قدرتمندترین کامپیوتر اپل

قدرتمندترین کامپیوتر اپل

اکنون اپل می‌گوید کامپیوتر جدید، مانند مدل قبلی، در ایالات متحده ساخته خواهد شد. این بیانیه در حالی است که شایعاتی مبنی بر انتقال احتمالی روند ساخت و ساز کامپیوتر‌ها به چین وجود داشت.

کد خبر : ۷۳۰۴۱
بازدید : ۱۳۱۶۸
اپل قدرتمندترین کامپیوتر خود را می‌سازد
اپل می‌گوید مک پرو جدید، قدرتمندترین کامپیوتر خود را در تگزاس خواهد ساخت. از این کامپیوتر محبوب در کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان اپل کمی پیشتر در سال جاری میلادی رونمایی شد. در این رونمایی در کنار طراحی عجیب، آنچه جلب توجه می‌کرد، قیمت‌های بالای لوازم جانبی آن، از جمله یک پایه ۹۹۹ دلاری برای نصب صفحه نمایش بود.

این اولین مک پرو از سال ۲۰۱۳ تا کنون است.. مک پرو آن سال به «سطل‌آشغال» معروف شد و هرگز از طرف اپل در طول این سال‌ها به‌روز‌رسانی نشد.

اکنون اپل می‌گوید کامپیوتر جدید، مانند مدل قبلی، در ایالات متحده ساخته خواهد شد. این بیانیه در حالی است که شایعاتی مبنی بر انتقال احتمالی روند ساخت و ساز کامپیوتر‌ها به چین وجود داشت.

اپل به طور خاص از دولت ترامپ تشکر کرد که کمک کرده است بعضی از مواد مورد نیاز از تعرفه‌های گمرگی «مستثنی» شوند، که از قرار معلوم بخشی از مجادله فعلی میان ایالات متحده و چین بر سر تعرفه‌های گمرکی است.

اپل در این بیانیه نوشت: «امکان ساخت مک پرو در ایالات متحده از طریق استثنای دولتی تعرفه بر محصولاتی که اپل برای بعضی از محصولات خاص دریافت می‌کند، ممکن شد».

در ماه ژوئیه دونالد ترامپ گفته بود که اپل هیچ‌گونه استثنایی بر تعرفه‌ها برای قطعات مورد نیاز مک پرو دریافت نخواهد کرد. او نوشت: «اپل برای قطعات مک پرو که در چین ساخته می‌شود، از تعرفه‌ها مستثنی نخواهد شد. همه قطعات را در آمریکا بسازید و تعرفه پرداخت نکنید».

او گفت: «مک پرو قدرت‌مندترین کامپیوتر اپل تا به امروز است و ما مفتخریم که آن را در شهر آستین ایالت تگزاس بسازیم. ما از دولت برای حمایت و ممکن سازی این فرصت تشکر می‌کنیم. ما عمیقا به قدرت خلاقیت و نوآوری آمریکایی باور داریم به همین خاطر تمام محصولات اپل در آمریکا طراحی و مهندسی می‌شوند.
ما از قطعات ساخته شده در ۳۶ ایالت کشور استفاده می‌کنیم و حامی ۴۵۰ هزار شغل عرضه‌کنندگان آمریکایی خود هستیم و همچنین در صددیم این روند را گسترش دهیم».

این شرکت هنوز تاریخ دقیق فروش کامپیوتر جدید را اعلام نکرده است. هنگام رونمایی در ماه ژوئن فقط گفته شد «در پاییز» برای فروش ارائه خواهد شد و وبسایت اپل هم هنوز همان زمان را ذکر کرده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید