صبحانه‌ای که به سرعت لاغرتان می‌کند

صبحانه‌ای که به سرعت لاغرتان می‌کند

این تحقیقات نشان می‌دهد که تخم مرغ می‌تواند قند خون را تثبیت کند و گرسنگی را نیز سرکوب کند. بر این اساس افراد باید روی غذا‌های پر پروتئین و فیبر تمرکز کنند، زیرا می‌توانند در طولانی مدت احساس سیری کامل داشته باشند.

کد خبر : ۷۳۳۴۷
بازدید : ۱۸۲۳۸
صبحانه‌ای که به سرعت لاغرتان می‌کند
صبحانه می‌تواند نقشی پررنگ در کاهش و افزایش وزن شما ایفا کند بنابراین بسیار مهم است که در این وعده غذایی چه نوع خوراکی‌هایی می‌خورید.
طی سال‌های گذشته بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کردند هر چه صبحانه‌های سبک‌تر و کم کالری تری بخورند زودتر لاغر می‌شوند، اما در نهایت اغلب به جز احساس ضعف، اتفاق خاصی برایشان رخ نمی‌داد.

اکنون نتایج پژوهش‌های یک گروه از متخصصان تغذیه ایالات متحده نشان می‌دهد که یک منبع پروتئین می‌تواند صبحانه‌ای ایده آل برای کاهش وزن باشد و چه صبحانه و منبع پروتئینی بهتر از تخم مرغ؟!. در مطالعاتی که توسط این پژوهشگران انجام شده است، افرادی که برای صبحانه تخم مرغ می‌خورند می‌توانند در مقایسه با گروه کنترل که کالری خود را محدود می‌کنند، طی هشت هفته ۶۵ درصد وزن خود را کاهش دهند.

نتایج این تحقیقات در ژورنال آمریکایی تغذیه و ژورنال بین المللی چاقی منتشر شده است. این تحقیقات نشان می‌دهد که تخم مرغ می‌تواند قند خون را تثبیت کند و گرسنگی را نیز سرکوب کند. بر این اساس افراد باید روی غذا‌های پر پروتئین و فیبر تمرکز کنند، زیرا می‌توانند در طولانی مدت احساس سیری کامل داشته باشند. مواد غذایی مانند تخم مرغ، آووکادو یا نان‌های گندم کامل، از جمله همین مواد غذایی محسوب می‌شوند.

کارولین آپوویان، مدیر مرکز تغذیه و کاهش وزن بوستون، می‌گوید که احساس پر بودن معده و دریافت انرژی مناسب پس از صرف صبحانه به کاهش ریزه خواری در طول روز کمک می‌کند. به گفته دکتر آپوویان دو تخم مرغ ۱۸۰ کالری و ۱۴ گرم پروتئین کامل دارد. تخم مرغ شامل ویتامین‌هایی مانند B. ۱۲، ریبوفلاوین، سلنیوم و ویتامین A. است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید