بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر مغز

بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر مغز

مغز برای ارائه عملکرد درست و حفظ سلامت خود به اسید‌های چرب امگا و به طور خاص اسید‌های چرب امگا ۳ نیاز دارد.

کد خبر : ۷۳۲۴۶
بازدید : ۱۳۳۶۳
بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر مغز
مغز انسان تقریبا ۶۰۰ کیلوکالری در روز صرف می‌کند که حدود ۳۰ درصد از کل کالری روزانه مورد نیاز یک فرد عادی است.یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده مغز انسان چربی است. با این وجود، چربی مغز در درجه نخست به‌عنوان یک منبع انرژی استفاده نمی‌شود و در واقع بخشی از ساختار آن است.
مغز برای ارائه عملکرد درست و حفظ سلامت خود به اسید‌های چرب امگا و به طور خاص اسید‌های چرب امگا ۳ نیاز دارد.

چربی‌های مغز توسط سلول‌های این بخش از بدن به‌دقت انتخاب می‌شوند. از بین آنها، کلسترول یکی از گزینه‌های کلیدی است که برای بسیاری از عملکرد‌های مغز، ازجمله حافظه و یادگیری نیاز است. سلول‌های مغز خودشان کلسترول تولید می‌کنند.
از این رو معمولا کمبود این چربی وجود ندارد. اما مغز برای ارائه عملکرد درست خود به چربی‌های دیگری نیز نیاز دارد که اسید‌های چرب چندغیراشباع که به نام امگا‌ها نیز شناخته می‌شوند، از آن جمله هستند. مغز برای ارائه عملکرد درست و حفظ سلامت خود به اسید‌های چرب امگا و به طور خاص اسید‌های چرب امگا ۳ نیاز دارد.

بدن انسان به‌ندرت می‌تواند نیاز خود به اسید‌های چرب امگا ۳ را تامین کند. بر همین اساس، زمانی که به میزان کافی از این اسید‌های چرب مصرف نمی‌کنید، ممکن است در بلندمدت به بیماری‌های انحطاط عصبی و اختلالات شناختی و در میان‌مدت حتی به افسردگی مبتلا شوید.

بیشتر انسان‌ها فاقد ساختار‌های متابولیکی برای تولید برخی انواع اسید‌های چرب امگا ۳ از منابع غذایی گیاهی هستند. از این رو مصرف دانه‌های چیا یا کتان، مغزدانه‌ها، زیتون و روغن‌های گیاهی ممکن است برای تامین نیاز‌های بدن به انواع مختلف اسید‌های چرب امگا ۳ کافی نباشد. اگر گوشت یا غذای دریایی مصرف نمی‌کنید، می‌توانید با پزشک خود درباره مصرف مکمل مشورت کنید.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید