عاقبت تلخ دوستی اینترنتی

عاقبت تلخ دوستی اینترنتی

اعتماد او را جلب کردم و بار‌ها برایش عکس‌هایم را فرستادم تا اینکه با ارسال بدافزاری توانستم سیستم رایانه‌ای او را هک و به اطلاعات شخصی و خانوادگی او دسترسی پیدا کنم.

کد خبر : ۷۳۱۷۷
بازدید : ۱۱۸۹۸
عاقبت تلخ دوستی اینترنتی برای زن جوان
فردی که با سوءاستفاده از اعتماد دوستش رایانه او را هک و از وی اخاذی می‌کرد، به دام افتاد.زنی ۳۰ ساله ساکن شرق تهران شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی ایمو با فردی ناشناس آشنا شد.
آن شخص بعد از جلب اعتماد شاکی تعدادی از تصاویر شخصی و محرمانه او را گرفت و در قبال آن تعدادی از تصاویر خودش را ارسال کرد تا بتواند اعتماد او را بیشتر جلب و نقشه‌های بعدی خود را عملی کند.

شاکی در اظهارات خود گفت: با گذشت چند ماه از دوستی ما متهم یک نرم‌افزار کاربردی برایم فرستاد که با تعریف از خدمات متنوع نرم‌افزار آن را در رایانه شخصی‌ام نصب کردم، غافل از اینکه این نرم‌افزار اطلاعات داخل گوشی همراهم را به سرقت می‌برد. پس از مدتی متوجه شدم همه برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی من به وسیله آن شخص هک شده و او به همه عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات شخصی و خانودگی من دسترسی پیدا کرده است.
شاکی در ادامه گفت: آزار و اذیت آن فرد از اینجا شروع شد و او چهره واقعی‌اش را نشان داد. از آن پس با ارسال تصاویر و فیلم‌های شخصی‌ام از من اخاذی می‌کرد. چند بار درخواست‌هایش را انجام دادم، اما او هر بار درخواست دیگری داشت تا اینکه از من خواست از خودم فیلم آزاد تهیه کنم و برایش بفرستم.
به محض اینکه اعتراض می‌کردم، به انتشار فیلم‌های خصوصی‌ام تهدید می‌کرد و چند بار هم از من مبالغی گرفت، ولی دست از اخاذی و مزاحمت بر نداشت و مدام از من درخواست پول می‌کند.

بررسی پرونده با توجه به اهمیت موضوع، در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و مأموران تجسس‌های خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند. پس از بررسی‌های فنی و پلیسی، محل اختفای متهم در غرب تهران شناسایی شد. متهم پس از هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و به مقر پلیس انتقال یافت.
سپس در سیستم رایانه‌ای او بدافزار هک و همه فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی شاکی مشاهده شد. متهم پس از مواجهه با شاکی لب به اعتراف گشود و گفت: با هدف اخاذی و کسب درآمد نامشروع با شاکی ارتباط دوستانه برقرار کردم. پس از مدتی رابطه دوستانه و سالم، اعتماد او را جلب کردم و بار‌ها برایش عکس‌هایم را فرستادم تا اینکه با ارسال بدافزاری توانستم سیستم رایانه‌ای او را هک و به اطلاعات شخصی و خانوادگی او دسترسی پیدا کنم.
سپس شروع به تهدید و اخاذی کردم. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: اعتماد بیجا و کورکورانه کاربران به ایجاد دردسر و ناراحتی برای آن‌ها منجر می‌شود، اما افرادی که پا را از قانون فراتر بگذارند و به‌دنبال منافع شخصی و غیراصولی و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضای مجازی باشند، قطعا با برخورد پلیس و دستگاه قانون‌گذار مواجه می‌شوند.
سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد: این روز‌ها به‌دلیل گسترش ارتباطات مجازی، شکل‌گیری روابط دوستانه و عاشقانه رشد فزاینده‌ای داشته است. حال آنکه هر نوع رابطه‌ای در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی به دنبال داشته باشد.
هر چند استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب‌ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است در کنار استفاده مطلوب از آن با رعایت برخی آداب از سوء‌تفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا بکاهیم همان‌طور که برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از این امر مستثنا نیستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید