سرقت میلیونی از پیرمردها در لباس امداد خودرو

سرقت میلیونی از پیرمردها در لباس امداد خودرو

از پرشیا کمتر سرقت نمی‌کردم. چون آن‌ها ضعیف هستند و در حسابشان هم پول زیادی نیست. عمدتا از پرشیا، سمند، ویتارا و... که مدلشان بالاست، سرقت می‌کردم.

کد خبر : ۷۲۴۱۳
بازدید : ۱۱۴۱۴
سرقت میلیونی از پیرمردها در لباس امداد خودرو
مردی که در پوشش امدادخودرو پیرمرد‌ها را فریب می‌داد و از آنان سرقت می‌کرد، بعد از دستگیری به جرائم سریالی خود اعتراف کرد. از حدود سه ماه پیش گزارش‌های متعددی به کلانتری عباس‌آباد ارجاع می‌شد مبنی بر اینکه فردی که خود را کارمند امدادخودرو معرفی می‌کند، دست به زورگیری از شهروندان می‌زند.
مال‌باختگان در اظهاراتی مشابه به مأموران پلیس اعلام کردند هنگام رانندگی با خودروهایشان ناگهان فردی با موتور و لباس امدادخودرو به آن‌ها مراجعه کرد و گفت: خودرویشان دارای نقض فنی است و باید در محل تعمیر شود.
این افراد نیز که عمدتا رانندگان مسن و دارای بیش از ۷۰ سال بودند، با اعتماد به لباس و تجهیزات این فرد در حاشیه خیابان توقف کردند و خودرو را برای تعمیر در اختیار متهم قرار دادند. همچنین معلوم شد متهم بعد از دست‌کاری قطعات خودرو به مال‌باختگان اعلام می‌کرد خودرو را تعمیر کرده و باید مبلغ ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب شرکت واریز کنند، اما با توجه به اینکه دریافت پول نقد برایش مقدور نیست، باید از طریق عابربانک این اقدام انجام و پول مستقیما به حساب شرکت واریز شود.
مأموران پی بردند این فرد، مال‌باختگان را به پای عابربانک می‌کشاند و در آنجا با توجه به کهولت سن و ناآشنایی این افراد با عابربانک موجودی حساب آن‌ها را بررسی می‌کرد و اگر داخل حساب بیش از سه میلیون تومان داشتند، رمز عابربانک را به دست می‌آورد و با تهدید گاز اشک‌آور اقدام به سرقت کارت می‌کرد و متواری می‌شد.
اما اگر مبلغ داخل کارت کمتر از سه میلیون بود، این فرد موجودی داخل آن را به حساب خود واریز می‌کرد و پس از تحویل کارت به مال‌باخته از محل متواری می‌شد.
این فرد هنگام قرارگرفتن در کنار دستگاه عابربانک طوری حرکت می‌کرد که امکان ثبت تصاویرش از سوی دوربین وجود نداشته باشد که همین موضوع شک مأموران را بر حرفه‌ای‌بودن سارق تشدید کرد.
در نهایت مأموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و بررسی تصاویر دوربین‌های سطح شهر موفق به شناسایی چهره این فرد شدند. چهره متهم با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار بررسی شد و سرانجام با شناسایی هویت دقیق متهم، اقدامات برای یافتن مخفیگاهش آغاز و این فرد اواخر هفته گذشته در خانه‌ای که در محدوده شهران داشت، شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.
متهم که ۳۲ ساله و دارای دو مورد سابقه کیفری به دلیل سرقت و مواد مخدر است، در همان بازجویی‌های اولیه با توجه به وجود ادله و حضور تعدادی از شکات به جرمش اقرار کرد و مدعی شد برای تأمین مخارج خانواده و هزینه اعتیادش دست به این کار زده است.

او گفت: در خیابان با موتورسیکلت پرسه می‌زدم، اگر خودرویی را می‌دیدم که راننده‌اش مسن است، می‌رفتم و مثلا می‌گفتم رادیاتورش سوراخ است. بعد از توقف خودرو راننده که من را با لباس امدادخودرو دیده بود، اعتماد می‌کرد و اجازه می‌داد مشکل را حل کنم. به‌محض اینکه کاپوت را بالا می‌زدم یک بطری آب که همراه داشتم روی رادیاتور می‌ریختم و به راننده می‌گفتم رادیاتورش سوراخ شده است و آب می‌دهد یا ماشین دود می‌کند.
از پرشیا کمتر سرقت نمی‌کردم. چون آن‌ها ضعیف هستند و در حسابشان هم پول زیادی نیست. عمدتا از پرشیا، سمند، ویتارا و... که مدلشان بالاست، سرقت می‌کردم. سرهنگ محمد احمدی، رئیس کلانتری عباس‌آباد، درباره اینکه آیا این فرد با شرکت‌های خودروسازی ارتباطی داشت یا خیر، گفت: در تحقیقات انجام‌شده از سوی پلیس مشخص شد متهم هیچ ارتباطی با شرکت‌های خودروسازی نداشت و فقط از آرم و لباس آن‌ها سوء‌استفاده کرده و با جعل این موارد دست به اقدام مجرمانه زده است.
وی درباره تعداد سرقت‌های انجام‌شده به وسیله این فرد در پوشش امدادخودرو، اظهار کرد: ۱۰ شاکی در محدوده کلانتری عباس‌آباد و ۱۷ شاکی در دیگر کلانتری‌ها و پلیس آگاهی تاکنون شناسایی شده‌اند که البته پیش‌بینی می‌شود تعداد شاکیان این فرد افزایش یابد؛ چراکه با توجه به تعداد کارت‌های عابربانک کشف شده از وی احتمالا افراد دیگری نیز قربانی این شیوه از سرقت شده‌اند.
رئیس کلانتری عباس‌آباد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیون تومان از سوی این فرد از شهروندان سرقت شده است، گفت: پرونده این فرد همچنان در حال رسیدگی است و اگر از شهروندان به این شیوه سرقت شده است، می‌توانند به کلانتری ۱۰۴ عباس‌آباد مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید