بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و چند خبر جنجالی

بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و چند خبر جنجالی

بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، بهانه‌ای شد که به چند خبر جنجالی که حمیدورناصری به آن‌ها پاسخ داده است، بپردازیم.

کد خبر : ۷۳۳۰۷
بازدید : ۱۷۴۹۶
فرادید | بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ، خبری بود که روز گذشته منتشر شد. اخلال در نظام اقتصادی اتهامی است که دلیل بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور بوده است. خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر یادآوری کرد که چند تن از کارمندان جهاد کشاورزی نیز تابستان همین امسال محاکمه و زندانی شدند. اتهام آن‌ها هم اخلال در توزیع گوشت قرمز بوده است.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام بازداشت شد

بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به اتهام اخلال در نظام اقتصادی

ماجرای واردات تلفن همراه با ارز ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش فرادید؛ بازداشت مدیرعامل شرکت پشیبانی امور دام، ماجرای واردات گوشی‌های موبایل با ارز ۴۲۰۰ تومانی را به یاد می‌آورد. زمانی که ابراهیم درستی نائب رئیس اتاق اصناف اعلام کرد که یک شرکت دام و طیور اقدام به واردات تلفن همراه با ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده است.

به دنبال این ادعا و قوت گرفتن شایعات، مدیرعامل شرکت پشیبانی امور دام خبر را تکذیب کرد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام این ادعا را کذب محض خواند و گفت: «این شرکت به عنوان مباشر تنظیم بازار کالا‌های اساسی وظیفه‌ای جز ورود به تنظیم بازار کالا‌های اساسی از جمله کنجاله سویا، جو، ذرت، گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز ندارد و تمامی تلاش خود را نیز در این راه مصروف داشته است.»

تکذیب حمیدورناصری درباره واردات گوشی تلفن همراه

ماجرای گوشت قرمز دپو شده در بنادر

بهمن ماه سال گذشته بحث ۱۷ هزار تن گوشت وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مطرح شد. دپوی ۶۱۹ کانتینر یخچال‌دار گوشت قرمز را ابتدا معاون فنی گمرک و بعد وزیر اقتصاد مطرح کردند. در نهایت دادستان بندرعباس در گمرک و بندرشهید رجایی حضور یافت و این خبر را تایید کرد.

ابوالهادی علت این حجم از گوشت در بندر شهید رجایی، نفع واردکنندگان دانست تا بتوانند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

چندی بعد، حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر گوشت‌های دپو شده در بنادر را کاملا رد کرد و گفت که هیچ گوشتی در بنادر دپو نشده است و گوشت‌ها فقط منتظر جواز ترخیص و طی مراحل اداری هستند تا به استان‌های مختلف ارسال شوند.
پاسخ حمیدورناصری به ماجرای گوشت قرمز

تکذیب گم شدن گوسفندان وارداتی در فرودگاه

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و طیور که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد، در بهمن ماه سال گذشته خبر مفقود شدن ۹۲۷ رأس دام زنده در فرودگاه را رد کرد و گفت: «اختلاف آماری وجود نداشته و ندارد و اصلاً موضوع مفقود شدنی مطرح نبوده است.»

حمید ورناصری از پشتیبانی امور دام بیان کرد که مسئول بررسی یک بارنامه را مشاهده کرده و براساس همان یک بارنامه اظهارنظر کرده است و این درحالی است که ممکن است در یک پرواز چندین بارنامه وجود داشته باشد و یا در یک روز چندین بارنامه وجود داشته باشد. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تأکید کرد: «گوشتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط واردکنندگان سفارش داده شده باید ما به التفاوت آن با ارز نیمایی پرداخت شود تا بتوانند از گمرک ترخیص کنند و به بازار برسانند.»

ماجرای ذرت‌های آلوده

واردات ذرت‌های آلوده کار که بود؟

یکی از نمایندگان مجلس، تابستان امسال بحث واردات ذرت‌های آلوده را بار دیگر داغ کرد. ماجرایی که از اواخر سال ۹۶ آغاز شده بود. به گفته امیر خجسته این ذرت‌ها از بدو ورود آلوده به سم آفلاتوکسین بوده‌اند و هر دامی که این ذرت‌ها برایش استفاده شدند، شیر و محصولات لبنی‌شان آلوده شد. خجسته واردات این ذرت‌ها را مربوط به ادارات دولتی دانست.

حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در مصاحبه‌ای گفت: «این واردات مربوط به حدود سه سال پیش و حدود ۱۴۰ هزارتن است و توسط بخش خصوصی انجام شده است (و) ربطی به وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام ندارد.»

واکنش مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام به ذرت های آلوده

حمید ورناصری به ماجرای واردات ذرت‌های آلوده پاسخ داد

حمید ورناصری کیست؟

بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در حالی اتفاق افتاده است که حمید ورناصری از دی ماه سال ۹۶ به مدیرعاملی این شرکت منسوب شده است. او متولد سال ۵۲ در مسجد سلیمان است. دارای مدرک دکترای ژنتیک و اصلاح دام از دانشگاه علوم و تحقیقات است. سه کتاب منتشر کرده و ژنتیک و اصلاح نژاد دام و طیور از علایقش پژوهشی‌اش محسوب می‌شوند. سوابق شغلی و مدیریتی حمید ورناصری از سال ۷۶ و در سن ۲۴ سالگی آغاز شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید