۲۳ هزار یورو؛ کاسبی مأموران قلابی

۲۳ هزار یورو؛ کاسبی مأموران قلابی

کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات مرد جوان، در بررسی‌های خود متوجه دزدی دیگری شدند که با همین شگرد انجام شده بود و سارقان در جریان آن ۱۰ هزار یورو سرقت کرده بودند.

کد خبر : ۷۲۳۱۸
بازدید : ۱۱۴۶۷
مأموران قلابی 23 هزار یورو دزدیدند
اعضای باند شش‌نفره سرقت مسلحانه که با سوءاستفاده از تجهیزات نظامی (اسلحه، بیسیم و دستبند) اقدام به سرقت مسلحانه از صرافی‌ها می‌کردند، دستگیر شدند.ساعت ۱۳ روز ۲۴ تیرماه مردی ۳۵ ساله در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از سرقت مسلحانه تحت عنوان مأمور به وسیله پنج مرد جوان ناشناس خبر داد و اعلام کرد دزدان ۱۳ هزار یورو و دو دستگاه تلفن همراه را از او دزدیدند.
مأموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان بعد از بررسی‌های اولیه پرونده را برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند.

شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت: حدودا ساعت ۱۲ ظهر بود که دو مرد تقریبا ۳۰ ساله با ظاهری بسیار موجه وارد صرافی من واقع در جمهوری شدند و گفتند به ۱۳ هزار یورو نیاز دارند. با صحبت‌هایی که شد برای اینکه وجه ارز را پرداخت کنند، توافق کردیم به بانکی در همان نزدیکی برویم.
پس از خروج از مغازه به اتفاق هر دو نفر به‌صورت پیاده به سمت بانک در حرکت بودیم که ناگهان سه نفر مرد جوان حدودا ۳۸ ساله با یک دستگاه خودروی سمند بژ رنگ پلاک شخصی به ما نزدیک شدند و جلوی من را گرفتند و با نشان‌دادن سلاح و بیسیم گفتند ما پلیس هستیم و شما به جرم قاچاق ارز بازداشت هستید. آن‌ها من را با تهدید سوار خودرو کردند و آن دو نفر دیگر سوار موتورسیکلت شدند و رفتند.

شاکی در ادامه توضیحات خود گفت: سارقان در خودرو از من پرسیدند چند سال در این کار هستی و چقدر پول جابه‌جا می‌کنی و ارز‌ها را کجا نگهداری می‌کنی. آن‌ها از من خواستند اشخاصی را که در کار قاچاق ارز هستند، معرفی کنم. حدود یک ساعت طول کشید تا به میدان جمهوری رسیدیم. سپس آن‌ها همه ۱۳ هزار یورو و دو دستگاه تلفن همراهم را از من گرفتند و من را پیاده کردند.

کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات مرد جوان، در بررسی‌های خود متوجه دزدی دیگری شدند که با همین شگرد انجام شده بود و سارقان در جریان آن ۱۰ هزار یورو سرقت کرده بودند. کارآگاهان با تجمیع هر دو پرونده دریافتند با اعضای باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه مواجه هستند.

دستگیری اعضای این باند سرقت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و تیمی مجرب به محل صرافی رفت. مأموران با رصد دوربین‌های مداربسته محل سرقت و محل رهاکردن شاکی موفق به شناسایی یکی از اعضای باند به‌نام «مهرداد» شدند و فهمیدند او در محدوده جوادیه راه‌آهن سکونت دارد.
با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، مهرداد روز ۲۲ مردادماه در عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و صراحتا به سرقت معترف شد و گفت: دزدی‌ها را به اتفاق چهار نفر دیگر از همدستانش که اهل یک منطقه هستند، انجام داده‌اند.

کارآگاهان به‌دنبال اعترافات مرد جوان، همه اعضای باند را در چند عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه یکی از سارقان تجهیزات پلیسی از قبیل: یک قبضه اسلحه کلت کمری، دو دستگاه بیسیم، یک رشته دستبند فلزی و تعداد ۱۶ فشنگ جنگی را کشف و ضبط کردند.

سارقان در تحقیقات صورت‌گرفته، به هر دو سرقت مسلحانه اعتراف کردند. مهرداد توضیح داد: یکی از دوستانم به‌نام رامین طراح این نقشه سرقت بود و به ما آموزش داد چگونه تحت عنوان مأمور سرقت مسلحانه انجام دهیم. با راهنمایی او تجهیزات پلیسی را از شهر‌های غربی کشور با پرداخت مبلغ هشت میلیون تومان تهیه کردیم و در اولین اقدام موفق به سرقت ۱۳ هزار یورو و در سرقت دوم موفق به دزدیدن مبلغ ۱۰ هزار یورو شدیم و وجوه سرقتی را بین خودمان تقسیم کردیم.
کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات سارقان بلافاصله رامین را در مخفیگاهش در همان محدوده دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند که این متهم نیز در بازجویی‌های صورت‌گرفته به جرمش اعتراف کرد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به دستگیری همه اعضای این باند سرقت مسلحانه و کشف وجوه سرقتی از حساب‌های بانکی و مستردکردن وجوه به شاکیان، همگی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی هستند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز به این نکته توجه کنند در صورت مواجهه با مأموران پلیس حتما کارت شناسایی پرسنلی و حکم مأموریت را از فرد مطالبه کنند، در صورت عدم شناسایی حتما با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا شاهد وقوع جرائمی از این دست نباشیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید