هنرمندان باید برای پوشش خود اجازه بگیرند؟

هنرمندان باید برای پوشش خود اجازه بگیرند؟

به نظر من صرف نظر از پوشش آن‌ها عوامل دیگری مهم است که باید به آن‌ها رسیدگی شود؛ بخصوص مسأله موضع‌گیری سلبریتی‌ها درباره مسائل مختلف. تصور می‌کنم باید کمیته یا شورایی شکل بگیرد تا بیشتر به این مسائل رسیدگی کند.

کد خبر : ۷۳۵۹۴
بازدید : ۲۰۶۳
هنرمندان باید برای پوشش خود اجازه بگیرند؟
مریم سادات گوشه | مدتی است که پوشش بازیگران مطرح سینما و سلبریتی‌ها درفضای مجازی جنجال‌برانگیز شده است. بخصوص عکس‌های اخیر بازیگران فیلم «مسخره‌باز» و «ماجرای نیمروز: رد خون» در اکران خصوصی این فیلم و میهمانان حاضر در آن که واکنش برخی نمایندگان مجلس را هم به همراه داشت.
تا جایی‌که حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اعلام اقدام برای احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی برای توضیح درباره این موضوع، اعلام کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورایی را برای بررسی پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها و چهره‌ها تشکیل داده است.
او صبح روز چهارشنبه با شرکت در برنامه تلویزیونی «سلام، صبح بخیر» گفت: حضور بازیگران و نحوه پوشش آن‌ها در اکران‌های خصوصی و مراسم‌های مشابه واکنش‌هایی را از سوی مردم به دنبال داشته است. حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد در ادامه اظهاراتش از فعالیت این شورا و تشکیل‌اش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داده بود که به ریاست و دبیری معاون وزیر فرهنگ است و حدود چهار ماه است که تشکیل شده است و روز سه‌شنبه نیز جلسه‌ای برگزار شده است تا موارد قوانین این شورا وضع شود.
با این حال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این موضوع نظر متفاوتی داشته است. دکتر صالحی در حاشیه نشست هفتگی هیأت دولت در گفتگو با خبرنگاران در خصوص پوشش هنرمندان زن در آیین‌های مختلف و ظاهر چند هنرمند زن در یک مراسم نمایش فیلم با پوشش خاص صریحاً اعلام کرد: «افرادی که در این مراسم بودند کسانی‌اند که در برنامه‌های تلویزیونی هم حضور دارند؛ این اتفاق در فضای رسمی نیفتاده که افراد بخواهند برای پوشش خود از ما اجازه بگیرند و با اجازه حضور پیدا کنند».

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی که صبح روز چهارشنبه در برنامه صبحگاهی شبکه سوم سیما شرکت کرده بود در واکنش به سخنان دیگر افراد حاضر در برنامه تأکید کرد: «برگزارکنندگان مراسم‌های سینمایی باید متعهد به رعایت اصول و چارچوب‌هایی شوند تا شاهد حاشیه‌های این‌چنینی نباشیم.
طبیعی‌ست هر حرکت خلاف عرفی پذیرفته نیست و مورد اخیر بیشتر بازیگران مطرح در تلویزیون بودند و سینما هم فرقی نمی‌کند». نجفی هم از تهیه یک دستورالعمل خبر داده بود؛ دستور العملی که هم سازمان سینمایی با وجود پیگیری‌های خبرنگار «ایران» حاضر به پاسخگویی درباره جزئیات آن نشد و هم معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.
از دید آن‌ها مسئول اظهارنظر درباره این موضوع حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی است که احتمالاً اظهار نظر درباره این حاشیه‌ها را به روز‌های آینده موکول کرده است. نجفی در این برنامه تلویزیونی تأکید کرده بود سازمان سینمایی در حال تهیه دستورالعملی برای حضور چهره‌های هنری در برنامه‌های مختلف است.
گفته می‌شود این دستور‌العمل تا پایان هفته آینده نهایی و منتشر خواهد شد. مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی همچنین از پوشش رسمی سلبریتی‌ها در جشنواره ملی فیلم فجر سخن گفت و افزود: «در چند سال اخیر درخواست ما در جشنواره ملی فیلم فجر این بود که مثل خیلی از رویداد‌های معتبری که اتفاق می‌افتد، عوامل با لباس رسمی حضور پیدا کنند تا هم شأن مراسم و هم شأن افراد رعایت شود.
به این سمت برویم اتفاق خوبی رخ خواهد داد»؛ سخنان جنجال‌برانگیزی که در فضای مجازی هم با حاشیه‌های زیادی همراه شد. پروین داداندیش مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با «ایران» ترجیح داد درباره این حاشیه‌ها به توضیح این نکته بسنده کند که: «سلبریتی‌ها مخاطبان بسیاری دارند.
به نظر من صرف نظر از پوشش آن‌ها عوامل دیگری مهم است که باید به آن‌ها رسیدگی شود؛ بخصوص مسأله موضع‌گیری سلبریتی‌ها درباره مسائل مختلف. تصور می‌کنم باید کمیته یا شورایی شکل بگیرد تا بیشتر به این مسائل رسیدگی کند.
مطمئناً در این صورت دیگر هر دستگاهی به خودش اجازه نمی‌دهد به سلبریتی‌ها فشار بیاورد. به نظر من چنین شورا‌هایی اتفاقاً می‌توانند نقش حمایتی نسبت به چهره‌های هنری داشته باشند تا مسائل و مشکلات مربوط به آن‌ها در همان شورا رفع شود تا به نهاد‌ها و رسانه‌ها راه پیدا نکند».
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید