آزادی پسر کارخانه‌دار از گروگان‌گیری

آزادی پسر کارخانه‌دار از گروگان‌گیری

وقتی علی سوار بر خودروی ۴۰۵ مردان ناشناس شد ناگهان دستبند و چشم بند برایش زدند و او را زیر صندلی انداختند. ۴۵ دقیقه بعد خودرو در گاراژی متوقف شد و علی را پیاده کردند.

کد خبر : ۷۳۵۶۸
بازدید : ۱۳۵۴۲
گروگانگیرها بعد از 23 روز پسر کارخانه دار را آزاد کردند
مردان ناشناس پس از ربودن پسر یک کارخانه دار برای آزادی وی پنج میلیون دلار پول خواستند، اما ۲۳ روز بعد بدون دریافت پول گروگانشان را چشم بسته در خارج شهر رها کردند. اوایل مهر امسال در حالی که پسر جوانی سوار بر خودروی بنز گرانقیمتش مقابل خانه‌شان توقف کرده بود یک خودروی پژو ۴۰۵ کنارش ایستاد و یکی از سرنشینان خودرو پیاده شد و به پسر جوان گفت: «مأمور اداره اطلاعات هستیم. شما باید برای ادای توضیحاتی با ما بیایید.»

پسر جوان که تعجب کرده بود علت را پرسید، اما وقتی با اصرار این مرد روبه‌رو شد از مأموران خواست تا حداقل اجازه دهند به پدرش خبر دهد. سپس در تماسی کوتاه از پدرش خواست نگران نشود. پس از قطع تماس، مردان ناشناس از وی خواستند گوشی تلفن همراه، وسایلی که به همراه داشت و حتی گردنبندش را داخل خودروی خودش بگذارد و سوار خودروی آن‌ها شود.
وقتی علی سوار بر خودروی ۴۰۵ مردان ناشناس شد ناگهان دستبند و چشم بند برایش زدند و او را زیر صندلی انداختند. ۴۵ دقیقه بعد خودرو در گاراژی متوقف شد و علی را پیاده کردند.

از سوی دیگر پدر علی که از تماس پسرش به موضوع مشکوک شده بود با پلیس تماس گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که علی در دام مأموران قلابی گرفتار شده است. به دستور بازپرس زمانی از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.
آن‌ها در نخستین تحقیقات دریافتند این پسر ۲۶ ساله در کارخانه پدرش کار می‌کند و وضع مالی خوبی دارد. در حالی که ردیابی‌ها برای پیدا کردن وی ادامه داشت روز ۳ مهر مرد ناشناسی در تماس با پدر علی از او برای آزادی پسرش در خواست ۵ میلیون دلار و یک و نیم میلیون یورو پول نقد کرد و تهدید کردند اگر پول را ندهد پسرش را می‌کشند و اعضای بدنش را برای او می‌فرستند.

قرار واهی
کارآگاهان پلیس آموزش‌های لازم را به پدر علی داده و از او خواستند که با آدم ربایان قرار بگذارد. اما آن‌ها در محل قرار حاضر نشده و تلاش برای آزادی گروگان ادامه یافت. در ادامه مشخص شد که آدم‌ربایان هر بار با یک سیم کارت با خانواده علی تماس می‌گیرند و سپس سیم کارت را از بین می‌برند.
با این حال هویت صاحبان سیم کارت شناسایی شد و مأموران به سراغ آن‌ها رفته و دو باجناق را شامگاه ۲۱ مهر در منطقه فردیس کرج دستگیر کردند. دو مرد جوان منکر آدم ربایی شده و مدعی شدند که سیم کارت‌ها را در اختیار برادرزنشان به‌نام افشین که یک مأمور اخراجی بوده قرار داده‌اند.
در ادامه بررسی‌ها افشین نیز شامگاه ۲۱ مهر در ساری بازداشت شد، اما پس از انتقال به پایتخت منکر آدم ربایی شد. او گفت: آدم ربایی مرتکب نشده‌ام و سیم کارت‌ها را نیز حدود ۱۰ روز قبل به چند افغانی داده‌ام و نمی‌دانم چه کسی این کار را انجام داده است.

آزادی گروگان
درحالی که تحقیقات از سه متهم بازداشت شده ادامه داشت، شامگاه ۲۲ مهر مأموران پلیس پرند در تماس با پلیس پایتخت خبر دادند که پسر جوانی به آن‌ها مراجعه کرده و مدعی شده که ۲۳ روز قبل از سوی مردان ناشناسی در تهران ربوده شده بود. بدین ترتیب با هماهنگی‌های قضایی پسر جوان به تهران منتقل شد و گفت: مردان ناشناس مرا ربودند و به یک سوله در خارج شهر بردند.
آن‌ها بعد از مدتی گفتند که مردی به‌نام حاجی با پدرت مشکل دارد و به همین دلیل تو را ربوده‌ایم. در تمام این مدت چشم‌هایم بسته بود و دوبار محل نگهداری مرا تغییر دادند، اما در این مدت هیچ رفتار بدی با من نداشتند و از نظر خورد و خوراک نیز به من می‌رسیدند.
نمی‌دانم چه شد که در بیست و سومین روز از ربودنم مرا سوار خودروشان کرده و به راه افتادند. آن‌ها گفتند به خاطر خانواده‌ام مرا آزاد می‌کنند. بعد هم درحالی که دست و پا و چشم هایم بسته بود مرا در کنار بزرگراهی در پرند رها کردند. راننده‌های عبوری با دیدن من به کمکم آمده و مرا به پلیس رساندند.
بدین ترتیب تحقیقات در رابطه با این آدم ربایی عجیب و دستگیری سایر متهمان احتمالی به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید