جوانی دوستش را به‌دلیل اختلاف مالی به آتش کشید

بنزین را روی مقتول ریختم و فندک را روشن کردم و او را به آتش کشیدم و متواری شدیم، قصدمان فقط زهرچشم‌گرفتن بود و فکر نمی‌کردیم با یک بطری کوچک حاوی بنزین شاهد فوت شود.

کد خبر : ۷۲۵۶۶
بازدید : ۱۱۴۱۱
جوانی که به‌دلیل اختلاف مالی با دوستش او را با بنزین به آتش کشید و به قتل رساند، به جرمش اعتراف کرد. شهروندان روز ۱۰ تیرماه در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر دادند وقوع آتش‌سوزی در پارک کودک به جراحت شدید جوانی حدودا ۳۰ ساله منجر شده است.

مأموران کلانتری خلیج فارس بعد از دریافت این خبر راهی محل حادثه شدند و مصدوم را با کمک اورژانس به بیمارستان شهدای هفتم‌تیر یافت‌آباد منتقل کردند. سپس به تحقیق از یکی از دوستان این فرد به نام شادمهر که شاهد عینی ماجرا بود، پرداختند.

شادمهر به مأموران گفت: با دوستم شاهد که مصدوم شده است، در پارک کودک نشسته بودیم که حدود ساعت ۱۲ ظهر دو نفر از دوستان مشترک ما به نام‌های سعید و محسن (۳۳ ساله) به سمت ما آمدند. سعید شروع به گفتگو با شاهد کرد که بعد از پنج دقیقه مشاجره بین این دو بالا گرفت. سعید می‌گفت: زود باش پولم را بده الان یک هفته است که امروز و فردا می‌کنی و شاهد از او فرصت می‌خواست.

شادمهر در ادامه گفت: همین که درگیری میان آن دو نفر بالا گرفت، ناگهان محسن از پلاستیکی که در دست داشت یک شیشه نوشابه حاوی بنزین را به سعید داد و او هم بنزین را بلافاصله روی شاهد ریخت و فندک را روشن کرد و شاهد را به آتش کشید و هر دو فرار کردند.
مأموران کلانتری پس از شنیدن اظهارات مرد جوان، اطلاعات به‌دست‌آمده را در اختیار بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران قرار دادند و دستگیری دو عامل حریق در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت هر دو متهم روز ۱۱ تیرماه شناسایی و دستگیر شدند. با انتقال سعید و محسن به کلانتری آن‌ها منکر دخالت در این ماجرا شدند و گفتند مصدوم در حال مصرف مواد مخدر بود که این اتفاق افتاد و سوختن او فقط یک حادثه بود. در حالی‌که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت، شاهد روز ۱۶ تیر به علت سوختگی ۵۰ درصدی جان باخت و پس از آن پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

متهمان باز هم منکر آتش‌زدن شاهد بودند تا اینکه کارآگاهان مدارکی را که علیه آن‌ها وجود داشت، ارائه دادند. دو متهم که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، روز دوشنبه هفته جاری لب به اعتراف گشودند.

سعید به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته قبل از حریق، من یک دستگاه گوشی موبایل هوشمند به ارزش تقریبی دو میلیون تومان به شاهد فروختم و قرار شد در چند روز آینده پول گوشی را پرداخت کند، ولی او از این کار طفره می‌رفت.
برای اینکه زهر چشمی از او بگیرم، روز حادثه به محسن گفتم یک بطری شیشه نوشابه پر از بنزین تهیه کند و با مقتول تماس گرفتم و پرسیدم کجاست. او گفت: در پارک کودک است. به اتفاق محسن راهی محل حادثه شدیم، با مقتول خوش‌و‌بشی کردیم و باب صحبت درباره گوشی را باز کردم.
بعد از گذشته چند دقیقه درگیری لفظی بالا گرفت و بلافاصله محسن بطری را به من داد. بنزین را روی مقتول ریختم و فندک را روشن کردم و او را به آتش کشیدم و متواری شدیم، قصدمان فقط زهرچشم‌گرفتن بود و فکر نمی‌کردیم با یک بطری کوچک حاوی بنزین شاهد فوت شود.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به انگیزه اختلاف شخصی و مالی با مقتول و ایجاد حریق عمدی منجر به فوت، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید