شرکت در مراسم محرم،شرط بخشش قاتل

شرکت در مراسم محرم،شرط بخشش قاتل

دوستم به من چاقو داد تا از خودم دفاع کنم، چون مقتول قوی‌هیکل بود و من نمی‌توانستم در برابرش مقاومت کنم. من یک ضربه به او زدم و همین ضربه باعث شد او کشته شود.

کد خبر : ۷۲۶۳۸
بازدید : ۱۲۰۹۹
پدر، قاتل فرزندش را به حرمت ماه محرم بخشید
مردی به احترام روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی قاتل فرزندش را بخشید و او را موظف کرد در مراسم عزاداری امام‌حسین (ع) شرکت کند تا ثوابش به روح فرزندش برسد.

این پدر که دو سال قبل فرزندش به نام حسین را از دست داده است، ابتدا برای قاتل فرزندش درخواست قصاص کرد، اما سرانجام تصمیم به گذشت گرفت و گفت: ارادتش به امام‌حسین (ع) دلیل این گذشت است.

دو سال قبل خبر درگیری میان چند جوان به مأموران پلیس تهران داده شد. بر اساس بررسی‌های مأموران، درگیری میان سه جوان اتفاق افتاده بود که دو نفر از آن‌ها راکب موتور بودند و یکی هم راننده ماشین پژو بود. با توجه به اینکه جوان پژوسوار مجروح شده بود، او را به بیمارستان انتقال دادند، اما تلاش پزشکان برای نجات جان جوان مجروح به جایی نرسید و او فوت شد.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی و آغاز تحقیقات مشخص شد دو راکب موتور به‌سمت مرد پژوسوار حمله کرده و او را با ضرب چاقو مجروح کردند. دو ضارب مورد بازجویی قرار گرفتند و یکی از آن‌ها به نام سینا قتل را قبول کرد.

او گفت: من و دوستم ساسان داشتیم با هم در خیابان می‌رفتیم که دختر موردعلاقه‌ام به نام مهتاب را دیدم که سوار ماشین مقتول شد. خیلی عصبانی شدم و هر چه مهتاب را صدا زدم، جواب نداد. من هم ماشین مقتول را دنبال کردم و جلویش پیچیدم.
قبل از اینکه با هم صحبت کنیم، درگیر شدیم من شیشه مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم. دوستم به من چاقو داد تا از خودم دفاع کنم، چون مقتول قوی‌هیکل بود و من نمی‌توانستم در برابرش مقاومت کنم. من یک ضربه به او زدم و همین ضربه باعث شد او کشته شود.

وقتی دوست متهم مورد بازجویی قرار گرفت، گفت: من ضارب نبودم و اصلا نمی‌دانم چرا درگیری آن‌قدر شدید شد. سینا حالت عادی نداشت و چاقو هم مال خودش بود شاید یادش نیست که می‌گوید من چاقو را به او دادم، چون مواد مصرف کرده بود.

او گفت: سینا مهتاب را خیلی دوست داشت. آن‌ها قرار بود با هم ازدواج کنند، اما نمی‌دانم چرا مهتاب چنین کاری کرد. مطمئنم مقتول هم از ماجرا خبر نداشت و اصلا شاید مهتاب را به عنوان مسافر سوار کرده بود، اما به هر حال، دیدن این صحنه خیلی حال سینا را بد کرد و او دست به چنین کاری زد.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. متهم در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و اولیای‌دم نیز درخواست صدور حکم قصاص کردند.
وقتی نوبت به متهم رسید، او گفت: من از کاری که کردم خیلی پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم. من نباید این کار را می‌کردم. اشتباه کردم. در درگیری مجبور شدم برای دفاع از خودم چاقو بکشم.

متهم یک بار دیگر آنچه اتفاق افتاده بود را توضیح داد و گفت: من فکر کردم مقتول به منظوری مهتاب را سوار ماشین کرده است، اما بعد متوجه شدم اشتباه کرده‌ام. من فقط می‌خواستم مهتاب از ماشین پیاده شود و به آن جوان گفتم به چه دلیل دختر مورد علاقه من را سوار کرده است، اما او حمله کرد و درگیری بالا گرفت.

هر چند سینا بار‌ها از پدر مقتول درخواست بخشش کرد، اما او قبول نکرد. تا اینکه چند روز قبل به دادگاه رفت و اعلام کرد از خون پسرش گذشته است. او گفت: اجداد من و بعد هم من و فرزندانم به امام‌حسین (ع) ارادت ویژه داریم و به‌همین‌خاطر هم من نام فرزندم را حسین گذاشتم.
تقدیر این بود که من داغ فرزند ببینم و می‌دانم اگر سینا قصاص شود، پسرم برنمی‌گردد و از حجم ناراحتی و رنج من کم نمی‌شود به مناسبت ایام محرم تصمیم گرفتم قاتل فرزندم را ببخشم. تنها شرطم این است که او در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا شرکت کند و پسرم را یاد کند تا ثواب این عزاداری و دعاکردن‌ها به پسرم برسد.

متهم بعد از اعلام رضایت به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. او اتهام را قبول کرد و گفت: باز هم قبول می‌کنم که من باعث مرگ حسین شدم. اما کاری که پدر حسین کرد، من را دگرگون کرده است. من جوانی ۲۸ ساله هستم که هرگز این بزرگواری را در زندگی‌ام ندیده بودم. انگار همه‌چیز برایم از ابتدا به وجود آمد و دوباره متولد شدم. من تا زمانی که زنده هستم خادم امام‌حسین (ع) می‌مانم و همه ثواب آن را تقدیم حسین و پدرش می‌کنم که اجازه زندگی دوباره به من داد.

قضات وارد شور شدند و متهم را به ۲۷ ماه حبس با درنظرگرفتن ایام بازداشت محکوم کردند. از آنجایی که متهم دقیقا ۲۷ ماه در زندان بود بنابراین دستور آزادی او صادر شد تا به خواسته پدر مقتول در مراسم عزاداری امام‌حسین (ع) شرکت کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید