سینمای ایران در ۶ شاخه نامزد جایزه آسیاپاسیفیک شد

سینمای ایران در ۶ شاخه نامزد جایزه آسیاپاسیفیک شد

نوید محمدزاده که امسال نامزد جایزه آسیاپاسیفیک شده است، برای سومین‌بار این نامزدی را تجربه می‌کند و پیش از این در سال ۲۰۱۴ برای فیلم «عصبانی نیستم» و در سال ۲۰۱۷ برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» نامزد شد که در همان سال تقدیر ویژه هیئت داوران جایزه آسیاپاسیفیک را دریافت کرد.

کد خبر : ۷۳۵۹۲
بازدید : ۱۸۳۱
سینمای ایران در ۶ شاخه نامزد جایزه آسیاپاسیفیک شد
فهرست نامزد‌های سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک اعلام شد که سینمای ایران در شش شاخه، از جمله فیلم‌نامه، بهترین بازیگری، مستند و انیمیشن نامزد کسب جایزه است.

در شاخه بهترین فیلم‌نامه، محسن قرایی و محمد داوودی برای فیلم «قصر شیرین»، ساخته رضا میرکریمی نامزد جایزه بهترین فیلم‌نامه شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر مرد این جوایز سینمایی، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «متری شیش‌ونیم»، ساخته سعید روستایی و محسن تنابنده برای نقش‌آفرینی در فیلم «رونا مادر عظیم»، به کارگردانی جمشید محمودی نامزد کسب جایزه شده‌اند.
فیلم «رونا مادر عظیم»، به تهیه‌کنندگی نوید محمودی یکی از پنج نامزد جایزه تنوع فرهنگی یونسکو نیز هست و با فیلم‌هایی از کشور‌های هند، فلسطین، بنگلادش و روسیه برای کسب این جایزه رقابت می‌کند.
«کاغذپاره‌ها»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی نیز نماینده سینمای ایران در میان نامزد‌های بهترین انیمیشن این جوایز سینمایی است و مستند «خط باریک قرمز»، به کارگردانی فرزاد خوش‌دست نیز برای کسب جایزه بهترین مستند بلند این جشنواره با آثاری از بریتانیا، استرالیا و چین رقابت می‌کند.
سینمای ایران سال گذشته نیز در چهار شاخه بهترین فیلم‌نامه (بمب: یک داستان عاشقانه)، بهترین بازیگر مرد (بهمن فرمان‌آرا، حکایت دریا)، بهترین موسیقی متن (بمب: یک داستان عاشقانه، النی کاریندور) و بهترین فیلم بلند جوانان (آوا، صدف فروغی) نامزد کسب جایزه بود که سینمای ایران هیچ جایزه‌ای نبرد.

نوید محمدزاده که امسال نامزد جایزه آسیاپاسیفیک شده است، برای سومین‌بار این نامزدی را تجربه می‌کند و پیش از این در سال ۲۰۱۴ برای فیلم «عصبانی نیستم» و در سال ۲۰۱۷ برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» نامزد شد که در همان سال تقدیر ویژه هیئت داوران جایزه آسیاپاسیفیک را دریافت کرد. مراسم پایانی سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در تاریخ ۳۰ آبان (۲۰ نوامبر) برگزار می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید