پیش‌بینی‌های تحلیلگران طلا

پیش‌بینی‌های تحلیلگران طلا

قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات روز گذشته با ۱۳ دلار کاهش، با قیمت ۱۵۰۹ دلار معامله شد. با این حال در ادامه روز، روند افزایشی را ادامه داد و به ۱۵۱۳ دلار رسید.

کد خبر : ۷۲۳۲۷
بازدید : ۹۲۷۴
براساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در شانزدهم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته‌جاری خوش‌بین بودند. اگرچه این خوش‌بینی در مقایسه با هفته‌های گذشته کمرنگ شده است.
قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات روز گذشته با ۱۳ دلار کاهش، با قیمت ۱۵۰۹ دلار معامله شد. با این حال در ادامه روز، روند افزایشی را ادامه داد و به ۱۵۱۳ دلار رسید.
از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت جهانی طلا در هفته‌های گذشته، تداوم موج‌های تنش در جنگ تجاری آمریکا و چین، افزایش نااطمینانی‌ها به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کندی رشد اقتصادی است. با این تفاسیر، طلا تلاش می‌کند در مسیر ثبت سومین هفته با تداوم افزایش قیمت باقی بماند.

دوراهی صعودی و نزولی اونس
به رغم پیش‌بینی روند صعودی هر دو گروه تحلیلگران وال‌استریت و معامله‌گران خرد مین‌استریت؛ اما به‌نظر می‌رسد تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی محتاطانه‌تری در مقایسه با ۲ هفته قبل به ثبت رسانده‌اند. افت محتمل قیمت طلا در یک سناریو کوتاه‎مدت است و به‌زودی این بازار به روند صعودی خود باز خواهد گشت.
آن هم به ترتیبی که بانک‌های مرکزی در جهان کماکان به دنبال کاهش ارزش پول باشند و به خریداری طلا ادامه دهند. هرگونه اقدامی در این زمینه به نفع بازار طلا است. از سوی دیگر یک سناریوی کاهشی با مدت بیشتر نیز وجود دارد.
برخی از سرمایه‌گذاران به‌زودی اقدام به فروش خواهند کرد. تفاضل قرارداد‌های خرید و فروش در بازار آتی طلا از چربش قرارداد‌های فروش حکایت دارد؛ بنابراین در بدترین حالت، فشار فروش همزمان اکثر این قرارداد‌ها می‌تواند منجر به افت چند ده دلاری طلا شود.

پیش‌بینی‌های احتیاطی تحلیلگران طلا
در نظرسنجی کیتکو، ۱۷ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد، افزایش قیمت و ۳ نفر معادل ۱۸ درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین ۴ نفر معادل ۲۴ درصد هیچ نظری در مورد تغییر در آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.
از سوی دیگر، از میان ۱۱۴۰ سرمایه‌گذار خرد مین‌استریت که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۸۱۵ رای‌دهنده، معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۶۸ نفر، معادل ۱۵ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۵۶ رای‌دهنده یا ۱۴ درصد نیز نظری در مورد تغییر روند قیمت طلا نداشتند.
در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین بودند. برای بسیاری از تحلیلگران، عامل اصلی افزایش قیمت طلا، بازده اوراق قرضه خواهد بود، روندی که پیش‌بینی نمی‌شود به‌زودی پایان یابد.
در جدیدترین نشانه‌ها از وقوع رکود، بازدهی اوراق خزانه با سررسید ۳۰ ساله برای نخستین‌بار در تاریخ به زیر ۲ درصد افت کرد. بازدهی این اوراق روز پنج‌شنبه هفته گذشته تا ۹۶/ ۱ درصد نزول کرد.
دوراهی صعودی و نزولی اونس
دوراهی صعودی و نزولی اونس
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید