هادی چوپان؛ قهرمان مستر المپیا، تاریخ‌سازی با ۸۰۰ میلیون بدهی

هادی چوپان؛ قهرمان مستر المپیا، تاریخ‌سازی با ۸۰۰ میلیون بدهی

خیلی‌ها فقط جایزه و افتخار و عنوان را می‌بینند، اما نمی‌دانند پشت آن چه روز‌ها و سال‌هایی سپری شده است. این جایزه شاید فقط هزینه‌های ویزا گرفتن را تا حدی پوشش دهد.

کد خبر : ۷۲۸۰۶
بازدید : ۱۹۴۸۸
'گرگ ایرانی': تا گردن بدهکارم
هادی چوپان، بدنساز، روز گذشته موفق شد در مسابقات "مستر المپیا " (آقای المپیا) مقام سوم را کسب کند. او تنها ورزشکار ایرانی است که توانسته است در رقابت‌های "مستر المپیا" عنوانی کسب کند.

او همچنین توانست در رای گیری مردم عنوان "قهرمان مردم" را به دست آورد. این جایزه از سال پیش به جوایز "مسترالمپیا" اضافه شده است. در این بخش از رقابت‌ها تماشاگران، بدنساز محبوب خود را انتخاب می‌کنند.

"مسترالمپیا" معتبرترین رقابت در رشته پرورش اندام است که در آن بهترین بدنسازان جهان با هم رقابت می‌کنند. این مسابقات امسال از ۱۲ تا ۱۵ سپتامبر در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد.

هادی چوپان بعد از کسب این پیروزی در مصاحبه با شبکه تخصصی پرورش اندام "ماسکیولار دیولپمنت" گفت که موفقیتش بدون کمک مربی و برادرانش میسر نبود. اما گرفتن ویزای آمریکا از قهرمانی برایش سخت‌تر بوده است.

او درباره اینکه در بخش نگاه مردم عنوان"قهرمان مردمی" را هم کسب کرده گفت: "قهرمانی دو نوع دارد یکی اینکه فقط کاپ می‌گیری که عمرش کوتاه است، اما نوع دوم زمانی است که در نگاه مردم قهرمان می‌شوی و این نوع قهرمانی تا ابد ماندگار است. "‌

جایزه مقام سومی هادی چوپان در این مسابقات ۱۰۰هزار دلار بوده است.
'گرگ ایرانی': تا گردن بدهکارم
آقای چوپان در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است که این جایزه تنها بخشی از هزینه‌های او را پوشش می‌دهد. او گفته است: " تاکنون ۱۵۰ هزار دلار هزینه کردم که توانستم بعد از ۴ سال ویزای آمریکا را بگیرم و در مسترالمپیا شرکت کنم.
هزینه‌های زیادی مربوط به بلیط، هتل و هزینه‌های سرسام‌آور دیگری را متحمل شده‌ام. در کنار آن ۵ سال زجر و سختی کشیدم تا به اینجا برسم. خیلی‌ها فقط جایزه و افتخار و عنوان را می‌بینند، اما نمی‌دانند پشت آن چه روز‌ها و سال‌هایی سپری شده است. این جایزه شاید فقط هزینه‌های ویزا گرفتن را تا حدی پوشش دهد. "

آقای چوپان از مسئولان فدراسیون بدنسازی هم گله‌مند است که هیچ کمکی به او نکرده‌اند. او می‌گوید که بابت هزینه‌های سفر خود به آمریکا حدود ۸۰۰ میلیون تومان بدهی بالا آورده است و " حالا تا گردن در بدهی هستم".

در ابتدا قرار بود آقای چوپان در بخش بدنسازان کمتر از ۹۶ کیلوگرم (۲۱۲ پوند) شرکت کند، اما تصمیم تغییر کرد و در بخش سخت‌تر این مسابقات یعنی در کلاس آزاد شرکت کرد یعنی بخشی که حریفان حرفه‌ای و بهترین‌های جهان حضور دارند.
آقای چوپان با اینکه ده کیلوگرم از حریفانش در بخش آزاد سبکتر بود، اما توانست رتبه سوم را از آن خود کند و مدال برنز ببرد.

هادی چوپان که در این مسابقات لقب "گرگ ایرانی" گرفته است به "ماسکیولار دیولپمنت" گفته است، چون به خودش و تیمش اطمینان کامل داشته است این تصمیم شجاعانه را گرفته که در بخش آزاد مسابقه دهد.

آقای چوپان می‌گوید مربی‌اش تصمیم خواهد گرفت که در مسابقات چطور ظاهر شود. او معتقد است این مسابقات اوج موفقیت نیست و موفقیت‌های بیشتری در انتظار است. هادی چوپان متولد ۱۳۶۶ است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا او از ۱۳ سالگی در سال ۱۳۷۹ ورزش بدنسازی را آغاز کرده است و در نوجوانی در کنار ورزش به عنوان گچکار کار می‌کرده است. او تا حالا موفق شده است مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس به دست آورد.

پیش از چوپان تنها ایرانی راه یافته به مسابقات «مستر المپیا» مرحوم بیت الله عباس پور بود که در نهایت به مقام هفدهم جهان دست یافت.
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید