩ ساله در مسیر بازگشت از قله دماوند در جبهه شمال شرقی دچار حادثه شد. پیکر این زن با تلاش نیرو‌های هلال‌احمر و بخش امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در ارتفاع ٥١٠٠ متری شناسایی شد.
آن‌طور که مسئولان امدادی اعلام کرده‌اند، محل قرارگیری پیکر این زن شرایط بسیار خطرناکی دارد و به همین دلیل نیرو‌های حاضر در محل در حال طراحی برنامه‌ای برای انتقال بدون ریسک جسد به پایین هستند.

بر اساس اعلام فدراسیون کوهنوردی، فرناز دولتخواه متولد تهران است. او ۳۹‌سال داشت و دارای دو فرزند است. این زن کوهنورد چندی پیش همراه گروهی بیست‌نفره برای صعود به قله دماوند از جبهه شمال شرقی اقدام کردند.
البته آن‌طور که مشخص است اعضای این گروه در قالب باشگاه معتبر کوهنوردی نبودند، اما ظاهرا فرناز در میانه راه به‌دلیل خستگی به همراه یکی از اعضای گروه کمی با فاصله از گروه اصلی به سمت پایین حرکت می‌کنند و در مسیر یخچال شمال شرقی دچار حادثه می‌شوند و سقوط می‌کنند.

حمید مساعدیان، رئیس بخش امداد و نجات و فدراسیون کوهنوردی در این‌باره گفت: «آن‌طور که همراه خانم دولتخواه به ما اعلام کرده، هر دو کوهنورد به دنبال سقوط مصدوم شدند. با وجود این، خانم دولتخواه اعلام می‌کند به دلیل جاماندن کوله باید دوباره به محل قبلی بازگردد.
به همین دلیل هم همراه خانم دولتخواه ایشان را رها می‌کند و به سمت پایان قله حرکت می‌کند که این اشتباه بزرگی بوده است.» به گفته مساعدیان، پیکر فرناز در حوالی یخچال عروسک‌ها در منطقه‌ای بشدت ریزشی پیدا شده است. این مکان همان مختصات جغرافیایی را دارد که از ابتدا مشخص شده بود، ولی به علت پوشیده شدن با سنگ‌های ریزشی از دید نیرو‌های امدادی مخفی بوده است.
مساعدیان درباره نحوه انتقال پیکر این زن کوهنورد هم توضیح داد: «با توجه به ریزشی‌بودن شدید محل و خطرات بیشتر برای امدادگران حاضر در منطقه، تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر و بخش جست‌وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی درصدد تنظیم برنامه فنی برای انتقال پیکر با کمترین ریسک خطر است و به امید خدا پیکر تا روز چهارشنبه به پایین کوه انتقال داده می‌شود.»

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر هم با اشاره به کشف جسد فرناز دولتخواه در ارتفاع ٥١٠٠ جبهه شرقی قله دماوند و اعزام نیرو‌های امدادی هلال‌احمر به این منطقه گفت: «پس از اعزام تیم‌های جست‌وجوی امداد کوهستان هلال‌احمر برای نجات کوهنورد مفقودی در دماوند، بعدازظهر دوشنبه دقایقی قبل از تاریکی هوا پیکر او پیدا شد و از صبح روز سه‌شنبه با وجود شرایط جوی نامطلوب، عملیات انتقال جسد به پایین آغاز شده است.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید