پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸

پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸

۶۶ سال از انتشار «چشمهایش» می‌گذرد و چند نسل از کتابخوانان فارسی با داستان‌های علوی بزرگ شده‌اند. نخستین‌بار نیست که «چشمهایش» در طرح‌های تخفیف فصلی جزو صدرنشین‌هاست.

کد خبر : ۷۲۹۱۳
بازدید : ۱۱۰۰۱
مهرداد طبرسی | بیشتر از یک ماه از پایان طرح تابستانه کتاب می‌گذرد، اما روابط عمومی خانه‌کتاب به‌تازگی آمار پرفروش‌ترین کتاب‌های طرح را منتشر کرده است؛ آماری که از گستره و گوناگونی سلیقه کتابخوانان خبر می‌دهد.

در دوره‌های گذشته وقتی آمار پرفروش‌ترین‌های طرح تخفیف فصلی منتشر می‌شد، یکی، دو کتاب از نسل نو ناشران در میان آن‌ها به چشم می‌خورد، اما ظاهرا حالا کمی معادله تغییر کرده است.
درظاهر هر‌چه می‌گذرد، نسل تازه ناشران و کتابفروشان قدرت بیشتری پیدا می‌کنند؛ ناشرانی که ذیل عنوان مجمع ناشران انقلاب اسلامی به فعالیت می‌پردازند.

مسابقه‌های کتابخوانی و تبلیغ در صدا‌و‌سیما نیز ظاهرا به کمک آمده است تا به تثبیت هر‌چه بیشتر نسل نو ناشران کمک کند. نمی‌توان شمار مخاطبان گسترده طیف تازه را انکار کرد، اما کاش آن‌ها در شرایطی برابر به رقابت با ناشران دیگر می‌پرداختند.
تابستانه کتاب ۹۸ با شعار «کتاب؛ همنشین دلنشین» از ۲۵ تیر تا ۳ مرداد در تهران و شهرستان‌ها برگزار شد و در مجموع بیشتر از ۴۸۰ هزار کتاب به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان به فروش رسید. نگاهی به پرفروش‌ترین‌های تابستانه ۹۸ کرده‌ایم.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
همچنان آقابزرگ
شاهکار بزرگ علوی بر صدر نشسته است تا معلوم باشد همچنان کتابخوانان ایرانی کلاسیک‌های فارسی را می‌خوانند. ۶۶ سال از انتشار «چشمهایش» می‌گذرد و چند نسل از کتابخوانان فارسی با داستان‌های علوی بزرگ شده‌اند. نخستین‌بار نیست که «چشمهایش» در طرح‌های تخفیف فصلی جزو صدرنشین‌هاست.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
در میان کلاسیک‌ها
اگر بخواهیم از میان نویسندگان نسل دهه ۶۰ یک نویسنده و یک رمان را انتخاب کنیم که به جمع نویسندگان بزرگ معاصر راه یافته و کتابش را دیگر باید جزو کلاسیک‌های فارسی قلمداد کرد، آن یک نفر عباس معروفی و کتاب «سمفونی مردگان» است.

رفع توقیف چندساله «سمفونی مردگان» با آغاز طرح‌های تخفیف فصلی همراه بود و از آن زمان تا به امروز کتاب عباس معروفی اغلب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های طرح‌های تخفیف فصلی بوده است.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
تنها نماینده شعر
هیچ‌کدام از طرح‌های تخفیف فصلی نبوده است که یکی از کتاب‌های فاضل نظری جزو پرفروش‌های آن نباشد. غزل‌های فاضل نظری طیف‌های گوناگون دوستداران غزل امروز فارسی را شیفته خود کرده است. البته نباید طراحی و تبلیغ و ارائه درست کتاب‌های او را در پرفروش‌شدن آن‌ها بی‌تأثیر بدانیم. با این همه فاضل نظری یک‌تنه بار شعر را در میان پرفروش‌ها به دوش می‌کشد.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
آقای مجری در مقام نویسنده
ظاهرا وحید یامین‌پور در ایام فراغت از اجرای برنامه‌های جنجالی در صدا‌و‌سیما حالا بیشتر تلاش می‌کند سابقه نویسندگی برای خودش ترتیب بدهد. «نخل و نارنج» روایت داستانی او از زندگی شیخ مرتضی انصاری، فقیه بزرگ قرن گذشته است. برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی و حمایت‌ها و عرضه گسترده کتاب‌های وی نیز در پرفروش‌شدن آن بی‌تأثیر نبوده است. «نخل و نارنج» در کنار «ماجرای فکر آوینی» دیگر اثر وحید یامین‌پور در نمایشگاه کتاب در فهرست پرفروش‌ها قرار داشت.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
عاشقانه و ناآرام
«یادت باشد» یکی دیگر از کتاب‌هایی است که به لطف نسل نو مخاطبان کتاب‌های مذهبی و انقلابی پرفروش شده است؛ داستان زندگی حمید سیاهکلی، شهید مدافع حرم، که از زبان همسر او روایت می‌شود و تصویر متفاوتی را از یک زندگی عاشقانه پیش چشم می‌گذارد. استقبال خوانندگان مذهبی از این کتاب کم‌نظیر بوده است و به‌نظر می‌رسد کتاب حالا‌حالا‌ها در میان پرفروش‌ها خواهد بود.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
همیشه صدرنشین
«سلام بر ابراهیم» نخستین کتاب ناشران انقلابی است که در دوره‌های گذشته نیز جزو فهرست پرفروش‌ها بوده است. داستان زندگی ابراهیم هادی، قهرمان جوان کشتی که به جبهه می‌رود و شهید می‌شود؛ کتابی که آنقدر خواندنی است که ده‌ها بار تجدید چاپ شده است.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
شاعر شبانه‌ها و عاشقانه‌ها
عاشـــقانه‌ها همیشه مخاطب داشته است و چه عاشقانه‌ای بهتر از نامه‌های احمد شاملو به آیدا سرکیسیان. «مثل خون در رگ‌های من» در روز‌هایی که شاید دیگر شعر شاملو مثل گذشته‌ها نمی‌فروشد، از نخستین روز‌های انتشار تا امروز از صدرنشینان فهرست پرفروش‌های کتاب بوده است تا نشان دهد عاشقانه‌های ناب همچنان می‌تواند چشم مخاطبان را بگیرد؛ خاصه اگر از زبان سراینده جاودانه‌ترین عاشقانه‌های معاصر باشد.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
آرام و عاشقانه
در دهه‌های‌۶۰ و ۷۰ نویسندگان و جامعه روشنفکران توجه چندانی به نادر ابراهیمی نمی‌کردند، اما مخاطبان ایرانی در سال‌های بعد نادر ابراهیمی را کشف کردند و کتاب‌های او بار‌ها تجدید چاپ شدند. حالا سال به سال شمار مخاطبان نویسنده و کارگردان فقید ایرانی بیشتر می‌شود. «یک عاشقانه آرام» همیشه در صدر کتاب‌های محبوب نادر ابراهیمی است.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
از شبکه‌های اجتماعی
«قهوه سرد آقای نویسنده» نیز در میان پرفروش‌هاست تا نویسندگان شبکه‌های اجتمــاعی همچنان نمــاینده‌ای در میان پرفـــروش‌ها داشته باشند. کتاب روزبه معین بیشتر از هر چیز مدیون ارائه و معرفی در شبکه‌های اجتماعی است؛ نویسنده‌ای که در بازار کتاب مخاطبی نداشت و مخاطبانش از شبکه‌های اجتماعی می‌آمدند. پرفروش‌بودن کتاب در سال‌های گذشته سبب شد تا خوانندگان دیگر نیز به کتاب توجه کنند و روزبه معین نیز در میان صدرنشین‌ها بماند.
پرفروش‌ترین کتاب‌های تابستان ۹۸
پر‌کردن جای خالی
در دوره‌های گذشته «طریق بسمل‌شدن» و «بیرون در» محمود دولت‌آبادی در میان کتاب‌های پرفروش قرار داشت، اما حالا «جای خالی سلوچ» جای آن دو را گرفته است. کتابخوانان دوست دارند اثری از محمود دولت‌آبادی را بخوانند و «جای خالی سلوچ» به‌عنوان یکی از آثار مهم آقای نویسنده که برخلاف دیگر آثارش چندان قطور نیست، همیشه گزینه مناسبی است.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید