قتل پزشک زن ایرانی در سوئد با ۱۰ گلوله

قتل پزشک زن ایرانی در سوئد با ۱۰ گلوله

کشته‌شدن این زن به اعمال مجرمانه شوهرش مربوط است؛ زیرا در وهله اول، قاتل از مدت‌ها قبل طعمه‌اش را زیر نظر داشت و می‌دانست آن ساعت از روز در کجا حضور دارد.

کد خبر : ۷۲۶۳۶
بازدید : ۱۴۵۱۴
قتل پزشک زن ایرانی در سوئد با ۱۰ گلوله
پلیس سوئد در تلاش است ردی از قاتل زنی ایرانی که در یکی از خیابان‌های شهر مالمو با شلیک ۱۰ گلوله کشته شده، پیدا کند. سرنخ‌های اولیه نشان می‌دهد این زن قربانی اختلافات شوهرش با تبهکاران شده است.

زن ایرانی چند روز قبل در حالی که نوزاد دوماهه‌اش را در آغوش داشت، همراه شوهر سوئدی خود در خیابان سرگل منطقه ریبرش بوری شهر مالمو در حال قدم‌زدن بود که ناگهان مردی به آن‌ها نزدیک شد و شروع به تیراندازی کرد. مهاجم ناشناس ۱۰ گلوله به زن ۳۱ ساله شلیک کرد و به‌سرعت از محل گریخت.
افرادی که شاهد این صحنه بودند، به سمت زن تیرخورده دویدند و سعی کردند او را نجات دهند. آن‌ها پلیس و اورژانس را از این واقعه مطلع کردند.

لحظاتی بعد در حالی که همه در شوک به‌سر می‌بردند، صدای انفجار از خیابانی در همان نزدیکی شنیده شد. سرانجام امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند و زن جوان و نوزاد دوماهه‌اش را که بر اثر پرت‌شدن روی زمین زخمی شده بود، به بیمارستان رساندند، اما زن ایرانی جانش را از دست داد.

از سویی پلیس تحقیقات خود را درباره این جنایت آغاز کرد و فهمید فردی یک خودرو را در نزدیکی محل جنایت منفجر کرده است. به همین دلیل احتمال داده شد قاتل از این اتومبیل برای حضور در محل قتل استفاده و آن را منفجر کرده است تا همه سرنخ‌ها را از بین ببرد.

کارآگاهان ابتدا به بازجویی از شاهدان عینی پرداختند. آن‌ها توضیح دادند قاتل ماسک به صورت زده بود و لباس مشکی به تن داشت.

یکی از شاهدان گفت: قتل خیلی سریع اتفاق افتاد و همه ما شوکه شدیم، اما من توانستم از صحنه فرار قاتل فیلم بگیرم.

کارآگاهان این فیلم را به عنوان سرنخ در اختیار گرفتند و در ادامه به تحقیق درباره مقتول پرداختند. آن‌ها فهمیدند این زن یک ایرانی است که سال‌ها قبل به سوئد مهاجرت کرده و بعد از اتمام دوران تحصیل راهی لهستان شده و در آنجا پزشکی خوانده است. مقتول به‌تازگی به سوئد برگشته بود و دوران کارآموزی طبابت را سپری می‌کرد.

کارآگاهان جنایی همچنین به سرنخ مهمی نیز دست یافتند و فهمیدند شوهر او که مردی سوئدی است، از تبهکاران مشهور است. این مرد عضو باندی موسوم به «ام فالانگ» است که در سوئد خلاف‌های زیادی از جمله سرقت مرتکب شده‌اند، اما نکته مهم‌تری که در پرونده مرد تبهکار وجود داشت، سابقه او در دستبرد به بانکی در دانمارک بود.

مأموران پرونده این دزدی را در اختیار گرفتند و فهمیدند عده‌ای سارق حرفه‌ای در سال ۲۰۰۸ به بانکی در دانمارک دستبرد زدند و مبلغ ۱۰ میلیون دلار را غارت کردند. این دزدی بزرگ‌ترین جرم در تاریخ جنایی دانمارک محسوب می‌شود.

پلیس دانمارک آن زمان بعد از سرقت بزرگ تحقیقات گسترده‌ای را انجام داد تا اینکه بالاخره توانست اعضای گروه سرقت را شناسایی کند و به این ترتیب، ۱۴ متهم دستگیر شدند. روند بازداشت و محاکمه این متهمان دو سال طول کشید تا اینکه بالاخره سارقان در مجموع به صد سال زندان محکوم شدند که سهم شوهر زن ایرانی از این محکومیت هشت سال حبس بود.

متهمان در حالی به زندان افتادند که بخشی از پول‌های مسروقه هرگز پیدا نشد و آن‌ها نیز حاضر نشدند درباره این مبلغ توضیحی دهند.

شوهر زن ایرانی بعد از اتمام دوران محکومیت خود به سوئد بازگشت و باز هم به همدستی با تبهکاران ادامه داد. این در حالی بود که ماجرای سرقت از بانک دانمارک به‌تدریج رو به فراموشی می‌رفت تا اینکه دکتر ایرانی در خیابان هدف ۱۰ گلوله قرار گرفت.

کارآگاهان جنایی شهر مالمو با توجه به نحوه قتل به این نتیجه رسیده‌اند کشته‌شدن این زن به اعمال مجرمانه شوهرش مربوط است؛ زیرا در وهله اول، قاتل از مدت‌ها قبل طعمه‌اش را زیر نظر داشت و می‌دانست آن ساعت از روز در کجا حضور دارد.
دوم اینکه خونسردی او در شلیک گلوله‌ها و تبحرش در فرار و منفجرکردن اتومبیل نشان می‌دهد او خلاف‌کاری کاملا حرفه‌ای و خشن است. از سویی قاتل با اینکه می‌توانست شوهر این زن را هدف قرار دهد، به‌عمد همسر او را کشت و از این کار دو هدف را دنبال می‌کرد؛ اول اینکه همدست خود را سالم نگه دارد تا بتواند به خواسته‌ای که از او دارد، برسد و دوم اینکه با این جنایت به او نشان دهد در تهدیداتش جدی است و اگر این مرد تسلیم نشود، باز هم باید شاهد اتفاقات ناگوار باشد.

اکنون پلیس سوئد بعید نمی‌داند بخشی از مبلغ مسروقه از بانک دانمارک در اختیار شوهر مقتول باشد و تبهکاران در تلاش باشند این پول را از چنگ او دربیاورند. با این حال، شوهر مقتول تاکنون در این‌باره صحبتی با پلیس نکرده و ترجیح می‌دهد وانمود کند از علت قتل همسرش بی‌اطلاع است.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر تحقیقات جنایی درباره این پرونده ادامه دارد و این در حالی است که فیلم ضبط‌شده از صحنه قتل هنوز نتوانسته به کارآگاهان در شناسایی هویت قاتل کمک کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید