درگیری خونین میان پلیس و سارقان

درگیری خونین میان پلیس و سارقان

درگیری آن‌ها ادامه داشت تا اینکه شاهرخ پشت فرمان پژو نشست تا فرار کند در این هنگام مأموران از آن‌ها خواستند که اسلحه کلاشنیکف را پس بدهند و فرار کنند.

کد خبر : ۷۳۰۶۱
بازدید : ۱۱۳۹۴
درگیری خونین میان پلیس و سارقان
جدال مسلحانه و خونین دو مأمور پلیس با مردان ناشناس در یکی از کوچه‌های بن‌بست پایتخت سرانجام با مرگ یکی از متهمان و مجروح شدن سرباز کلانتری پایان یافت.
ساعت ۷ صبح ۲۲ شهریور مأموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب هنگام گشت در مقابل بیمارستان امام خمینی به رفتار و ظاهر عجیب مردی میانسال مشکوک شدند. وی از یک خودروی پژو پیاده و وارد بیمارستان شد. مأموران که به او مشکوک شده بودند با این احتمال که او قصد سرقت یا کیف قاپی از همراهان بیماران را دارد به سراغ او رفتند.
اما مرد ناشناس با دیدن مأموران پا به فرار گذاشت. این فرار چند لحظه بیشتر طول نکشید و مأموران کلانتری موفق شدند او را دستگیر کنند.

همزمان با دستگیری شاهرخ و انتقال وی به خودروی پلیس ناگهان سرنشین دیگر خودروی پژو متواری شد. مأموران که متوجه فرار مرد پژو سوار شده بودند، با این احتمال که با دو سارق رو به رو هستند به تعقیب خودروی پژو پرداختند.

۲۰ دقیقه تعقیب و گریز
مأموران پس از ۲۰ دقیقه تعقیب پژو وقتی راننده وارد کوچه بن‌بستی شد وی را در محاصره خود قرار دادند، اما این پایان ماجرا نبود و راننده که خود را در دام پلیس می‌دید از ماشین پیاده شد و درحالی که چاقویی به‌دست داشت به‌سمت سرباز کلانتری حمله کرد. در این میان مأمور درجه دار کلانتری نیز اسلحه به‌دست از خودروی پلیس پیاده شد و به کمک سرباز همکارش آمد.

دو مأمور کلانتری به متهم هشدار می‌دادند که خود را تسلیم کند، اما حامد - راننده پژو- بدون توجه به اخطار‌های آن‌ها سعی داشت راهی پیدا کند تا همدستش را نیز که داخل خودروی مأموران گرفتار شده بود نجات دهد.

درگیری خونین
در حالی که جدال سختی میان مأموران و متهمان برپا بود ناگهان حامد با چاقو به سرباز کلانتری حمله کرد و ضربه‌ای به او زد. سرباز جوان چند قدمی از آن‌ها فاصله گرفت، اما برای کمک به همکارش و جلوگیری از فرار متهمان در حالی که زخمی شده بود به سختی خود را سرپا نگه داشت.

در همین هنگام حامد اسلحه کلاشنیکف سرباز کلانتری را که زیر صندلی راننده بود برداشت و به سمت خودرو فرار کرد. شاهرخ نیز با استفاده از این موقعیت از داخل خودروی پلیس پیاده شد و در حالی که سوئیچ خودروی مأموران را بر می‌داشت خود را به خودروی پژو رساند. سرباز جوان که با این صحنه رو‌به‌رو شد به‌سمت شاهرخ رفت تا سوئیچ را از او بگیرد. اما شاهرخ این بار با چاقو به او حمله کرد.

درگیری آن‌ها ادامه داشت تا اینکه شاهرخ پشت فرمان پژو نشست تا فرار کند در این هنگام مأموران از آن‌ها خواستند که اسلحه کلاشنیکف را پس بدهند و فرار کنند. اما حامد بی‌توجه به درخواست مأمور پلیس خودرو را روشن کرد که مأمور درجه‌دار به ناچار دست به اسلحه شده و به سمت حامد تیراندازی کرد. بر اثر این تیراندازی حامد روی زمین افتاد و شاهرخ سوار بر خودروی پژو سعی داشت به تنهایی از محل فرار کند.

او چندین بار با خودروی پلیس تصادف کرد و سعی داشت که راه را باز کند تا از کوچه بن‌بست فرار کند. مأمور کلانتری نیز که با چنین صحنه‌ای مواجه شده بود بعد از چند بار اخطار و دستور ایست به سمت شاهرخ نیز شلیک کرد.

به‌دنبال این تیراندازی حامد کشته و شاهرخ مجروح شد و بلافاصله گزارش این حادثه به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. بدین ترتیب بازپرس غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور انتقال شاهرخ به بیمارستان و تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.

در تحقیقات اولیه به دستور بازپرس جنایی، مأموران به بازبینی فیلمی که یکی از شاهدان ماجرا ثبت کرده بود، پرداختند و بازبینی دوربین‌ها اظهارات مأموران را تأیید کرد.

ادعای عجیب سارق
کارآگاهان برای بازجویی به سراغ شاهرخ که بهبودی نسبی پیدا کرده بود رفته و تحقیقات از او صورت گرفت.
وی در تحقیقات گفت: ۲۰ سالی می‌شود که با حامد دوست هستم. او سابقه سرقت داشت، اما سابقه‌های من درگیری و اعتیاد بود و اصلاً در کار سرقت نیستم. روز حادثه به غرب تهران رفتیم و از پاتوقی که سراغ داشتیم مواد مخدر تهیه کردیم. بعد به‌سمت بیمارستان آمدیم و در اطراف آنجا مواد را مصرف کردیم.
من نیاز به سرویس بهداشتی پیدا کردم و از حامد خواستم چند دقیقه‌ای در مقابل بیمارستان توقف کند تا به داخل بیمارستان بروم و از سرویس بهداشتی آن استفاده کنم. در همین هنگام بود که مأموران به ما مشکوک شدند.

تحقیقات در رابطه با اظهارات متهم به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید